Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie :D Odk膮d sko艅czy艂em model AIBO czuj臋 si臋 troch臋 na si艂ach by sprosta膰 czemu艣 trudniejszemu. Wyb贸r pad艂 na Mitsubishi Eclipse z roku 1995, ale bez spoiler贸w a'la nfs etc ;) Jak dotrwam do ko艅ca modelowania, chcia艂bym zrobi膰 render z widokiem przodu samochodu mkn膮cego po drodze przez las co艣 jak na tym uj臋ciu, tylko bardziej dynamicznie.

Soft: Blender 2.56

Ju偶 na starcie chcia艂bym eliminowa膰 jak najwi臋cej baboli wychwyconych z Wasz膮 pomoc膮 ;)

zrzutekranu1v.png

zrzutekranu2q.png

zrzutekranu3yf.png

zrzutekranu4a.png

Potem dorzuc臋 logo Mitsubishi i spr贸buj臋 zrobi膰 wloty na dole oraz reflektory.

Edytowane przez Dobrotek

  • Odpowiedzi 13
  • Wy艣wietle艅 5,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ostatni up na dzisiaj

zrzutekranu1o.png

zrzutekranu2la.png

zrzutekranu3i.png

zrzutekranu4.png

zrzutekranu5y.png

zrzutekranu6.png

I przy okazji zagadka - wie mo偶e kto艣 jak odblokowa膰 skalowanie i rotacj臋 w Blenderze 2.56? Bo przy obecnych obiektach mog臋 to zrobi膰, ale przy kolejnym dodanym ju偶 nie. (wszelkie k艂贸deczki jakie znalaz艂em czyli te w Object i Properities s膮 odblokowane)

Jak b臋dzie trzeba zapodam plik .blend

Edit: Problem solved. Przez nieuwag臋 wcisn膮艂em "Manipulate object center only"...

Z g贸ry dzi臋ki za komentarze, wskaz贸wki i porady wszelkiej ma艣ci ;)

Edytowane przez Dobrotek

Napisano

Nie wiem sk膮d si臋 wzi臋艂a moda na zamieszczanie miniaturek z jakim艣 zdj臋ciem zupe艂nie z kosmosu. Nie zauwa偶y艂em, 偶eby Twoja praca wygl膮da艂a tak jak na thumbie.

Na blenderze si臋 nie znam, ale siatk臋 masz strasznie krzywo i troch臋 chyba za g臋sto jak na ten etap. Szczeg贸lnie na ostatnim obrazku wida膰 okropne krzywizny. Popraw to, wywal kilka loop贸w i walcz dalej ;)

Pozdro i powodzenia

Napisano
Nie wiem sk膮d si臋 wzi臋艂a moda na zamieszczanie miniaturek z jakim艣 zdj臋ciem zupe艂nie z kosmosu. Nie zauwa偶y艂em, 偶eby Twoja praca wygl膮da艂a tak jak na thumbie.

Pozdro i powodzenia

Taka przypad艂o艣膰 jak si臋 zak艂ada WIPa a nie specjalnie jeszcze jest co pokaza膰. P贸ki co mocno krzywo i niechlujnie.

Napisano
ak by艂em mniejszy (lol :D) marzy艂em o Eclipse ;D

Chcesz kupi膰? ;D

I tak, ze ci nikt jeszcze nie powiedzia艂 偶eby艣 nie wycina艂 otwor贸w na tym etapie. Walcz to ja moze swojego zaczn臋 jeszcze raz jak si臋 tak napatrz臋 na tw贸j model ;)

Napisano
jak by艂em mniejszy (lol :D) marzy艂em o Eclipse ;D

Nic nie wnios艂e艣.

P贸ki co mocno krzywo i niechlujnie.

W艂a艣nie. Miejscami to a偶 boli. Blender (nie przepadam za nim wi臋c ci臋偶ko mi to m贸wi膰) jest 艣wietnie przystosowany do modelowania z bry艂. Przynajmniej wygodniej ni偶 w maxie. (Moja subiektywna opinia ;))

Poly modelingiem zanim dojdziesz do ko艅ca pojazdu b臋dzie on koszmarnie krzywy. Polecam tutoriale z Blender Cookie, szczeg贸lnie ten o smoku :)

Zostaw na chwil臋 eclipse i przer贸b smoka. W艂a艣ciwie jego g艂owa wystarczy.

To jakie艣 dwie godz. z modelowaniem, p贸藕niej powinno ci p贸j艣膰 lepiej i pro艣ciej.

//To tylko teoria, a ja nie mam poj臋cia o CG. ;)

Napisano
  • Autor

C贸偶, zobacz臋 co z tym smokiem (przypuszczam, 偶e chodzi o boxmodeling, ale zaraz sam si臋 przekonam ;)). I raczej zrobi臋 tak jak piszecie - odstawi臋 na chwil臋 eclipse, odrobi臋 prac臋 domow膮 i postaram si臋 wr贸ci膰 do niego ;) Potem powalcz臋 z siatk膮, a jak si臋 nie uda, to spr贸buj臋 zrobi膰 od nowa :)

Smoku, blinqu - przepraszam, za taki naskok z tym thumbem, ale jak patrzy艂em na tematy, my艣la艂em 偶e w ten spos贸b chce si臋 przedstawi膰 rezultat do kt贸rego si臋 d膮偶y, ewentualnie post臋py swoich prac ;) To te偶 poprawi臋, jak wr贸c臋 po uko艅czeniu tuta ze smokiem ;)

Dzi臋kuj臋 za odzew!

Napisano
  • Autor

Ma艂y up - drzwi i kawa艂ek dachu... Zrobi艂em od nowa, bo nie wiem co by艂o 藕le, skoro stwierdzili艣cie, 偶e faluje, ale nie wiem konkretnie gdzie ;)

Boxmodeling sprawie mi du偶e problemy, g艂贸wnie zorganizowanie si臋...

Pierwszy problem - przy modelowaniu zej艣cie z dachu na szyb臋, pewnie s膮 problemy z refkami jakie mam, albo nie wiem jak to czyta膰... Chodzi i to, 偶e na pierwszym screenie jak poprowadz臋 dalej siatk臋 do linii, to na drugim vievporcie nijak si臋 nie zgadza (chodzi o osie OY i OZ). Jak rozwi膮zujecie takie problemy? Ewentualnie jak temu zaradzi膰?

problemsv.png

Screeny vievport贸w i siatka.

zrzutekranujk.png

zrzutekranu1cp.png

zrzutekranu2i.png

Staram si臋 pilnowa膰 by siatka nie falowa艂a (aczkolwiek dalej nie wiem jak temu zapobiec i jak na to patrze膰) i nie wiem czy id臋 w dobrym kierunku.

Pozdrawiam,

Dobrotek

Napisano
  • Autor

Znalaz艂em dok艂adniejsze printy, popatrzy艂em jak niekt贸rzy modeluj膮 samochody. Ma艂o czasu co艣 na to, aczkolwiek staram si臋 dzierga膰 poma艂u. Refleksy s膮 na pr贸b臋, bo z tego co wywnioskowa艂em, mo偶na 艂atwiej znale藕膰 bugi. Z Wire wrzucam tylko po艂ow臋. Mam nadziej臋, 偶e teraz jest lepiej ni偶 poprzednio

Clay:

megsx.png

Reflections:

megsxreflects.png

Wire:

megsxwire.png

Wszelkie komentarze mile widziane :)

Napisano

nie mam do艣wiadczenia w modelowaniu samochod贸w, ale jak chce si臋 mie艣 przy w艂膮czonym subsurfie ostrzejsz膮 kraw臋dz, to trzeba zduplikowa膰 ekstrudowa膰 brzegowy edgeloop. w sumie w samochodzie to by mo偶na by艂o zacz膮膰 od w膮ziutkich faceloop贸w kt贸re biegn膮 wzd艂u偶 kraw臋dzi blach, a dopiero potem si臋 martwi膰 jak wype艂ni膰 艣rodek. Jak wyjdzie gdzie艣 tr贸jk膮t to chyba przy samochodzie gdzie nie b臋dzie trzeba stosowa膰 tekstur, ani zgina膰 w animacji, to tez si臋 chyba nic nie stanie z艂ego. a ju偶 na pewno gorzej b臋dzie potem wyd艂uba膰 szpark臋 mi臋dzy poszczeg贸lnymi blachami, jak wyjdzie jako艣 w poprzek loopa

Napisano
  • Autor

Ikkiz, dzi臋ki za komentarz :) Tr贸jk膮t贸w staram si臋 unika膰 jak ognia, bo potem s膮 babole przy subsurfie. Widz臋, 偶e oczy innych przenios艂y si臋 do Minibitwy, p贸ki co walcz臋 tutaj :)

Screens

unledns.png

Siatka - tylko po艂owa, bo jak dam ca艂o艣膰 to jest nie do ogarni臋cia przy renderze.

skeleton.png

Kraw臋dzie przy nadkolach do wyostrzenia - da艂em tam loopa, ale pewnie jest za daleko od g艂贸wnej kraw臋dzi. Na dachu babol si臋 wkrad艂, spoiler pewnie do poprawy (przesun膮膰 go w d贸艂?). Z g臋sto艣ci膮 siatki nieco przesadzi艂em, ale co loopa usun臋 by po艂膮czy膰 z innymi to wychodz膮 odchylenia od blueprint贸w.

No i dalej ponawiam pytanie: czy jest r贸wno?

Edytowane przez Dobrotek

Napisano

Z tymi nadkolami to ja bym nie przesadza艂 z ostro艣ci膮, bo w eklipsie to raczej tak bardzo 艂agodnie tam jest.

zdjcie0034kp.jpg

zdjcie0026dw.jpg

zdjcie0056p.jpg

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuj臋 bardzo za odzew :) Poprawi艂em ju偶 u siebie. Teraz walcz臋 z tylnym zderzakiem. Pewnie pod wiecz贸r wrzuc臋 render claya, z odbiciami i siatk膮 ;)

Edit: Zaszyfrowa艂o mi folder /home gdzie mia艂em ten model i za diab艂y nie jestem w stanie tego wyci膮gn膮膰. Zatem od Nast臋pnego tygodnia zaczynam od nowa (sic!). Spr贸buj臋 od szkicu 3D, jak to robi Berger i inni a potem postaram si臋 to z艂o偶y膰 do kupy.

Edit: Zrobi艂em te linie. Teraz musz臋 obcyka膰 tuty jak to zrobi膰, by by艂y p艂ynne przej艣cia z jednej kraw臋dzi do drugiej, by refleksy jako艣 wygl膮da艂y :)

unledib.png

Edytowane przez Dobrotek

Napisano
  • Autor

Teraz to nale偶y si臋 艂opata archeologa, tyle czasu min臋艂o. Znalaz艂em na naszym forum linka do tutoriala polymodelingu na przyk艂adzie Audi R8 Spyder'a i stara艂em si臋 zastosowa膰 podobn膮 technik臋 na swoim wozie.

57626794.png

Oraz z wire (znalaz艂em do tego tutorial, ale co艣 licho mi wysz艂o... Mam nadziej臋, 偶e w miar臋 wida膰, by b艂臋dy wytkn膮膰 ;))

mewire.png

Teraz bior臋 si臋 za felg臋 i ewentualnie otoczenie. Bo przedni i tylny zderzak sprawia mi jeszcze k艂opoty, ale z tym zmierz臋 si臋 p贸藕niej ;)

Komentarze, uwagi, wskaz贸wki nadal mile widziane ;)

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci