Malwurf Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Witam, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak w Maya 2011 zrobić coś takiego jak stojący sobie zwykły box, i żeby podczas trwania animacji zmieniał kolory, albo całe tekstury ?? Nie jestem najlepszy w modelowaniu dlatego ładnie proszę o proste odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Sposobów jest wiele, najprościej będzie jeśli zrobisz kilka materiałów, skopiujesz boxa kilka razy i każdemu przypiszesz inny szader. Następnie ukryj sobie wszystkie boxy i animuj visibility kolejnym bryłom. Inny sposób to proste animowanie koloru, gorzej z teksturami, jednak możesz zrobić sobie pionowego rampa ustawionego tak żeby nie interpolował koloru między wartościami, jako wejście podłączysz mu kilka kolorów czy tekstur i zanimujesz parametr vcord odpowiedzalny za to co akurat ramp wyświetla. Jeszcze inny to animowana tekstura warstwowa, albo sieć węzłów blend animowanych tak żeby przepuściły w wybranej klatce kolor/teksturę którą chcesz. Są też bardziej abstrakcyjne sposoby, np kilka warstw renderingu na których box ma różne materiały i ustawienie ich tak, żeby liczyły się w tych zakresach klatekw których zechcesz. Najprostsza jednak będzie pierwsza opcja ;] Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malwurf Napisano 10 Marzec 2011 Autor Share Napisano 10 Marzec 2011 Bardzo ciekawe sposoby, jednak ja chciałbym nauczyć się robić taki efekt jaki widziałem na youtube. Ktoś w blenderze zrobił tak jakby boxa ale z wody. Ta woda się nie rozpada, tylko zmienia kolory, a box spada tam z jakiejś wysokości, odbija się kilka razy (za każdym niżej) przyciąga go grawitacja. Wiem, że w poprzednim poście napisałem o zwykłym stojącym pudełku ale nie wiedziałem, że jest tak dużo sposobów. To, którego powinienem użyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kub@ Napisano 10 Marzec 2011 Share Napisano 10 Marzec 2011 hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 10 Marzec 2011 Share Napisano 10 Marzec 2011 hmm w maxie normalnie kluczują się jakiekolwiek zmiany w material editorze, kolor i textury. Mówicie że w mayi się tak nie da ? Da się stawiać klucze w maxie dla nazwy tekstury? Ciekawe . Problem boxa zmieniającego kolory w ruchu rozwiązałbym na warstwach renderingu - jeden box, jeden ruch, wiele materiałów i mieszanie ujęć w kompozycji dałoby najszybciej najładniejszy efekt. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kub@ Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 hmm coś mi się powaliło, myślałem że się da ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 ....taki efekt jaki widziałem na youtube. podaj linka..... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malwurf Napisano 13 Marzec 2011 Autor Share Napisano 13 Marzec 2011 Zgubiłem gdzieś link i wrzuciłem dopiero teraz. Dokładnie o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 animujesz kolory materiału zmieniając wartości RGB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi