Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak w Maya 2011 zrobić coś takiego jak stojący sobie zwykły box, i żeby podczas trwania animacji zmieniał kolory, albo całe tekstury ?? Nie jestem najlepszy w modelowaniu dlatego ładnie proszę o proste odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sposobów jest wiele, najprościej będzie jeśli zrobisz kilka materiałów, skopiujesz boxa kilka razy

i każdemu przypiszesz inny szader. Następnie ukryj sobie wszystkie boxy i animuj visibility

kolejnym bryłom.

Inny sposób to proste animowanie koloru, gorzej z teksturami, jednak możesz zrobić

sobie pionowego rampa ustawionego tak żeby nie interpolował koloru między wartościami,

jako wejście podłączysz mu kilka kolorów czy tekstur i zanimujesz parametr vcord odpowiedzalny za to co akurat ramp wyświetla.

Jeszcze inny to animowana tekstura warstwowa, albo sieć węzłów blend animowanych tak żeby przepuściły w wybranej klatce kolor/teksturę którą chcesz.

Są też bardziej abstrakcyjne sposoby, np kilka warstw renderingu na których box ma różne materiały i ustawienie ich tak, żeby liczyły się w tych zakresach klatekw których zechcesz.

Najprostsza jednak będzie pierwsza opcja ;]

Pozdr.

Napisano

Bardzo ciekawe sposoby, jednak ja chciałbym nauczyć się robić taki efekt jaki widziałem na youtube. Ktoś w blenderze zrobił tak jakby boxa ale z wody. Ta woda się nie rozpada, tylko zmienia kolory, a box spada tam z jakiejś wysokości, odbija się kilka razy (za każdym niżej) przyciąga go grawitacja. Wiem, że w poprzednim poście napisałem o zwykłym stojącym pudełku ale nie wiedziałem, że jest tak dużo sposobów. To, którego powinienem użyć ?

Napisano

hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ?

Napisano
hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ?

 

Da się stawiać klucze w maxie dla nazwy tekstury?

Ciekawe .

 

Problem boxa zmieniającego kolory w ruchu rozwiązałbym na warstwach renderingu - jeden box, jeden ruch,

wiele materiałów i mieszanie ujęć w kompozycji dałoby najszybciej najładniejszy efekt.

Pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności