Napisano 30 Marzec 201113 l Cześć, Słuchajcie mam szybki problem do rozwiązania, potrzebuje zaimportować kamere z maxa do mayi, jest jakaś opcja aby, się nie psuło? Obecnie jak to robię poprzez export do fbx w maxie i importowanie w mayi, to sam ruch jest nieco zniekształcony. Ma ktoś sprawdzone rozwiązanie na tego typu problem? Pozdrawiam, Artur
Napisano 30 Marzec 201113 l Jest zniekształcony bo max i maya inaczej interpolują krzywe ruchu. Wypal kamerze każdą klatkę i dopiero próbuj. Pozdr.
Napisano 30 Marzec 201113 l Autor hmm gdzież to ukrywa się opcja wypalania klatek, jeśli można spytać? :) edit: problem z wypalaniem klatek rozwiązany - trzeba wejść w curve editor i w zakładce controller wybieramy collapse controller. Edytowane 30 Marzec 201113 l przez max_1989
Napisano 30 Marzec 201113 l Autor No i problem jest kolejny, mam nadzieje, że w tym wypadku ostatni do rozwiązania. Polega on na tym, że z maxa exportuje kamera z 400'toma klatkami w których odbywa się ruch, po zaimportowaniu do mayi tych klatek jest 319. Będę wdzieczny za wskazówke.
Napisano 31 Marzec 201113 l Wkurzające dość jest to, że maya startuje z domyślnym keyframe 24 i nie da się zrobić żeby pamiętała że chcielibyśmy zawsze np 25. Łatwo zrobić sobie skrypt żeby było jak chcemy, ale szkoda że nie ma takiej domyślnej opcji. W każdym razie zamiast skalować klatki wystarczy przestawić maye przed importem na 25 i wczytają się dobrze. Druga opcja to wczytanie i późniejsza zmiana na 25 z zaznaczoną opcją 'keep keys at current frames`. Ostatnia to właśnie import i późniejsze skalowanie, ale tu warto pamiętać żeby po takim skalowaniu koniecznie przyciągnąć klucze do najbliższych wartości czasu. Nieraz o sobie tym sobie zapomniałem i później pojawiały się różne kwiatki. Okazuje się że czasem skalowanie klatek daje ułamkowe wyniki (szczególnie jeśli je mnożymy *1,0416666) i klucze siedzą sobie np na klatce 2.058 zamiast 2. Niby jest to do przewidzenia, maya jest dokładna i mnoży dobrze, ale powstaje niecałkowita liczba i potrafi to później nieźle namieszać w dalszej pracy. Pozdr.
Napisano 31 Marzec 201113 l ca melu, u nas w studiu pierwszą rzeczą jaką ode mnie słyszy świeżak po otrzymaniu nowego "gołego" kompa jest: 1. Wejdź do "c:\Users\Użytkownik\Documents\maya\2011-x64\prefs\". 2. Otwórz userPrefs.mel 3. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMax" i zmień na 200. 4. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxDefault" i zmień na 200. 5. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxRange" i zmień na 200. 6. Znajdź wciskając "ctrl+f" -fv "playbackMaxRangeDefault" i zmień na 200. 7. Znajdź wciskając "ctrl+f" -sv "workingUnitTime" i zmień na "pal". 8. Znajdź wciskając "ctrl+f" -sv "workingUnitTimeDefault" i zmień na "pal". Po wykonaniu powyższych operacji może dopiero zasiąść do dalszej pracy :)) Wykonujesz to tylko raz na instalację Maya i masz z głowy pamiętanie o tym przez przynajmniej kilka lat ... czyli do zakupu nowych wersji Maya :) Dlaczego jeszcze nie dostali na to skryptu? A niech się uczą, że nie mogę od początku wszystkiego za nich robić :D
Napisano 1 Kwiecień 201113 l ca melu, u nas w studiu pierwszą rzeczą jaką ode mnie słyszy świeżak po otrzymaniu nowego "gołego" kompa jest: a nie "zdejmuj portki, teraz masz przerąbane...!" ?;) to samo beny można uzyskać, jak klikniesz na optionsy przy new scene
Napisano 1 Kwiecień 201113 l A ja głupi pisałem sobie jakieś skrypty sprawdzające w tle otwieranie nowej sceny i przestawiające ją na pal ;] Co prawda skrypt poprawia natychmiast wiele innych domyślnych głupich ustawień, ale fajnie że chociaż to jednak da się ustawić po ludzku. Dzięki za te patenciki. Szczególnie ten bez grzebania w konfigu. Chyba nigdy nie wpadłbym na tą oczywistą oczywistość że new scene też ma swój kwadracik z opcjami ;] Ale reputacji nie dam bo już Wam nie mogę ;/
Napisano 1 Kwiecień 201113 l a nie "zdejmuj portki, teraz masz przerąbane...!" ?;) Nie, to tylko Ty usłyszałeś i raczej nie chwal się tym na forum :) ps. Kwadraciki są dla amatorów :), w prefsach można w ten sposób wygrzebać tonę innych rzeczy które można z defaultu pozmieniać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto