Napisano 12 Maj 201113 l Witam, skąd się bierze taki dziwny cień po chamferze i jak się go pozbyć? Uploaded with ImageShack.us
Napisano 12 Maj 201113 l To nie jest cień tylko nachodzące na siebie edge.Aby sie tego pozbyć musisz ręcznie poprzesuwać edge które na siebie nachodzą.Chyba że masz zapis przed chamferem, to tylko ustaw go dobrze. Edytowane 12 Maj 201113 l przez sebx
Napisano 12 Maj 201113 l Autor To nie jest cień tylko nachodzące na siebie edge. Dlaczego z jednej strony boxa taki cień jest a z drugiej nie ma skoro wartość chamfera była identyczna dla całego obiektu?
Napisano 12 Maj 201113 l Autor moga to tez byc zle smooth groups Na tym mniejszym boxie jest tylko chamfer nie ma smootha.
Napisano 12 Maj 201113 l Myślę, że najpierw powinieneś narzucić jakiś byle jaki materiał, zrobić proste testowe światełko i wtedy zobaczyć, czy dalej ten cień się robi, bo standardowy maxowy materiał lubi sobie dziwnie wyglądać bądź zacieniać w miejscach, gdzie są ostre kąty. Tak myślę.
Napisano 12 Maj 201113 l zaznacz proszę konkretnie o co Ci chodzi bo na tych obrazkach jest kilka chamferów i cieni. jeśli masz na myśli powierzchnię pionowej krawędzi małego sześcianu to najprawdopodobniej jest ona ustawiona prostopadle do obu świateł w viewporcie i nie jest oświetlona. jeśli Ci to przeszkadza, możesz zmienić tryb oświetlenia na standardowe jedno światło przy kamerze (w ustawieniach viewportu powinna być sekcja lighting)
Napisano 12 Maj 201113 l mozliwe (choc watpie) ze masz nachodzace na siebie krawedzie jak napisal sebx, najlatwiej to poprawisz zaznaczajac wszystkie vertex'y i uzywajac funkcji Weld. osobiscie popieram przypuszczenia mirach'a ktorego sugestii chyba nie zrozumiales, zapraszam do obejrzenia
Napisano 13 Maj 201113 l Też uważam, że to są problemy ze smooth groups. Poklikaj sobie na ścianki i przeczytaj, którą mają grupę. Jeśli masz jednakową od jednego boku kostki do drugiego to po prostu próbuje ci ją wygładzić całą i stąd te cienie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto