Skocz do zawartości

Fallof material w maya


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heyka

chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jezeli chodzi ci falloff z maxa z ustawieniami

fallof direction Camera z axis

to mozesz wrzucic node Sampler info i poczepic z niego Facing ratio do node Ramp w vCord i gotowe.

  • Like 1
Napisano

Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów,

ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim

podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony,

potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić.

Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności