Marianone Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 Witam mam problem z blueprintami a mianowicie. Dodaje blue printy samochodu top front i left. Niby top i left mają taka samą długość a top ma taką sama szerokość i wysokość. Dobaje je jako background. Ale gdy przybliżam obraz to zmieniają sie ich wymiary co zniekształca blue printy. Nie wiem co teraz zrobic. PS może ktos powie mi jak robi swoje blue printy.
Kubajaniak Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 Nie dawaj jako Background, tylko wrzuć na plain'y. W necie jest masa tutoriali na ten temat.
Marianone Napisano 1 Maj 2011 Autor Napisano 1 Maj 2011 Ok ale problem nie polega na tym ze nie umiem wrzucić tylko ze pomimo tego ze bluprinty mają takie same wymiary to zmieniają się podczas przybliżania Ale poszukam czegoś. PS. mógłby mi ktoś podrzucić jakiś fajny tutek z blue printami zależy mi na tym aby były one dodawane jako background
zgred Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=41211 Ustawia się na plane'ach. Jak ustawisz na background to jak będziesz dopasowywał siatkę do tego? Nie będziesz mógł zoomować i w ogóle ciężko, tak się nie robi i tyle.
nekromantax Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 http://www.youtube.com/watch?v=kVLKII_7yHI tu masz swietny tutek , ja sie z niego uczylem :d
lex Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 Przepraszam, że odnowię wątek, ale mam pewien problem, którego nie poruszono w kilku tutorialach, które widziałem, choć może coś przeoczyłem. W maxie jestem początkujący i trochę dziwi mnie, że nie ma jednej konkretnej funkcji do ustawiania blueprintów. Ale do rzeczy, chciałbym się dowiedzieć jak mogę zablokować plane z blueprintem po jego dopasowaniu, by przypadkowo go nie poruszyć, oraz jak zrobić by ten obrazek był rzeczywiście tłem i był widoczny również po przełączeniu widoku siatki? Nie wiem kurcze korzystałem do tej pory z archaicznego programu Anim8or, ale tam z tą funkcją nie było żadnych problemów i wielkiego zachodu a wielki 3ds max i jakieś schody, wszystko nieintulicyjne, ale może jestem zwyczajnie głupi :). W każdym bądź razie proszę o pomoc. Jakis czas temu modelowałem też w sketchupie i tam pamiętam, że też bez problemu podłożyłem tło... Pozdrawiam
kranz Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 prawym, object properties-show frozen in grey odznaczyc, a potem dac freeze selected. co do widoku z wireframe-tak sie nie da. ustaw opacity na jakies 40 i 100 w 2 roznych klatkach albo alt+x daje x-ray mode
lex Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 Dzięki za odpowiedź :). Freeze rzeczywiście w pełni rozwiązuje pierwszy problem, ale z drugą kwestią jestem zawiedziony. Zaskoczyłem przed chwilą z opcją "See throught", ale to rozwiązanie połowiczne. Trochę nie rozumiem drugiej części zdania tzn. gdzie i co mam ustawić i po co :). Jakbyś mógł dokładniej objaśnić będę wdzięczny.
kranz Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 postaw sobie jakiegos boxa, nadaj mu materiał z Material Editor i w Diffuse zmien na najlepiej niebieski(kolor obojetny ale przy niebieskim chyba najlepiej widac zaznaczone edge itd).Zakładam ze domyslnie masz 100 klatek na animation bar i aktualnie jestes w klatce zero. majac nałozony materiał i otwarty material editor upewnij sie ze masz Opacity dla tego materiału 100(po prawej od Diffuse).Material Editor zminimializuj i nacisnij Auto Key(koło takiego klucza pod paskiem animacji).Pasek zmienia kolor na czerwony co znaczy ze teraz "nagrywasz" (:D) Przejdz do ostatniej klatki- 100. Otworz material editor i zmien Opacity na zero. Nacisnij Auto Key zeby skonczyc "nagrywanie". Box powinien zniknać. Teraz mozesz płynnie zmieniac przezroczystosc boxa operując tylko suwakiem animacji. Niektrzy uzywaja np tylko 2 klatek-Opacity 40 i 100.
lex Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Ok dzięki, To faktycznie może być jakiś skuteczny sposób. Chociaż, żeby w Maxie takie rzeczy trzeba było "obchodzić na około", a nie zrobić jednym kliknięciem jak w niektórych programach, strasznie mnie dziwi... :/
Rekomendowane odpowiedzi