Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Heyka

chciałbym się dowiedzieć od was, czy macie jakieś swoje pomysły do za symulowania materiału fallof znanego z 3ds maxa? coprawda znalazłem kilka propozycji na CGTalk, czy innych forach, ale z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak wy sobie radzicie bez tego niezwykle ciekawego materiału nie dostępnego w maya. Trochę zmanierowany jestem jeszcze maxem ;)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 922
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jezeli chodzi ci falloff z maxa z ustawieniami

fallof direction Camera z axis

to mozesz wrzucic node Sampler info i poczepic z niego Facing ratio do node Ramp w vCord i gotowe.

Napisano
  • Autor

czyli chyba standardowa metoda, bo już się z nią spotkałem :) wielkie dzięki za odpowiedz

Napisano

Metoda dość uciążliwa, bo za każdym razem trzeba łączyć trochę nodów,

ale pozwala na dodatkowe modyfikacje wejściowego gradientu, a przede wszystkim

podpinanie go pod każdy parametr. Przykładowo wpięcie w incandescence takiego dodatkowego rampa z samplerem, maskowanego przez multiply z innym rampem np białym tylko z którejś strony,

potrafi nieraz bardzo ładnie doświetlić szader czy dodać blików i oszczędzić wiele czasu przy ustawianiu dodatkowych świateł czy map odbić.

Dla leniwych maya jednak oferuje ramp shader, z kontrolowanymi parametrami już w samym szaderze. Jest tu mniejsza kontrola, ale bardziej pewnie przypomina maxowy materiał.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

dzięki za rade.. trochę przerasta mnie jeszcze ten hypershade ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności