Skocz do zawartości

Nie działa shell na spline


animatrix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czasem powraca problem z shellowaniem spline'a. Zrobiłem sobie outline graffiti, które chcę wyshellować, postawić nadac materiał, światło i wyrenderować. Problem w tym, że po zastosowaniu shella, znika mi wszystko, nawet spline. Od biedy próbowałem extrudować - to samo. Ktoś zna rozwiązanie? Czasem mam to samo z niektórymi czcionkami. Spline jest zamknięty.

 

Tutaj załącznik do pliku .max http://www.speedyshare.com/files/27292517/wrzut.max (ver 9). Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Może nie masz wszystkich vertexów na jednej płaszczyźnie. Najlepiej zaznacz wszystkie i wyrównaj przez przeskalowanie wszystkich względem zera.

Upewnij się czy spline zamknięty. wyextruduj i spróbuj zaznaczyć bordery. zobacz czy zaznaczenie gdzieś się przecina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spline dlatego, że kontur narysowałem w PS - tłem była fota, bo rysunek jest odręczny. Exportowałem to z PS do krzywych adobe ilustratora, a ten format jest importowany do maxa. Spline jest zamknięty, linie się nie przecinają. Nie zawsze tak się dzieje, ale czasem tak. Może koledzy otworzą plik i sprawdzą sami? Już nie mam na to pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznacz wszystkie vertexy i użyj funkcji weld, shell nie zadziała gdy verteksy lub linie nachodzą na siebie, ewentualnie w editable spline w zakładce selection, masz opcje Show Vertex Numbers, zaznacz ją i sprawdz sobie kolejnośc wertexsów i czy w jednym miejscu niema kilku numerów, poniewaz weld też nie zawsze działa poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności