ledman Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Cześć, Prosiłbym o pomoc jakim najszybszym sposobem w 3d maxie wymodelować kopułę taką jak w przykładzie poniżej (od 0:30 do 3:30) : http://tiny.pl/hd8sq czy da się to tak samo szybko zrobić do innych brył? prostopadłościan , walec? pozdrawiam
polka dot Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 cześć, wyjściowy obiekt z którego powinieneś skorzystać to GeoSphere. o ile pamiętam jest w panelu Create / Advanced Primitives. nie wiem czy nazwa ta sama ale to druga zakładka w panelu Create. co do pozostałych brył, konieczne będzie skorzystanie z pluginów lub ręczna edycja siatki (ale w każdym przypadku można znaleźć jakiś przystępny sposób o ile nie jest się na bakier z matmą) pozdrawiam
stormwind Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 jeśli masz już podzielone poligony na siatkę jaką chcesz uzyskać to zaznacz wszystkie w edit poly, daj im inset (by poly) na odległość połowy szprosu i kliknij detach z zaznaczeniem do nowego obiektu i bez kopiowania, potem daj modyfikator shell z zaznaczonym, straight corners na szprosy (inner 2cm, outer 15cm - to typowe wymiary szprosów konstrukcyjnych) i modyfikator shell na szkło które detachowałeś wcześniej
ledman Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 a jak zrobić, żeby te podziały (siatka) nie były tylko w pionie i poziomie tylko np. trójkąty jak na tym filmie?
Kubajaniak Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Nie rób zwykłej sfery, tylko GeoSpher tak jak polka dot napisał
ledman Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Użyłem skrótu myślowego, kopułkę już zrobiłem właśne za pomocą GeoSphery :') Natomiast jak zrobić, żeby prostopadłościan podzielić z automatu na takie trójkąty?
ledman Posted May 5, 2011 Author Posted May 5, 2011 A jak zrobić plane w kształcie bliżej nie określonym? Narysowałem elipsojdę i chciałbym, zrobić plane w jej kształcie i podzielić ją na segmenty?
Recommended Posts