animatrix Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 Witam. Czasem powraca problem z shellowaniem spline'a. Zrobiłem sobie outline graffiti, które chcę wyshellować, postawić nadac materiał, światło i wyrenderować. Problem w tym, że po zastosowaniu shella, znika mi wszystko, nawet spline. Od biedy próbowałem extrudować - to samo. Ktoś zna rozwiązanie? Czasem mam to samo z niektórymi czcionkami. Spline jest zamknięty. Tutaj załącznik do pliku .max http://www.speedyshare.com/files/27292517/wrzut.max (ver 9). Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Ale po co shell? Splineowi ustawia się że ma być renderable, grubość i ewentualna konwersja do editable poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Może nie masz wszystkich vertexów na jednej płaszczyźnie. Najlepiej zaznacz wszystkie i wyrównaj przez przeskalowanie wszystkich względem zera. Upewnij się czy spline zamknięty. wyextruduj i spróbuj zaznaczyć bordery. zobacz czy zaznaczenie gdzieś się przecina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
animatrix Napisano 9 Marzec 2011 Autor Share Napisano 9 Marzec 2011 Spline dlatego, że kontur narysowałem w PS - tłem była fota, bo rysunek jest odręczny. Exportowałem to z PS do krzywych adobe ilustratora, a ten format jest importowany do maxa. Spline jest zamknięty, linie się nie przecinają. Nie zawsze tak się dzieje, ale czasem tak. Może koledzy otworzą plik i sprawdzą sami? Już nie mam na to pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 zaznacz wszystkie vertexy i użyj funkcji weld, shell nie zadziała gdy verteksy lub linie nachodzą na siebie, ewentualnie w editable spline w zakładce selection, masz opcje Show Vertex Numbers, zaznacz ją i sprawdz sobie kolejnośc wertexsów i czy w jednym miejscu niema kilku numerów, poniewaz weld też nie zawsze działa poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Tak, jak koledzy napisali. Jak świat światem, wszelkie wektoryzowanie bitów zawsze kończyło się kaszanką. Ja zapewne bym to zrobił ręcznie i miałbym pewność, ze mam nad wszystkim kontrolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
animatrix Napisano 20 Marzec 2011 Autor Share Napisano 20 Marzec 2011 Problemem były przecinające się linie. Wszystko już gra. Nie wektoryzowałem rastra - po prostu narysowałem outline jako wektor. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi