blood_brother Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 Chcialbym wymodelowac czlowieka. Kiedys w koncu trzeba to zrobic:). I wlasnie prosilbym o wszelkie porady dotyczace tego zagadnienia. Tylko prosze, nie odsylajcie mnie do tutka o Joan D`Arc, wolalbym zrobic cos bardziej naturalnego. Nie podobaja mi sie takie troche mangowe postacie. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdro
kozioo Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 Częśc przyjemna - zbieranie referek ;) Potem warto popatrzeć na siatki innych, poczytać conieco o edgeloopach i rozpocząć modelowanie. Wg mnie najłatwiej rozpocząć korzystając z rysunkow, zeby załapać mniej wiecej \"forme\" ciała. Potem lepiej podłożyć zdjęcia, żeby popracować nad proporcjami. A jak już zaczniesz to dawaj do WIPa, a dostaniesz mase bardziej lub mniej przydatnych porad. Ale powinny być ;) Tyle ode mnie (amatora, ktory cały czas meczy 1. postać organiczną ;P ) pozdr kozioo
blood_brother Napisano 22 Czerwiec 2004 Autor Napisano 22 Czerwiec 2004 A co to sa te cale edgeloopy???? Pozdro
kozioo Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 Nie chce mi sie o tym pisać, więc wyręcze się linkiem:) http://forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=16686&pg=1
blood_brother Napisano 22 Czerwiec 2004 Autor Napisano 22 Czerwiec 2004 Musze cie zmatwic ale link nie dziala:( Pozdro
kozioo Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 Hmmm... Chyba się uszczęśliwię, bo właśnie sprawdziłem i u mnie działa:| W kazdym razie poszukaj topicu \"topologia siatek\" na forum3d.kom-net.pl
SansSerif Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 :) http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=16686&pg=1
kozioo Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 Wiem, ze robie OT, ale niech ktoś mi powie czemu u mnie działają obydwie wersje tego sznurka (pod IE i netszkapą sprawdzałem) :] Mam jakieś fajniejsze wersje tych przeglądarek? :P
dzudzu Napisano 22 Czerwiec 2004 Napisano 22 Czerwiec 2004 u mnie też działają ... blood_brother: co do twojego pytania, to myślę, że w modelowaniu człowieka bardzo ważna, oprócz referek, jest znajomożć anatomii; sam zaczynam przygodę z maxem od modelowania człowieka, a dokładniej aniołka na obecną bitwę; nim jednak zacząłem modelować posiadałem już pewną biegłość w rysowaniu co na etapie modelowania organicznego bardzo się przydaje; łatwiej układać siatkę gdy wyczuwasz jak idą mięśnie, a ich kształt masz w głowie bo rysowałeś je wiele razy pod różnymi kątami etc.; bez takiego wyczucia ciężko chyba wymodelować naturalnie wyglądającą sylwetkę, zwłaszcza, że przychodzi moment, gdy referki średnio się przydają i musisz zaufać intuicji ... tak z technicznego punktu widzenia to w modelewaniu organiki nie ma chyba nic trudnego; tylko marudne przesuwanie vertexów, cięcie poligonów, extrudowanie, znowu cięcie itd. - w tle tego wszystkiego kombinowanie by mieć dobrze poukładaną siatkę - nic ciekawgo ... to tyle od nowicjusza, z 1 modelowym doświadczeniem w temacie :) pozdr
Rekomendowane odpowiedzi