Napisano 8 Marzec 201114 l Witam. Czasem powraca problem z shellowaniem spline'a. Zrobiłem sobie outline graffiti, które chcę wyshellować, postawić nadac materiał, światło i wyrenderować. Problem w tym, że po zastosowaniu shella, znika mi wszystko, nawet spline. Od biedy próbowałem extrudować - to samo. Ktoś zna rozwiązanie? Czasem mam to samo z niektórymi czcionkami. Spline jest zamknięty. Tutaj załącznik do pliku .max http://www.speedyshare.com/files/27292517/wrzut.max (ver 9). Dzięki.
Napisano 9 Marzec 201114 l Ale po co shell? Splineowi ustawia się że ma być renderable, grubość i ewentualna konwersja do editable poly.
Napisano 9 Marzec 201114 l Może nie masz wszystkich vertexów na jednej płaszczyźnie. Najlepiej zaznacz wszystkie i wyrównaj przez przeskalowanie wszystkich względem zera. Upewnij się czy spline zamknięty. wyextruduj i spróbuj zaznaczyć bordery. zobacz czy zaznaczenie gdzieś się przecina.
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor Spline dlatego, że kontur narysowałem w PS - tłem była fota, bo rysunek jest odręczny. Exportowałem to z PS do krzywych adobe ilustratora, a ten format jest importowany do maxa. Spline jest zamknięty, linie się nie przecinają. Nie zawsze tak się dzieje, ale czasem tak. Może koledzy otworzą plik i sprawdzą sami? Już nie mam na to pomysłu.
Napisano 9 Marzec 201114 l zaznacz wszystkie vertexy i użyj funkcji weld, shell nie zadziała gdy verteksy lub linie nachodzą na siebie, ewentualnie w editable spline w zakładce selection, masz opcje Show Vertex Numbers, zaznacz ją i sprawdz sobie kolejnośc wertexsów i czy w jednym miejscu niema kilku numerów, poniewaz weld też nie zawsze działa poprawnie
Napisano 9 Marzec 201114 l Tak, jak koledzy napisali. Jak świat światem, wszelkie wektoryzowanie bitów zawsze kończyło się kaszanką. Ja zapewne bym to zrobił ręcznie i miałbym pewność, ze mam nad wszystkim kontrolę.
Napisano 20 Marzec 201114 l Autor Problemem były przecinające się linie. Wszystko już gra. Nie wektoryzowałem rastra - po prostu narysowałem outline jako wektor. :)