Jump to content

Fallof material w maya


xrs

Recommended Posts

Heyka

chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów,

ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim

podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony,

potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić.

Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy