animatrix Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Witam. Czasem powraca problem z shellowaniem spline'a. Zrobiłem sobie outline graffiti, które chcę wyshellować, postawić nadac materiał, światło i wyrenderować. Problem w tym, że po zastosowaniu shella, znika mi wszystko, nawet spline. Od biedy próbowałem extrudować - to samo. Ktoś zna rozwiązanie? Czasem mam to samo z niektórymi czcionkami. Spline jest zamknięty. Tutaj załącznik do pliku .max http://www.speedyshare.com/files/27292517/wrzut.max (ver 9). Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Ale po co shell? Splineowi ustawia się że ma być renderable, grubość i ewentualna konwersja do editable poly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Może nie masz wszystkich vertexów na jednej płaszczyźnie. Najlepiej zaznacz wszystkie i wyrównaj przez przeskalowanie wszystkich względem zera. Upewnij się czy spline zamknięty. wyextruduj i spróbuj zaznaczyć bordery. zobacz czy zaznaczenie gdzieś się przecina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
animatrix Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Spline dlatego, że kontur narysowałem w PS - tłem była fota, bo rysunek jest odręczny. Exportowałem to z PS do krzywych adobe ilustratora, a ten format jest importowany do maxa. Spline jest zamknięty, linie się nie przecinają. Nie zawsze tak się dzieje, ale czasem tak. Może koledzy otworzą plik i sprawdzą sami? Już nie mam na to pomysłu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 zaznacz wszystkie vertexy i użyj funkcji weld, shell nie zadziała gdy verteksy lub linie nachodzą na siebie, ewentualnie w editable spline w zakładce selection, masz opcje Show Vertex Numbers, zaznacz ją i sprawdz sobie kolejnośc wertexsów i czy w jednym miejscu niema kilku numerów, poniewaz weld też nie zawsze działa poprawnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Tak, jak koledzy napisali. Jak świat światem, wszelkie wektoryzowanie bitów zawsze kończyło się kaszanką. Ja zapewne bym to zrobił ręcznie i miałbym pewność, ze mam nad wszystkim kontrolę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
animatrix Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Problemem były przecinające się linie. Wszystko już gra. Nie wektoryzowałem rastra - po prostu narysowałem outline jako wektor. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts