Malwurf Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Witam, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak w Maya 2011 zrobić coś takiego jak stojący sobie zwykły box, i żeby podczas trwania animacji zmieniał kolory, albo całe tekstury ?? Nie jestem najlepszy w modelowaniu dlatego ładnie proszę o proste odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Sposobów jest wiele, najprościej będzie jeśli zrobisz kilka materiałów, skopiujesz boxa kilka razy i każdemu przypiszesz inny szader. Następnie ukryj sobie wszystkie boxy i animuj visibility kolejnym bryłom. Inny sposób to proste animowanie koloru, gorzej z teksturami, jednak możesz zrobić sobie pionowego rampa ustawionego tak żeby nie interpolował koloru między wartościami, jako wejście podłączysz mu kilka kolorów czy tekstur i zanimujesz parametr vcord odpowiedzalny za to co akurat ramp wyświetla. Jeszcze inny to animowana tekstura warstwowa, albo sieć węzłów blend animowanych tak żeby przepuściły w wybranej klatce kolor/teksturę którą chcesz. Są też bardziej abstrakcyjne sposoby, np kilka warstw renderingu na których box ma różne materiały i ustawienie ich tak, żeby liczyły się w tych zakresach klatekw których zechcesz. Najprostsza jednak będzie pierwsza opcja ;] Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malwurf Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Bardzo ciekawe sposoby, jednak ja chciałbym nauczyć się robić taki efekt jaki widziałem na youtube. Ktoś w blenderze zrobił tak jakby boxa ale z wody. Ta woda się nie rozpada, tylko zmienia kolory, a box spada tam z jakiejś wysokości, odbija się kilka razy (za każdym niżej) przyciąga go grawitacja. Wiem, że w poprzednim poście napisałem o zwykłym stojącym pudełku ale nie wiedziałem, że jest tak dużo sposobów. To, którego powinienem użyć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ? Da się stawiać klucze w maxie dla nazwy tekstury? Ciekawe . Problem boxa zmieniającego kolory w ruchu rozwiązałbym na warstwach renderingu - jeden box, jeden ruch, wiele materiałów i mieszanie ujęć w kompozycji dałoby najszybciej najładniejszy efekt. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 hmm coś mi się powaliło, myślałem że się da ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 ....taki efekt jaki widziałem na youtube. podaj linka..... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malwurf Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 Zgubiłem gdzieś link i wrzuciłem dopiero teraz. Dokładnie o to mi chodziło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 animujesz kolory materiału zmieniając wartości RGB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts