EthicallyChallenged Napisano 15 Czerwiec 2011 Autor Napisano 15 Czerwiec 2011 nie, nie, nie motasz, zawsze fajnie popatrzeć na inne możliwości, zachęcam, zapraszam :]
lukanus Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 drzewo było okej, a na ołwerze resha wieje pustką :) drzewo było okej, wystarczyło je zrobić niższe i co by nie zachodziło łukiem nad czerep bandziora :) pokusiłbym się o ołwer, ale nie czuje się kompetentny i jeszcze bym się skompromitował ;p
Grzessko Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 no tutaj wpadamy w błędne koło bo ... praca ma potencjał ale parę niefortunnych decyzji u podstaw spowodowało że jak dla mnie to dobrze by było zacząć to do nowa NO i ćwicz anatomie bo bandyta zarówno w pozie jak i w proporcji jest skopany ;/
EthicallyChallenged Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 Grzessko, dzieki za koment, ale czy mógłbym prosić mniej...enigmatycznie? Tzn więcej konkretów bo trochę za ogólnie napisałeś i nie wiem do czego to odnieść.
ortheza Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 przydaloby sie wzmocnienie kierunku w ktorym rożen bandyty wskasuje. zauwaz ze masz na tym obrazku tyko dwa kierunki za to sa masakrycznie mocno zaznaczone pionowy i ukos prawy, bron bandyty pokazuje ukos przeciwny (lewy) ale jest tak malo zaznaczony ze prawie niezauwazalny. pomysl nad ukladem chmur kotre by mogly jakos isc ukosem analogicznym do broni. dodatkowo noga bandyty (jego lewa) mogla by byc bardziej odstwaiona, to tez by pomoglo.
EthicallyChallenged Napisano 18 Czerwiec 2011 Autor Napisano 18 Czerwiec 2011 Ortheza zauważ na załączonym obrazku, że kierunek rapiera jest wzmacniany przez elementy takie jak przedramiona kapitana oraz krawędź płaszcza bandyty. Elementy te tworzą efekt "wachlarza" potęgujący poczucie zagrożenia i dramatyzm. (kolor czerwony) Dodatkowo sylwetka bandyty tworzy trójkąt, którego najostrzejszy wierzchołek wskazuje kierunek odpowiadający "wachlarzowi" co wzmacnia wspomniany wyżej efekt. Ponadto trójkąt jest zbalansowany przez mniejszy trójkąt stworzony z czapki bandyty (kolor zielony) Te mocne kierunki zostały następnie zbalansowane przez linie biegnące w przeciwnym kierunku, tworzone przez krawędź czapki i twarzy kapitana oraz krawędź wspomnianego wyżej trójkąta. (kolor żółty). A zatem przesunięcie nogi lub/i zmiany w chmurach zaburzyłyby ostrożny balans kompozycji.
Bedyk Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 fatalny pomysł żeby kadrować w stawach, to nigdy nie wygląda dobrze
EthicallyChallenged Napisano 18 Czerwiec 2011 Autor Napisano 18 Czerwiec 2011 Przejrzalem galerie 2 podziwianych przeze mnie autorów, tak pierwszych z brzegu i wybrałem kilka obrazków. Potem mi sie juz nie chciało szukać ale chyba wystarczająco pokazują wartość tej teorii. Bez urazy. staw łokciowy staw łokciowy łokciowy i barkowy biodrowy kolanowy kolanowy łokciowy i biodrowy nadgarstkowy
WojtekFus Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 @EthicallyChallenged - Naprawdę podziwiam jak potrafisz argumetnować i trzymać się swojej wersji. Zawsze coś konstruktywnego można z tego typu dyskusji wyciągnać. Inspirujące :) Sam nie jestem żadnym ekspertem w dziedzinie kompozycji, jednak uważam, że ta, którą zbudowałeś, jest jak najbardziej poprawna i spełnia swoją funkcję.
Paweł Kaczmarczyk Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Wszystko spoko, ale ja mam inne odczucie jeśli chodzi o kompo, pierwsze linie jakie widzę to dwa piony - pion postaci na pierwszym planie i pion na drugim i te bym zaznaczył na pierwszym miejscu, z całą resztą masz rację ale przydało by się coś co zniwelowało by te dwa piony, różnicowanie koloru, waloru, czy coś innego. W dodatku słyszałem o zasadzie, że przy pionowym kadrze dajemy maksimum poziomów przy poziomym pracujemy pionami co by się zgadzało i tutaj bo przez te piony postacie wydają się nienaturalnie wyciągnięte.
nicponim Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 a ten schemat kompozycyjny ktory rozrysowales to jakas zasada, przyjęty wzór czy po prostu sam sobie tlumaczysz ze kierunki ktore narysowales wlasnie tak powinny dzialac na odbiorce? Bo te kreski swoją drogą a kompozycja swoją...Na chama to mozna nawet najgorszy obrazek okreslic takimi liniami zeby pokazac ze jest w tym jakas logika i sens... Sory ze tak najezdzam,ale im wiecej sie tlumaczysz tym gorzej. Bo wyglada to tak jakbys nie potrafil przyjac do siebie ze nie jest dobrze, i jeszcze starasz sie udowodnic to. Przecietny odbiora w d*pie ma te kreski ktore narysowales, on widzi malo dynamiczny i nudny uklad postaci, same postaci wygladaja na rozciagniete, i nie obchodzą go jakies trojkaty na łbie. A przyklady ktore podales z tym kadrowanie i ucinaniem stawow maja jedna piekielnie wazna roznice - one same w sobie sa swietne- dobry obrazek broni sie sam- wiec tutaj to ze ktos ucial lokiec,biodra czy kolano nie razi, bo warsztat, kolor, dynamika, jest po prostu swietnie wykonana. Jezeli bierzesz to za wzor kadrowania to jestes w bledzie niestety;/ Ogolnie przyjmuje sie ze 'ucianianie' stawow nie jest dobrym rozwiazaniem, ale jest akceptowane. Poogladaj lepiej zdjecia znanych i cenionych fotografow, tam najpredzej wychwycisz co jest dobrym kadrem.
Grzessko Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 No miałem się rozpisywać ale Nicponim napisał co trzeba było
EthicallyChallenged Napisano 19 Czerwiec 2011 Autor Napisano 19 Czerwiec 2011 Sory ze tak najezdzam,ale im wiecej sie tlumaczysz tym gorzej. Bo wyglada to tak jakbys nie potrafil przyjac do siebie ze nie jest dobrze, i jeszcze starasz sie udowodnic to. Potrafię przyjąć do wiadomości, że nie jest dobrze, natomiast nie potrafię zrozumieć, jak zrobić, żeby było dobrze. Póki co mam mase teorii w książkach, komentarze wygłaszane bez cienia wątpliwości, przykłady uznanych obrazków które tym komentarzom przeczą, sprzeczne opinie dotyczące tego samego obrazka i na koniec kupę zasad które ciężko odróżnić od dogmatów mających pokrycie jedynie w autorytetach ich autorów, którym to zasadom przeczą empirycznie dowiedzione eksperymenty naukowe. Dopóki się nie połapię w tym całym bałaganie, wybaczcie wszyscy, ale podchodzę z rezerwą i staram sie dociec co jest prawdą a co nie. Jeśli cos mnie nie przekonuje, to czasami potrzebuje dodatkowych argumentów. Jeśli sprawia to wrażenie, że jestem uparty albo że czegos nie przyjmuje do wiadomości, albo, że jestem przekonany i usiłuję wszystkich innych przekonać o swojej nieomylności to przepraszam. Oczywiście tak nie jest. Ale nie możesz mnie chyba Nicpoń winić za ostrożność i nie łykanie wszystkiego jak leci? Przecież bym zwariował.
Coyote Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 dwa cytaty dla ciebie EC na pokszepienie serca :) Nie zrozumiecie sztuki, póki nie zrozumiecie, że w sztuce 1 + 1 może dać każdą liczbę z wyjątkiem 2. "Good design comes from experience. Experience comes from bad design." walcz dalej :)
SBT77 Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Póki co mam mase teorii w książkach, komentarze wygłaszane bez cienia wątpliwości, przykłady uznanych obrazków które tym komentarzom przeczą, sprzeczne opinie dotyczące tego samego obrazka i na koniec kupę zasad które ciężko odróżnić od dogmatów mających pokrycie jedynie w autorytetach ich autorów, którym to zasadom przeczą empirycznie dowiedzione eksperymenty naukowe. Krótko mówiąc, jesteś w Internecie. Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś ? :D Dawaj kolejne upy, mówię ci, będzie dobrze. Ciekawe czy Maniaks, Omen czy Cpt. Obvious jak się uczyli, to rysowali kreseczki i trójkąciki w PSie czy zamiast tworzyć teorię z morskiej piany walili arty jeden po drugim aż im zaczęło wychodzić ? :) I pamiętaj, mistrzem pitolenia bez sensu i teoretyzowania jestem tutaj JA, nie próbuj mnie detronizować, bo sprowadzę cię do mojego poziomu i pokonam doświadczeniem. Dawaj detal na ostatniej wesji i mnie nie denerwuj :P
ortheza Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 EC, a moglbys dla siebie samego wyprobowac te "sprzeczne" opinie i pomysly. wystacrzy na miniaturce, wtedy na wlasne oczy zoabacszy ktore sa dobre aktore nie. bo czasem nie da sie z gory powiedziec ze taki zabieg czy inny nie bedzie dzialal. Sam sie z tym zmagalem ale warto. wez pomnijesz sobi eten obrazek i wyprobuj na tej miniaturze rozne warianty nawet te wg ciebie nideorzeczne, sparwdz jak dzialaja. wszyscy tu piszemy po to zebys zrobil wyjebista pracke :] mozesz z tego korzystac lub nie. ale jak mowie warto kazde sprobowac.
EthicallyChallenged Napisano 19 Czerwiec 2011 Autor Napisano 19 Czerwiec 2011 EC, a moglbys dla siebie samego wyprobowac te "sprzeczne" opinie i pomysly. wystacrzy na miniaturce, wtedy na wlasne oczy zoabacszy ktore sa dobre aktore nie. bo czasem nie da sie z gory powiedziec ze taki zabieg czy inny nie bedzie dzialal. Sam sie z tym zmagalem ale warto. wez pomnijesz sobi eten obrazek i wyprobuj na tej miniaturze rozne warianty nawet te wg ciebie nideorzeczne, sparwdz jak dzialaja. wszyscy tu piszemy po to zebys zrobil wyjebista pracke :] mozesz z tego korzystac lub nie. ale jak mowie warto kazde sprobowac. No właśnie problem w tym, że mogę wypróbować tylko że jak zrobie coś co fajnie wygląda (wg mnie) to sie okazuje, że jest 100 powodów dlaczego jest do niczego, więc nawet samemu sobie nie dowierzam. Totalnie się gubię w tym wszystkim. Nie wiem, co z tym zrobic ale póki co postanowiłem robic tak jak SBT radzi - walić głową w ten mur w nadziei że si ę rozpadnie. A wszystkim komentującym dziękuję i naprawdę doceniam i jestem wdzięczny. Nie chcę żeby ktos pomyślał, że jest inaczej tylko dlatego że dyskutuję, dociekam, kontrargumentuję i czasem sie nie zgadzam. To wszystko robie dlatego, że próbuję odnaleźć w tym całym bajzlu jakis sens...
ortheza Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 problem w tym ze z sensenm roznie bywa. tu bardziej chodzi o odczucia, dlatego jeszcze nie ma matematycznej metody na dobry obrazek.
lili Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 z takim ulozeniem rąk typ po lewej od razu kojarzy sie z tyranozaurem, niewazne jak bardzo da sie to uzasadnic kompozycja (; bez urazy !
Status Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 LILI! My się nie znamy, ale widziałem Twoje prace i zastanawiam się kiedy wrócisz do maxa walczyć o uznanie na chc.
EthicallyChallenged Napisano 27 Czerwiec 2011 Autor Napisano 27 Czerwiec 2011 z takim ulozeniem rąk typ po lewej od razu kojarzy sie z tyranozaurem, niewazne jak bardzo da sie to uzasadnic kompozycja (; bez urazy ! Tyranozaur ma mniejsze ;d
lili Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 LILI! My się nie znamy, ale widziałem Twoje prace i zastanawiam się kiedy wrócisz do maxa walczyć o uznanie na chc. kiedy uznam ze dalsza nauka malarstwa cyfrowego ma w moim wypadku jakikolwiek sens (; czyli prawdopodobnie nigdy.. no ale te dinozaurowe juz nie wchodzac w gatunek ;D lapki / linie odwracaja wzrok od reszty co wlasnie zaburza kompozycje, wzrok 'leci' w prawo do nikad zamiast dalej w glab kompozycji ze tak powiem
EthicallyChallenged Napisano 27 Czerwiec 2011 Autor Napisano 27 Czerwiec 2011 no ale te dinozaurowe juz nie wchodzac w gatunek ;D lapki / linie odwracaja wzrok od reszty co wlasnie zaburza kompozycje, wzrok 'leci' w prawo do nikad zamiast dalej w glab kompozycji ze tak powiem To jeszcze zalezy, jakiej kto przegladarki uzywa. I na jakim portalu oglada obrazek.
lili Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 czekaj, jestem na maxie i uzywam firefoxa, w takiej kombinacji mowisz ze wyglada zle, i startujesz z tym na maksie w konkursie , powiedzmy 50 % ludzi tutaj ma firefoxa...
miriam Napisano 1 Lipiec 2011 Napisano 1 Lipiec 2011 Uwaga, Termin zakończenia tej edycji ChC zostaje przedłużony do Niedzieli 03.07, w poniedziałek ruszamy z sondą. Macie więc jeszcze nieco czasu na dopracowanie, bądź dokończenie swoich prac. //Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi