Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie :D Odkąd skończyłem model AIBO czuję się trochę na siłach by sprostać czemuś trudniejszemu. Wybór padł na Mitsubishi Eclipse z roku 1995, ale bez spoilerów a'la nfs etc ;) Jak dotrwam do końca modelowania, chciałbym zrobić render z widokiem przodu samochodu mknącego po drodze przez las coś jak na tym ujęciu, tylko bardziej dynamicznie.

 

Soft: Blender 2.56

Już na starcie chciałbym eliminować jak najwięcej baboli wychwyconych z Waszą pomocą ;)

 

zrzutekranu1v.png

zrzutekranu2q.png

zrzutekranu3yf.png

zrzutekranu4a.png

 

Potem dorzucę logo Mitsubishi i spróbuję zrobić wloty na dole oraz reflektory.

Edytowane przez Dobrotek

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 5,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ostatni up na dzisiaj

 

zrzutekranu1o.png

zrzutekranu2la.png

zrzutekranu3i.png

zrzutekranu4.png

zrzutekranu5y.png

zrzutekranu6.png

 

I przy okazji zagadka - wie może ktoś jak odblokować skalowanie i rotację w Blenderze 2.56? Bo przy obecnych obiektach mogę to zrobić, ale przy kolejnym dodanym już nie. (wszelkie kłódeczki jakie znalazłem czyli te w Object i Properities są odblokowane)

 

Jak będzie trzeba zapodam plik .blend

 

Edit: Problem solved. Przez nieuwagę wcisnąłem "Manipulate object center only"...

Z góry dzięki za komentarze, wskazówki i porady wszelkiej maści ;)

Edytowane przez Dobrotek

Napisano

Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie.

Na blenderze się nie znam, ale siatkę masz strasznie krzywo i trochę chyba za gęsto jak na ten etap. Szczególnie na ostatnim obrazku widać okropne krzywizny. Popraw to, wywal kilka loopów i walcz dalej ;)

 

Pozdro i powodzenia

Napisano
Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie.

Pozdro i powodzenia

Taka przypadłość jak się zakłada WIPa a nie specjalnie jeszcze jest co pokazać. Póki co mocno krzywo i niechlujnie.

Napisano
ak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D

Chcesz kupić? ;D

I tak, ze ci nikt jeszcze nie powiedział żebyś nie wycinał otworów na tym etapie. Walcz to ja moze swojego zacznę jeszcze raz jak się tak napatrzę na twój model ;)

Napisano
jak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D

Nic nie wniosłeś.

Póki co mocno krzywo i niechlujnie.

Właśnie. Miejscami to aż boli. Blender (nie przepadam za nim więc ciężko mi to mówić) jest świetnie przystosowany do modelowania z brył. Przynajmniej wygodniej niż w maxie. (Moja subiektywna opinia ;))

Poly modelingiem zanim dojdziesz do końca pojazdu będzie on koszmarnie krzywy. Polecam tutoriale z Blender Cookie, szczególnie ten o smoku :)

Zostaw na chwilę eclipse i przerób smoka. Właściwie jego głowa wystarczy.

To jakieś dwie godz. z modelowaniem, później powinno ci pójść lepiej i prościej.

 

//To tylko teoria, a ja nie mam pojęcia o CG. ;)

Napisano
  • Autor

Cóż, zobaczę co z tym smokiem (przypuszczam, że chodzi o boxmodeling, ale zaraz sam się przekonam ;)). I raczej zrobię tak jak piszecie - odstawię na chwilę eclipse, odrobię pracę domową i postaram się wrócić do niego ;) Potem powalczę z siatką, a jak się nie uda, to spróbuję zrobić od nowa :)

 

Smoku, blinqu - przepraszam, za taki naskok z tym thumbem, ale jak patrzyłem na tematy, myślałem że w ten sposób chce się przedstawić rezultat do którego się dąży, ewentualnie postępy swoich prac ;) To też poprawię, jak wrócę po ukończeniu tuta ze smokiem ;)

 

Dziękuję za odzew!

Napisano
  • Autor

Mały up - drzwi i kawałek dachu... Zrobiłem od nowa, bo nie wiem co było źle, skoro stwierdziliście, że faluje, ale nie wiem konkretnie gdzie ;)

 

Boxmodeling sprawie mi duże problemy, głównie zorganizowanie się...

 

Pierwszy problem - przy modelowaniu zejście z dachu na szybę, pewnie są problemy z refkami jakie mam, albo nie wiem jak to czytać... Chodzi i to, że na pierwszym screenie jak poprowadzę dalej siatkę do linii, to na drugim vievporcie nijak się nie zgadza (chodzi o osie OY i OZ). Jak rozwiązujecie takie problemy? Ewentualnie jak temu zaradzić?

 

problemsv.png

 

Screeny vievportów i siatka.

 

zrzutekranujk.png

zrzutekranu1cp.png

zrzutekranu2i.png

 

Staram się pilnować by siatka nie falowała (aczkolwiek dalej nie wiem jak temu zapobiec i jak na to patrzeć) i nie wiem czy idę w dobrym kierunku.

 

Pozdrawiam,

Dobrotek

Napisano
  • Autor

Znalazłem dokładniejsze printy, popatrzyłem jak niektórzy modelują samochody. Mało czasu coś na to, aczkolwiek staram się dziergać pomału. Refleksy są na próbę, bo z tego co wywnioskowałem, można łatwiej znaleźć bugi. Z Wire wrzucam tylko połowę. Mam nadzieję, że teraz jest lepiej niż poprzednio

 

Clay:

megsx.png

 

Reflections:

megsxreflects.png

 

Wire:

megsxwire.png

 

 

Wszelkie komentarze mile widziane :)

Napisano

nie mam doświadczenia w modelowaniu samochodów, ale jak chce się mieś przy włączonym subsurfie ostrzejszą krawędz, to trzeba zduplikować ekstrudować brzegowy edgeloop. w sumie w samochodzie to by można było zacząć od wąziutkich faceloopów które biegną wzdłuż krawędzi blach, a dopiero potem się martwić jak wypełnić środek. Jak wyjdzie gdzieś trójkąt to chyba przy samochodzie gdzie nie będzie trzeba stosować tekstur, ani zginać w animacji, to tez się chyba nic nie stanie złego. a już na pewno gorzej będzie potem wydłubać szparkę między poszczególnymi blachami, jak wyjdzie jakoś w poprzek loopa

Napisano
  • Autor

Ikkiz, dzięki za komentarz :) Trójkątów staram się unikać jak ognia, bo potem są babole przy subsurfie. Widzę, że oczy innych przeniosły się do Minibitwy, póki co walczę tutaj :)

 

Screens

 

unledns.png

 

 

Siatka - tylko połowa, bo jak dam całość to jest nie do ogarnięcia przy renderze.

 

skeleton.png

 

Krawędzie przy nadkolach do wyostrzenia - dałem tam loopa, ale pewnie jest za daleko od głównej krawędzi. Na dachu babol się wkradł, spoiler pewnie do poprawy (przesunąć go w dół?). Z gęstością siatki nieco przesadziłem, ale co loopa usunę by połączyć z innymi to wychodzą odchylenia od blueprintów.

 

No i dalej ponawiam pytanie: czy jest równo?

Edytowane przez Dobrotek

Napisano

Z tymi nadkolami to ja bym nie przesadzał z ostrością, bo w eklipsie to raczej tak bardzo łagodnie tam jest.

 

zdjcie0034kp.jpg

zdjcie0026dw.jpg

zdjcie0056p.jpg

Napisano
  • Autor

Dziękuję bardzo za odzew :) Poprawiłem już u siebie. Teraz walczę z tylnym zderzakiem. Pewnie pod wieczór wrzucę render claya, z odbiciami i siatką ;)

 

Edit: Zaszyfrowało mi folder /home gdzie miałem ten model i za diabły nie jestem w stanie tego wyciągnąć. Zatem od Następnego tygodnia zaczynam od nowa (sic!). Spróbuję od szkicu 3D, jak to robi Berger i inni a potem postaram się to złożyć do kupy.

 

Edit: Zrobiłem te linie. Teraz muszę obcykać tuty jak to zrobić, by były płynne przejścia z jednej krawędzi do drugiej, by refleksy jakoś wyglądały :)

 

unledib.png

Edytowane przez Dobrotek

Napisano
  • Autor

Teraz to należy się łopata archeologa, tyle czasu minęło. Znalazłem na naszym forum linka do tutoriala polymodelingu na przykładzie Audi R8 Spyder'a i starałem się zastosować podobną technikę na swoim wozie.

 

57626794.png

 

Oraz z wire (znalazłem do tego tutorial, ale coś licho mi wyszło... Mam nadzieję, że w miarę widać, by błędy wytknąć ;))

 

mewire.png

 

Teraz biorę się za felgę i ewentualnie otoczenie. Bo przedni i tylny zderzak sprawia mi jeszcze kłopoty, ale z tym zmierzę się później ;)

 

Komentarze, uwagi, wskazówki nadal mile widziane ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności