Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, wykonuje właśnie prostą wizkę kraniku, czy ktoś mogłby mi podpowiedzieć jak uzyskać takie oświetlenie?? renderuje w v-rayu, i nie moge uzyskać takiego efektu jak na zdjęciu, 1699971250

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pokaż co Ci wychodzi. tu od samego oświetlenia "globalnego" ważniejsze jest oświetlenie ścian w tle i za kamerą. zwróć uwagę że w kranie odbija się biała ściana, oświetlona miękkim światłem z prawej strony co w rezultacie daje ładne odbicie. do tego gdzieś z lewej z tyłu jest prawdopodobnie wąska wysoka blenda która dodaje te dopełniające odbicia na krawędziach. poczytaj w necie o fotografii studyjnej i zapoznaj się dobrze z zakładką color mapping w VRayu bo poprawna ekspozycja to podstawa przy tego typu renderach

Napisano

po wielu próbach postanowiłem zaaranżować własne światła, tak wygląda teraz, wytykajcie co nie tak, co warto by poprawić, będe dalej nad tym pracował, renderowane w v-ray'u, światła plane'y + fotometryczne nad umywalką, trochę prześwietlone moim zdaniem, w następnym renderze to poprawię 56572abf0f4e9e0a.jpg

Napisano

Nie znam się na prezentacji takich obiektów, ale mogę świeżym i trzeźwym okiem wytknąć, co mnie razi:)

 

Dolna część kranu wtapia się w kolor ściany, co mi średnio pasuje. W końcu to wizka kraniku, tak? Czyli musi być on wyraźny. Jakoś rozprasza ta pionowa krecha ciemna, w tle. Woda przyjemna, ale powinna być bardziej "wygięta" w dół - tak wygląda jakby leciała pod bardzo dużym ciśnieniem. Sama tafla wody w zlewie mi się nie podoba. No i taka granica jest na umywalce - jasna/ciemna. Odbijający się plane, czy jakakolwiek część studia to chyba jest. No i tyle! :P

Napisano (edytowane)

Zazwyczaj nie wypowiadam sie w takich tematach... ale ze mam zbyt nudny dzien to napisze cos od siebie.

 

Na poczatku przeanalizuj oswietlenie referencji - ile jest zrodel swiatla i jak sa rozmieszczone. Zanalizuj cienie (lub ich brak).

 

- W twoim renderze kadr nie jest ciekawy, wiekszosc zajmuje rozmyta sciana, w referencji chociaz te swiatlo tam rownowazy (zauwaz, ze w referencji bateria jest w miare wysrodkowana).

- Niechlujny blur z photoshopa jako fake DOF'a az za bardzo kluje w oczy. Zrobiles miejscowy blur po masce co totalnie nie daje rady

Przyjzyj sie w referencji jak tło odcina sie od pierwszego planu zarowno go podkreslajac. w twoim renderze wszystko sie zlewa. Zarowno umywalka w referencji jest ciemniejsza co ladnie odcina widocznosc elementow.

- Unikaj przepalen - zauwaz, ze w referencji najjasniejsze punkty maja widoczny detal.

Oswietlenie jest cieple wchodzace w chlodne kolory (woda jest chlodna, elegancki zimny kolor z uzupelniajacym dodatkiem, cieplym swiatlem).. u Ciebie to zar tropikow zlewajacy wszystko razem.

 

Z technicznej strony -

Woda w referencji ma cisnienie, w renderze to taki glutek-impotent ;] ... Zalezy co chesz pokazac - skupic uwage na wodzie czy przedstawic umywalke/baterie.. jezeli woda nie jest najwazniejsza rozmyj ja (motion blur).

Tafla wody w umywalce doda elegancji, w referencji delikatne kropelki odcinaja sie od tla u Ciebie w pierwszym renderze jest ostre 'pierdolniecie' z dopiero co 'odkreconego kranu'.

Zauwaz, ze obiekty nie sa idealnie wykrojone laserowo, ostre (nie mowie tylko o bevelu czy bumpie/displacemencie) .. przyjzyj sie dokladnie referencji - tam nigdzie nie ma ostrych krawedzi, nawet na kranie.

Na referencji masz zarys mydla, kawalek kwadratu, u Ciebie w 3D wystaje jakis bobek z niechlujnym shaderem. Zobacz, ze w referencji mydlo ma dosc skupiony spekular, nie jest tak przeswietlone, nie widac SSS wiec nie ma co tracic na niego czas.

 

Textura na scianie (chociaz widze, ze malej rozdzielczosci) zbytnio odciaga uwage od reszty.

 

 

 

To co napisalem moze sie z jednej strony wydawac oczywiste ale czasami pracujac nad jednym obrazkiem wpatrujemy sie w niego za dlugo i potrafimy przeoczyc najbardziej oczywiste rzeczy. Niektorym pomaga odlozenie pracy na kilka dni i powrot po czasie..

Jezeli jest to zlecenie i zalezy Ci na czasie, dobrze jest sobie flipnąć obrazek horyzontalnie co jakiś czas.. wówczas zobaczysz rzeczy ktoch nie widziales wczesniej.

Edytowane przez tmdag
Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

na stronie z materialami do v-raya, powinien byc taki ladny material do bateri, jak na referencji. Jesli zalezy Ci na skopiowaniu kamery to podloz obrazek jako tlo i dopasuj kadr.

Moim zdaniem cos mu swieci mocniej z prawej, zobacz odbicie w bateri jak tam jasno - albo okno (chyba, ze to studio, czycostam), albo lampa. Pewnie przywalil po prawej i lewej lampki pod katem 45 stopni, z prawej mocna, z lewej slabsza - ten "okragly" odblask na scianie pochodzi wyraznie od jakiegos "spota".

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

tak to wygląda teraz, moim zdaniem lepiej , dodałem lampe, DOF tym razem z kamery, rowniez balans kolorow zimne-cieple, ciemniejsza umywalka lepiej kontrastuje, no i delikatniejsza woda po odkręceniu kranu,

7ac322be67e6f4b0.jpg

Napisano

to co mi sie rzuciło w oczy to dziwnie "poruszony" dof, kanciaste mydło, zbyt ostry cień pod umywalką ii falująca krawędź umywalki pod ścianą (co sie z nią stało?). mógłbyś jeszcze odrobinę obrócić strumień wody.

poza tym bardzo ładnie :)

Napisano
to co mi sie rzuciło w oczy to dziwnie "poruszony" dof, kanciaste mydło, zbyt ostry cień pod umywalką ii falująca krawędź umywalki pod ścianą (co sie z nią stało?). mógłbyś jeszcze odrobinę obrócić strumień wody.

poza tym bardzo ładnie :)

z tą krawedzią nie mam pojecia, moze antyaliasing sie posypał,najwyzej w PS zrobie korekcje,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności