Napisano 9 Marzec 201114 l Heyka chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;)
Napisano 9 Marzec 201114 l Jezeli chodzi ci falloff z maxa z ustawieniami fallof direction Camera z axis to mozesz wrzucic node Sampler info i poczepic z niego Facing ratio do node Ramp w vCord i gotowe.
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor czyli chyba standardowa metoda, bo już się z nią spotkałem :) wielkie dzięki za odpowiedz
Napisano 9 Marzec 201114 l Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów, ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony, potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić. Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał. Pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto