Skocz do zawartości

import kamery z maxa


max_1989

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Słuchajcie mam szybki problem do rozwiązania, potrzebuje zaimportować kamere z maxa do mayi, jest jakaś opcja aby, się nie psuło?

 

Obecnie jak to robię poprzez export do fbx w maxie i importowanie w mayi, to sam ruch jest nieco zniekształcony.

 

Ma ktoś sprawdzone rozwiązanie na tego typu problem?

 

 

Pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hmm gdzież to ukrywa się opcja wypalania klatek, jeśli można spytać? :)

 

edit:

 

problem z wypalaniem klatek rozwiązany - trzeba wejść w curve editor i w zakładce controller wybieramy collapse controller.

Edytowane przez max_1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem jest kolejny, mam nadzieje, że w tym wypadku ostatni do rozwiązania.

 

Polega on na tym, że z maxa exportuje kamera z 400'toma klatkami w których odbywa się ruch, po zaimportowaniu do mayi tych klatek jest 319.

 

Będę wdzieczny za wskazówke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurzające dość jest to, że maya startuje z domyślnym keyframe 24 i nie da się zrobić żeby pamiętała że chcielibyśmy zawsze np 25.

Łatwo zrobić sobie skrypt żeby było jak chcemy, ale szkoda że nie ma takiej domyślnej opcji.

 

W każdym razie zamiast skalować klatki wystarczy przestawić maye przed importem na 25 i wczytają się dobrze.

Druga opcja to wczytanie i późniejsza zmiana na 25 z zaznaczoną opcją 'keep keys at current frames`.

Ostatnia to właśnie import i późniejsze skalowanie, ale tu warto pamiętać żeby po takim skalowaniu koniecznie przyciągnąć klucze do najbliższych wartości czasu.

Nieraz o sobie tym sobie zapomniałem i później pojawiały się różne kwiatki.

Okazuje się że czasem skalowanie klatek daje ułamkowe wyniki (szczególnie jeśli je mnożymy *1,0416666) i klucze siedzą sobie np na klatce 2.058 zamiast 2.

Niby jest to do przewidzenia, maya jest dokładna i mnoży dobrze, ale powstaje niecałkowita liczba i potrafi to później nieźle namieszać w dalszej pracy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ca melu, u nas w studiu pierwszą rzeczą jaką ode mnie słyszy świeżak po otrzymaniu nowego "gołego" kompa jest:

 

1. Wejdź do "c:\Users\Użytkownik\Documents\maya\2011-x64\prefs\".

2. Otwórz userPrefs.mel

3. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMax" i zmień na 200.

4. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxDefault" i zmień na 200.

5. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxRange" i zmień na 200.

6. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxRangeDefault" i zmień na 200.

7. Znajdź wciskając "ctrl+f" -sv "workingUnitTime" i zmień na "pal".

8. Znajdź wciskając "ctrl+f" -sv "workingUnitTimeDefault" i zmień na "pal".

 

Po wykonaniu powyższych operacji może dopiero zasiąść do dalszej pracy :)) Wykonujesz to tylko raz na instalację Maya i masz z głowy pamiętanie o tym przez przynajmniej kilka lat ... czyli do zakupu nowych wersji Maya :)

 

Dlaczego jeszcze nie dostali na to skryptu? A niech się uczą, że nie mogę od początku wszystkiego za nich robić :D

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja głupi pisałem sobie jakieś skrypty sprawdzające w tle otwieranie nowej sceny i przestawiające ją na pal ;]

Co prawda skrypt poprawia natychmiast wiele innych domyślnych głupich ustawień,

ale fajnie że chociaż to jednak da się ustawić po ludzku.

Dzięki za te patenciki.

Szczególnie ten bez grzebania w konfigu. Chyba nigdy nie wpadłbym na tą oczywistą oczywistość że new scene też ma swój kwadracik z opcjami ;]

Ale reputacji nie dam bo już Wam nie mogę ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie "zdejmuj portki, teraz masz przerąbane...!" ?;)

 

Nie, to tylko Ty usłyszałeś i raczej nie chwal się tym na forum :)

 

ps. Kwadraciki są dla amatorów :), w prefsach można w ten sposób wygrzebać tonę innych rzeczy które można z defaultu pozmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności