cucsoniuss Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Jest to zestaw do tworzenia mocapów na podstawie video Oto przyklad jego zastosowania http://www.ipisoft.com/gallery.php Czy jest ktoś na forum kto używał tego zestawu. Jakie wrażenia? Czy mogłby ktoś sie podzielić przykładowym plikiem *.bip stworzonym w tym zestawie
xrs Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 wystarczy sam kinect podłączony do kompa? bez konsloli xbox? swoją drogą ciekawe co lepiej działa - kinect, czy kamerki z PS3 w połączeniu z tym softem IPI studio
cucsoniuss Napisano 13 Maj 2011 Autor Napisano 13 Maj 2011 kumpel mówił że bez konsoli xbox. Ciekaw jestem jak działa ten "zestaw" w użyciu bo to co pokazuja na stronie jest obiecujące No i cena kinect 500zł + 395$ IPI soft jest w miare ok
SUPER_OkO Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Tu masz darmowy soft do mocapow, robionych za pomoca kinecta. http://www.brekel.com/?page_id=155
t0m3k Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 xrs PS3 to calkiem inna technologia i nie mozna robic takich rzeczy jak z kinect'em. jak znajde w weekend troche czasu to podlacze kinecta do lapka i przetestuje soft ktory zapodal SUPER_OkO
xrs Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 t0m3k mi chodzi o to, że producent tego IPI Studio zaleca też kamerki z PS3 (Sony PS Eye). Czekam na Twoj test :) sam jestem ciekaw
maxofp2p Napisano 22 Wrzesień 2011 Napisano 22 Wrzesień 2011 (edytowane) Pozwolę sobie wtrącić "sprawdzone" 3 grosze na ten temat. IPI soft jest oprogramowaniem do wykonywania animacji w systemie bez markerów czyli nie jest to animacja w czasie rzeczywistym. Jaka jest różnica miedzy nagraniami z Kinect a kamerami PS3 eye? W przypadku Kinect, IPI soft wykorzystuje system obliczeniowy kinecta który pozwala określić pozycje oraz odległość w której znajduje się osoba nagrywana co pozwala uzyskanie dobrej jakości animacje, ale jeżeli nasza kamera nie będzie miała w zasięgu swojej widoczności danej partii ciała( np. pozycja boczna, niewidoczna lewa ręka) powstawać będzie nieprzewidywana przez kinecta animacja która przedstawia typowe "drżenie" do momentu przywrócenia do zasięgu w której kinect z powrotem tworzy poprawną animacje. W przypadku PS3 eye (licencji BASTIC), polega na rozstawieniu 3 kamer w odległości (standardowej) 3,5m od siebie tworząc półokrąg (120-160 stopni). Trzeba też pamiętać o tym że kamery muszą być wysokością rozstawione 2x 1,5m i 1x2m, korzystając z kamer ps3 eye na początku mogą powstawać problemy drobiazgowe które mogą wynikać z złego rozstawienia kamer powodując złe analizowanie ruchu ciała. Dodatkowo IPI soft wykorzystując nagranie wykonane z PS3 eyes analizuje nasz ubiór w celu uniknięcia problemu gdy ktoś przejdzie koło osoby animowanej. Podsumowując: Kinect można wykorzystać do animacji dialogowych lecz bardziej zaawansowane animacje mogą nie kolidować gdy nasz aktor zasłoni nieumyślnie daną część ciała. PS3 eyes pozwala na wykonanie bardziej zaawansowanych animacji, dla początkujących może okazać się uciążliwy pod kątem rozstawiania kamer. PS: Nie jest to publiczna reklama tylko moja ocena oprogramowania. Pozdrawiam. Edytowane 4 Grudzień 2011 przez maxofp2p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się