baddog Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Witam! Mam następujący problem: Renderuję scenę i w miejscu, w którym ściana jest najmocniej oświetlona, pojawia się szum: Render robię w Mental Ray'u przy użyciu Daylight System, Sky Portali i GI. Zwmienianie ustawień rendera za pomocą suwaków nic nie daje. Domyślam się, że muszę zmienić coś w ustawień pod "F10" lub w opcjach świateł, nie jestem jednak na tyle zaawansowanym użytkownikiem żeby wiedzieć co odpowiada za te szumy. Z góry dziękuję za pomoc. pzdr.
Macias4 Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Czy korzystasz z jakiś domyślnych parametrów w Mentalu? Spróbuj zwiększyć antaliasing, ewentualnie rozdzielczość obrazka. może przy wyższych ustawieniach problem zniknie. W samym rogu sufitu robi Ci się dziwne światło. Jakby było tam dodatkowe źródło światła lub dziura.
sly Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 To w rogu wygląda bardziej na przecinające się dziwnie obiekty. Co do antyaliasingu to obrazek tu wrzucony wygląda na powiększony fragment. Szum usuniesz zwiększając "sampling" cieni w światłach co najmniej do wartości 64/128 - domyślnie masz ustawione zapewne "16 sampli". Czasem występowanie tych szumów zależy od kąta padania światła na face'y, czasem od użytego materiału [przy tych samych ustawieniach sprawdź sobie inny materiał, np. typu "standart"] Pozdrawiam.
MariushO Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Hmm no antyaliasing do zmiany, to tak na 1 rzut oka(chyba ze to wina rozdzialki ale nie sadze). Te swiatla w rogu nad sufitem to prawdopodobnie dziura w siatce przez ktora przenika swiatlo z zewnatrz albo problem topologii obiektu. Hmm ta ziarnistosc na srodku sciany dziwnie wyglada, po mojemu to maly sampling glossines w materialach. Dodaj jeszcze AO do renderu w post albo do materialow bo brakuje glebi w obrazku.
maru Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 To są glossy reflections. Podkręć w "oknie pod F10" glossy reflections multiplier na 4, jak nie pomoże to np na 16, i daj antialiasing nie tak jak napisał sly tylko powiedzmy 4/16 (no chyba że masz bardzo dobry sprzęt/cierpliwość albo chcesz żeby bardzo bardzo ładnie wyglądało). Te bliki na ścianie to może być odbicie od żyrandola.
sly Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 maru - podałem wartość "minimum 64 lub 128 sampli dla świateł", nie dla AA - gdzie dobry efekt uzyskasz przy 1/16 nawet. Autor nie pytał zresztą o AntyAliasing. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się