Napisano 5 Kwiecień 201113 l Witam serdecznie :D Odkąd skończyłem model AIBO czuję się trochę na siłach by sprostać czemuś trudniejszemu. Wybór padł na Mitsubishi Eclipse z roku 1995, ale bez spoilerów a'la nfs etc ;) Jak dotrwam do końca modelowania, chciałbym zrobić render z widokiem przodu samochodu mknącego po drodze przez las coś jak na tym ujęciu, tylko bardziej dynamicznie. Soft: Blender 2.56 Już na starcie chciałbym eliminować jak najwięcej baboli wychwyconych z Waszą pomocą ;) Potem dorzucę logo Mitsubishi i spróbuję zrobić wloty na dole oraz reflektory. Edytowane 20 Maj 201113 l przez Dobrotek
Napisano 5 Kwiecień 201113 l Autor Ostatni up na dzisiaj I przy okazji zagadka - wie może ktoś jak odblokować skalowanie i rotację w Blenderze 2.56? Bo przy obecnych obiektach mogę to zrobić, ale przy kolejnym dodanym już nie. (wszelkie kłódeczki jakie znalazłem czyli te w Object i Properities są odblokowane) Jak będzie trzeba zapodam plik .blend Edit: Problem solved. Przez nieuwagę wcisnąłem "Manipulate object center only"... Z góry dzięki za komentarze, wskazówki i porady wszelkiej maści ;) Edytowane 5 Kwiecień 201113 l przez Dobrotek
Napisano 5 Kwiecień 201113 l Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie. Na blenderze się nie znam, ale siatkę masz strasznie krzywo i trochę chyba za gęsto jak na ten etap. Szczególnie na ostatnim obrazku widać okropne krzywizny. Popraw to, wywal kilka loopów i walcz dalej ;) Pozdro i powodzenia
Napisano 5 Kwiecień 201113 l Nie wiem skąd się wzięła moda na zamieszczanie miniaturek z jakimś zdjęciem zupełnie z kosmosu. Nie zauważyłem, żeby Twoja praca wyglądała tak jak na thumbie. Pozdro i powodzenia Taka przypadłość jak się zakłada WIPa a nie specjalnie jeszcze jest co pokazać. Póki co mocno krzywo i niechlujnie.
Napisano 6 Kwiecień 201113 l ak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D Chcesz kupić? ;D I tak, ze ci nikt jeszcze nie powiedział żebyś nie wycinał otworów na tym etapie. Walcz to ja moze swojego zacznę jeszcze raz jak się tak napatrzę na twój model ;)
Napisano 6 Kwiecień 201113 l jak byłem mniejszy (lol :D) marzyłem o Eclipse ;D Nic nie wniosłeś. Póki co mocno krzywo i niechlujnie. Właśnie. Miejscami to aż boli. Blender (nie przepadam za nim więc ciężko mi to mówić) jest świetnie przystosowany do modelowania z brył. Przynajmniej wygodniej niż w maxie. (Moja subiektywna opinia ;)) Poly modelingiem zanim dojdziesz do końca pojazdu będzie on koszmarnie krzywy. Polecam tutoriale z Blender Cookie, szczególnie ten o smoku :) Zostaw na chwilę eclipse i przerób smoka. Właściwie jego głowa wystarczy. To jakieś dwie godz. z modelowaniem, później powinno ci pójść lepiej i prościej. //To tylko teoria, a ja nie mam pojęcia o CG. ;)
Napisano 6 Kwiecień 201113 l Autor Cóż, zobaczę co z tym smokiem (przypuszczam, że chodzi o boxmodeling, ale zaraz sam się przekonam ;)). I raczej zrobię tak jak piszecie - odstawię na chwilę eclipse, odrobię pracę domową i postaram się wrócić do niego ;) Potem powalczę z siatką, a jak się nie uda, to spróbuję zrobić od nowa :) Smoku, blinqu - przepraszam, za taki naskok z tym thumbem, ale jak patrzyłem na tematy, myślałem że w ten sposób chce się przedstawić rezultat do którego się dąży, ewentualnie postępy swoich prac ;) To też poprawię, jak wrócę po ukończeniu tuta ze smokiem ;) Dziękuję za odzew!
Napisano 17 Kwiecień 201113 l Autor Mały up - drzwi i kawałek dachu... Zrobiłem od nowa, bo nie wiem co było źle, skoro stwierdziliście, że faluje, ale nie wiem konkretnie gdzie ;) Boxmodeling sprawie mi duże problemy, głównie zorganizowanie się... Pierwszy problem - przy modelowaniu zejście z dachu na szybę, pewnie są problemy z refkami jakie mam, albo nie wiem jak to czytać... Chodzi i to, że na pierwszym screenie jak poprowadzę dalej siatkę do linii, to na drugim vievporcie nijak się nie zgadza (chodzi o osie OY i OZ). Jak rozwiązujecie takie problemy? Ewentualnie jak temu zaradzić? Screeny vievportów i siatka. Staram się pilnować by siatka nie falowała (aczkolwiek dalej nie wiem jak temu zapobiec i jak na to patrzeć) i nie wiem czy idę w dobrym kierunku. Pozdrawiam, Dobrotek
Napisano 11 Maj 201113 l Autor Znalazłem dokładniejsze printy, popatrzyłem jak niektórzy modelują samochody. Mało czasu coś na to, aczkolwiek staram się dziergać pomału. Refleksy są na próbę, bo z tego co wywnioskowałem, można łatwiej znaleźć bugi. Z Wire wrzucam tylko połowę. Mam nadzieję, że teraz jest lepiej niż poprzednio Clay: Reflections: Wire: Wszelkie komentarze mile widziane :)
Napisano 11 Maj 201113 l nie mam doświadczenia w modelowaniu samochodów, ale jak chce się mieś przy włączonym subsurfie ostrzejszą krawędz, to trzeba zduplikować ekstrudować brzegowy edgeloop. w sumie w samochodzie to by można było zacząć od wąziutkich faceloopów które biegną wzdłuż krawędzi blach, a dopiero potem się martwić jak wypełnić środek. Jak wyjdzie gdzieś trójkąt to chyba przy samochodzie gdzie nie będzie trzeba stosować tekstur, ani zginać w animacji, to tez się chyba nic nie stanie złego. a już na pewno gorzej będzie potem wydłubać szparkę między poszczególnymi blachami, jak wyjdzie jakoś w poprzek loopa
Napisano 20 Maj 201113 l Autor Ikkiz, dzięki za komentarz :) Trójkątów staram się unikać jak ognia, bo potem są babole przy subsurfie. Widzę, że oczy innych przeniosły się do Minibitwy, póki co walczę tutaj :) Screens Siatka - tylko połowa, bo jak dam całość to jest nie do ogarnięcia przy renderze. Krawędzie przy nadkolach do wyostrzenia - dałem tam loopa, ale pewnie jest za daleko od głównej krawędzi. Na dachu babol się wkradł, spoiler pewnie do poprawy (przesunąć go w dół?). Z gęstością siatki nieco przesadziłem, ale co loopa usunę by połączyć z innymi to wychodzą odchylenia od blueprintów. No i dalej ponawiam pytanie: czy jest równo? Edytowane 20 Maj 201113 l przez Dobrotek
Napisano 21 Maj 201113 l Z tymi nadkolami to ja bym nie przesadzał z ostrością, bo w eklipsie to raczej tak bardzo łagodnie tam jest.
Napisano 21 Maj 201113 l Autor Dziękuję bardzo za odzew :) Poprawiłem już u siebie. Teraz walczę z tylnym zderzakiem. Pewnie pod wieczór wrzucę render claya, z odbiciami i siatką ;) Edit: Zaszyfrowało mi folder /home gdzie miałem ten model i za diabły nie jestem w stanie tego wyciągnąć. Zatem od Następnego tygodnia zaczynam od nowa (sic!). Spróbuję od szkicu 3D, jak to robi Berger i inni a potem postaram się to złożyć do kupy. Edit: Zrobiłem te linie. Teraz muszę obcykać tuty jak to zrobić, by były płynne przejścia z jednej krawędzi do drugiej, by refleksy jakoś wyglądały :) Edytowane 30 Maj 201113 l przez Dobrotek
Napisano 29 Czerwiec 201113 l Autor Teraz to należy się łopata archeologa, tyle czasu minęło. Znalazłem na naszym forum linka do tutoriala polymodelingu na przykładzie Audi R8 Spyder'a i starałem się zastosować podobną technikę na swoim wozie. Oraz z wire (znalazłem do tego tutorial, ale coś licho mi wyszło... Mam nadzieję, że w miarę widać, by błędy wytknąć ;)) Teraz biorę się za felgę i ewentualnie otoczenie. Bo przedni i tylny zderzak sprawia mi jeszcze kłopoty, ale z tym zmierzę się później ;) Komentarze, uwagi, wskazówki nadal mile widziane ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto