xrs Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Heyka chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;)
Sebek Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Jezeli chodzi ci falloff z maxa z ustawieniami fallof direction Camera z axis to mozesz wrzucic node Sampler info i poczepic z niego Facing ratio do node Ramp w vCord i gotowe. 1
xrs Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 czyli chyba standardowa metoda, bo już się z nią spotkałem :) wielkie dzięki za odpowiedz
ca mel Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów, ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony, potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić. Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał. Pozdr.
xrs Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 dzięki za rade.. trochę przerasta mnie jeszcze ten hypershade ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się