Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem z blueprintami a mianowicie.

Dodaje blue printy samochodu top front i left. Niby top i left mają taka samą długość a top ma taką sama szerokość i wysokość. Dobaje je jako background. Ale gdy przybliżam obraz to zmieniają sie ich wymiary co zniekształca blue printy. Nie wiem co teraz zrobic.

PS może ktos powie mi jak robi swoje blue printy.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok ale problem nie polega na tym ze nie umiem wrzucić tylko ze pomimo tego ze bluprinty mają takie same wymiary to zmieniają się podczas przybliżania

Ale poszukam czegoś.

PS. mógłby mi ktoś podrzucić jakiś fajny tutek z blue printami zależy mi na tym aby były one dodawane jako background

Napisano

Przepraszam, że odnowię wątek, ale mam pewien problem, którego nie poruszono w kilku tutorialach, które widziałem, choć może coś przeoczyłem. W maxie jestem początkujący i trochę dziwi mnie, że nie ma jednej konkretnej funkcji do ustawiania blueprintów.

 

Ale do rzeczy, chciałbym się dowiedzieć jak mogę zablokować plane z blueprintem po jego dopasowaniu, by przypadkowo go nie poruszyć, oraz jak zrobić by ten obrazek był rzeczywiście tłem i był widoczny również po przełączeniu widoku siatki? Nie wiem kurcze korzystałem do tej pory z archaicznego programu Anim8or, ale tam z tą funkcją nie było żadnych problemów i wielkiego zachodu a wielki 3ds max i jakieś schody, wszystko nieintulicyjne, ale może jestem zwyczajnie głupi :). W każdym bądź razie proszę o pomoc. Jakis czas temu modelowałem też w sketchupie i tam pamiętam, że też bez problemu podłożyłem tło...

 

Pozdrawiam

Napisano

prawym, object properties-show frozen in grey odznaczyc, a potem dac freeze selected. co do widoku z wireframe-tak sie nie da. ustaw opacity na jakies 40 i 100 w 2 roznych klatkach albo alt+x daje x-ray mode

Napisano

Dzięki za odpowiedź :). Freeze rzeczywiście w pełni rozwiązuje pierwszy problem, ale z drugą kwestią jestem zawiedziony. Zaskoczyłem przed chwilą z opcją "See throught", ale to rozwiązanie połowiczne. Trochę nie rozumiem drugiej części zdania tzn. gdzie i co mam ustawić i po co :). Jakbyś mógł dokładniej objaśnić będę wdzięczny.

Napisano

postaw sobie jakiegos boxa, nadaj mu materiał z Material Editor i w Diffuse zmien na najlepiej niebieski(kolor obojetny ale przy niebieskim chyba najlepiej widac zaznaczone edge itd).Zakładam ze domyslnie masz 100 klatek na animation bar i aktualnie jestes w klatce zero. majac nałozony materiał i otwarty material editor upewnij sie ze masz Opacity dla tego materiału 100(po prawej od Diffuse).Material Editor zminimializuj i nacisnij Auto Key(koło takiego klucza pod paskiem animacji).Pasek zmienia kolor na czerwony co znaczy ze teraz "nagrywasz" (:D) Przejdz do ostatniej klatki- 100. Otworz material editor i zmien Opacity na zero. Nacisnij Auto Key zeby skonczyc "nagrywanie". Box powinien zniknać. Teraz mozesz płynnie zmieniac przezroczystosc boxa operując tylko suwakiem animacji. Niektrzy uzywaja np tylko 2 klatek-Opacity 40 i 100.

Napisano

Ok dzięki, To faktycznie może być jakiś skuteczny sposób. Chociaż, żeby w Maxie takie rzeczy trzeba było "obchodzić na około", a nie zrobić jednym kliknięciem jak w niektórych programach, strasznie mnie dziwi... :/




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności