Dobrotek Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 (edytowane) Witam serdecznie :D Odkąd skończyłem model AIBO czuję się trochę na siłach by sprostać czemuś trudniejszemu. Wybór padł na Mitsubishi Eclipse z roku 1995, ale bez spoilerów a'la nfs etc ;) Jak dotrwam do końca modelowania, chciałbym zrobić render z widokiem przodu samochodu mknącego po drodze przez las coś jak na tym ujęciu, tylko bardziej dynamicznie. Soft: Blender 2.56 Już na starcie chciałbym eliminować jak najwięcej baboli wychwyconych z Waszą pomocą ;) Potem dorzucę logo Mitsubishi i spróbuję zrobić wloty na dole oraz reflektory. Edytowane 20 Maj 2011 przez Dobrotek
Dobrotek Napisano 5 Kwiecień 2011 Autor Napisano 5 Kwiecień 2011 (edytowane) Ostatni up na dzisiaj I przy okazji zagadka - wie może ktoś jak odblokować skalowanie i rotację w Blenderze 2.56? Bo przy obecnych obiektach mogę to zrobić, ale przy kolejnym dodanym już nie. (wszelkie kłódeczki jakie znalazłem czyli te w Object i Properities są odblokowane) Jak będzie trzeba zapodam plik .blend Edit: Problem solved. Przez nieuwagę wcisnąłem "Manipulate object center only"... Z góry dzięki za komentarze, wskazówki i porady wszelkiej maści ;) Edytowane 5 Kwiecień 2011 przez Dobrotek
blinq Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie. Na blenderze się nie znam, ale siatkę masz strasznie krzywo i trochę chyba za gęsto jak na ten etap. Szczególnie na ostatnim obrazku widać okropne krzywizny. Popraw to, wywal kilka loopów i walcz dalej ;) Pozdro i powodzenia
Smoku Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie. Pozdro i powodzenia Taka przypadłość jak się zakłada WIPa a nie specjalnie jeszcze jest co pokazać. Póki co mocno krzywo i niechlujnie.
4lepy Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 ak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D Chcesz kupić? ;D I tak, ze ci nikt jeszcze nie powiedział żebyś nie wycinał otworów na tym etapie. Walcz to ja moze swojego zacznę jeszcze raz jak się tak napatrzę na twój model ;)
pirx Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 jak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D Nic nie wniosłeś. Póki co mocno krzywo i niechlujnie. Właśnie. Miejscami to aż boli. Blender (nie przepadam za nim więc ciężko mi to mówić) jest świetnie przystosowany do modelowania z brył. Przynajmniej wygodniej niż w maxie. (Moja subiektywna opinia ;)) Poly modelingiem zanim dojdziesz do końca pojazdu będzie on koszmarnie krzywy. Polecam tutoriale z Blender Cookie, szczególnie ten o smoku :) Zostaw na chwilę eclipse i przerób smoka. Właściwie jego głowa wystarczy. To jakieś dwie godz. z modelowaniem, później powinno ci pójść lepiej i prościej. //To tylko teoria, a ja nie mam pojęcia o CG. ;)
Dobrotek Napisano 6 Kwiecień 2011 Autor Napisano 6 Kwiecień 2011 Cóż, zobaczę co z tym smokiem (przypuszczam, że chodzi o boxmodeling, ale zaraz sam się przekonam ;)). I raczej zrobię tak jak piszecie - odstawię na chwilę eclipse, odrobię pracę domową i postaram się wrócić do niego ;) Potem powalczę z siatką, a jak się nie uda, to spróbuję zrobić od nowa :) Smoku, blinqu - przepraszam, za taki naskok z tym thumbem, ale jak patrzyłem na tematy, myślałem że w ten sposób chce się przedstawić rezultat do którego się dąży, ewentualnie postępy swoich prac ;) To też poprawię, jak wrócę po ukończeniu tuta ze smokiem ;) Dziękuję za odzew!
Dobrotek Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 Mały up - drzwi i kawałek dachu... Zrobiłem od nowa, bo nie wiem co było źle, skoro stwierdziliście, że faluje, ale nie wiem konkretnie gdzie ;) Boxmodeling sprawie mi duże problemy, głównie zorganizowanie się... Pierwszy problem - przy modelowaniu zejście z dachu na szybę, pewnie są problemy z refkami jakie mam, albo nie wiem jak to czytać... Chodzi i to, że na pierwszym screenie jak poprowadzę dalej siatkę do linii, to na drugim vievporcie nijak się nie zgadza (chodzi o osie OY i OZ). Jak rozwiązujecie takie problemy? Ewentualnie jak temu zaradzić? Screeny vievportów i siatka. Staram się pilnować by siatka nie falowała (aczkolwiek dalej nie wiem jak temu zapobiec i jak na to patrzeć) i nie wiem czy idę w dobrym kierunku. Pozdrawiam, Dobrotek
Dobrotek Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 Znalazłem dokładniejsze printy, popatrzyłem jak niektórzy modelują samochody. Mało czasu coś na to, aczkolwiek staram się dziergać pomału. Refleksy są na próbę, bo z tego co wywnioskowałem, można łatwiej znaleźć bugi. Z Wire wrzucam tylko połowę. Mam nadzieję, że teraz jest lepiej niż poprzednio Clay: Reflections: Wire: Wszelkie komentarze mile widziane :)
ikkiz Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 nie mam doświadczenia w modelowaniu samochodów, ale jak chce się mieś przy włączonym subsurfie ostrzejszą krawędz, to trzeba zduplikować ekstrudować brzegowy edgeloop. w sumie w samochodzie to by można było zacząć od wąziutkich faceloopów które biegną wzdłuż krawędzi blach, a dopiero potem się martwić jak wypełnić środek. Jak wyjdzie gdzieś trójkąt to chyba przy samochodzie gdzie nie będzie trzeba stosować tekstur, ani zginać w animacji, to tez się chyba nic nie stanie złego. a już na pewno gorzej będzie potem wydłubać szparkę między poszczególnymi blachami, jak wyjdzie jakoś w poprzek loopa
Dobrotek Napisano 20 Maj 2011 Autor Napisano 20 Maj 2011 (edytowane) Ikkiz, dzięki za komentarz :) Trójkątów staram się unikać jak ognia, bo potem są babole przy subsurfie. Widzę, że oczy innych przeniosły się do Minibitwy, póki co walczę tutaj :) Screens Siatka - tylko połowa, bo jak dam całość to jest nie do ogarnięcia przy renderze. Krawędzie przy nadkolach do wyostrzenia - dałem tam loopa, ale pewnie jest za daleko od głównej krawędzi. Na dachu babol się wkradł, spoiler pewnie do poprawy (przesunąć go w dół?). Z gęstością siatki nieco przesadziłem, ale co loopa usunę by połączyć z innymi to wychodzą odchylenia od blueprintów. No i dalej ponawiam pytanie: czy jest równo? Edytowane 20 Maj 2011 przez Dobrotek
4lepy Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 Z tymi nadkolami to ja bym nie przesadzał z ostrością, bo w eklipsie to raczej tak bardzo łagodnie tam jest.
Dobrotek Napisano 21 Maj 2011 Autor Napisano 21 Maj 2011 (edytowane) Dziękuję bardzo za odzew :) Poprawiłem już u siebie. Teraz walczę z tylnym zderzakiem. Pewnie pod wieczór wrzucę render claya, z odbiciami i siatką ;) Edit: Zaszyfrowało mi folder /home gdzie miałem ten model i za diabły nie jestem w stanie tego wyciągnąć. Zatem od Następnego tygodnia zaczynam od nowa (sic!). Spróbuję od szkicu 3D, jak to robi Berger i inni a potem postaram się to złożyć do kupy. Edit: Zrobiłem te linie. Teraz muszę obcykać tuty jak to zrobić, by były płynne przejścia z jednej krawędzi do drugiej, by refleksy jakoś wyglądały :) Edytowane 30 Maj 2011 przez Dobrotek
Dobrotek Napisano 29 Czerwiec 2011 Autor Napisano 29 Czerwiec 2011 Teraz to należy się łopata archeologa, tyle czasu minęło. Znalazłem na naszym forum linka do tutoriala polymodelingu na przykładzie Audi R8 Spyder'a i starałem się zastosować podobną technikę na swoim wozie. Oraz z wire (znalazłem do tego tutorial, ale coś licho mi wyszło... Mam nadzieję, że w miarę widać, by błędy wytknąć ;)) Teraz biorę się za felgę i ewentualnie otoczenie. Bo przedni i tylny zderzak sprawia mi jeszcze kłopoty, ale z tym zmierzę się później ;) Komentarze, uwagi, wskazówki nadal mile widziane ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się