Jump to content

szumy w renderze / mental ray


Recommended Posts

Witam!

Mam następujący problem:

Renderuję scenę i w miejscu, w którym ściana jest najmocniej oświetlona, pojawia się szum:

 

salon66_cr.jpg

 

Render robię w Mental Ray'u przy użyciu Daylight System, Sky Portali i GI.

Zwmienianie ustawień rendera za pomocą suwaków nic nie daje. Domyślam się, że muszę zmienić coś w ustawień pod "F10" lub w opcjach świateł, nie jestem jednak na tyle zaawansowanym użytkownikiem żeby wiedzieć co odpowiada za te szumy.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Czy korzystasz z jakiś domyślnych parametrów w Mentalu? Spróbuj zwiększyć antaliasing, ewentualnie rozdzielczość obrazka. może przy wyższych ustawieniach problem zniknie.

W samym rogu sufitu robi Ci się dziwne światło. Jakby było tam dodatkowe źródło światła lub dziura.

Link to comment
Share on other sites

To w rogu wygląda bardziej na przecinające się dziwnie obiekty.

Co do antyaliasingu to obrazek tu wrzucony wygląda na powiększony fragment.

 

Szum usuniesz zwiększając "sampling" cieni w światłach co najmniej do wartości 64/128 - domyślnie masz ustawione zapewne "16 sampli". Czasem występowanie tych szumów zależy od kąta padania światła na face'y, czasem od użytego materiału [przy tych samych ustawieniach sprawdź sobie inny materiał, np. typu "standart"]

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hmm no antyaliasing do zmiany, to tak na 1 rzut oka(chyba ze to wina rozdzialki ale nie sadze). Te swiatla w rogu nad sufitem to prawdopodobnie dziura w siatce przez ktora przenika swiatlo z zewnatrz albo problem topologii obiektu. Hmm ta ziarnistosc na srodku sciany dziwnie wyglada, po mojemu to maly sampling glossines w materialach. Dodaj jeszcze AO do renderu w post albo do materialow bo brakuje glebi w obrazku.

Link to comment
Share on other sites

To są glossy reflections. Podkręć w "oknie pod F10" glossy reflections multiplier na 4, jak nie pomoże to np na 16, i daj antialiasing nie tak jak napisał sly tylko powiedzmy 4/16 (no chyba że masz bardzo dobry sprzęt/cierpliwość albo chcesz żeby bardzo bardzo ładnie wyglądało). Te bliki na ścianie to może być odbicie od żyrandola.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy