xrs Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Heyka chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebek Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Jezeli chodzi ci falloff z maxa z ustawieniami fallof direction Camera z axis to mozesz wrzucic node Sampler info i poczepic z niego Facing ratio do node Ramp w vCord i gotowe. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrs Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 czyli chyba standardowa metoda, bo już się z nią spotkałem :) wielkie dzięki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów, ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony, potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić. Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrs Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 dzięki za rade.. trochę przerasta mnie jeszcze ten hypershade ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 To i tak nie jest źle mnie nadal przeraża :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now