Skocz do zawartości

Kula do HDRI - szybko! :)


Kris_R

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję praktycznie od ręki kulę do zdjęcia odbić z planu zdjęciowego.

 

Kombinuję już z jakimś szybkim i tanim sposobem typu bombka choinkowa albo kula ogrodowa. Jednak zamawiane przez internet dojdzie do mnie za późno. Zna ktoś z Was miejsce w okolicy Poznania, gdzie można podjechać i kupić takie cuś z marszu? Albo może ma ktoś z Was pożyczyć na jeden dzień za jakąś opłatą? HELP! :]

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wiem Albert :) Dzięki serdeczne. Czytałem z resztą Twoje posty na goldenline w podobnym temacie. Nabyłem dziś kulę ogrodową. To tej produkcji spokojnie wystarczy. Jak położę dzieci spać i ją wypoleruję to wrzucę foty. W tej realizacji praktycznie nie będzie elementów metalowych i chromowanych, które będą grały na pierwszym planie, więc spokojnie sobie poradzę z tym co mam. Dzięki za szybką reakcję i pozdrawiam!

Tu fota z netu: http://czerwonamaszyna.pl/images/products/blomus/BLO_i_Garden_65033_Fuera_Vogelst_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać Krzysiek. W sumie chyba jeszcze o tym nigdzie tutaj nie było - o domowej metodzie na HDRową kulę. No i w sumie zawsze się zastanawiałem dlaczego taka kula jest najlepsza do takich rzeczy i lepsza jest od "rybiego oka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Skoro tak, to proszę was o uzbrojenie się w odrobinę cierpliwości. Opiszę tu moje chałupnicze podejście na tanią, amatorską kulę do hdri. Zamieszczę też kilka zdjęć z planu jak i samą powstałą hdrkę. Sam nie wiem jeszcze co z tego wyjdzie, no ale.. coś tam na pewno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie udalo mi sie jeszcze znalezc kuli ogrodowej ktora dobrze by odbijala (zakupilem jedna ale ilosc pracy jaka trzeba by poswiecic by sie nadawala do czegokolwiek byla zbyt duza)...

 

Bombki choinkowe bardzo dobrze odbijaja ale nie sa idealnie okragle i znieksztalcaja obraz. [ http://tmdag.com/sphere.jpg | http://tmdag.com/sup.jpg ]

.. Wszystkie jakie mialem, male i duze stracilem podczas pracy. Byly zbyt delikatne.

(chociaz smiesznie bylo tlumaczyc sie na lotnisku strazy granicznej - po cholere mi bombki choinkowe :) )

 

Kupilem kiedys lozysko z okretu (zamowione przez Ebay z Miami, ktore polecal sam autor HDRShop) lecz lozysko mimo wszystko bylo relatywnie male, ciezkie (ponad 6kg) i po miesiacu zasniedzialo.

 

w USA mozna znalezc kilka osob ktore wykonuja sferki na zamowienie. Nie jest to tanie ale warte zachodu.

( chrome and grey ball)

 

Sa przypadki, gdzie chrome ball sie przydaje, lecz w wiekszosci, dobra panorama z kilkoma ekspozycjami jest idealna i daje ogromny detal.

Edytowane przez tmdag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano - tak jak mówisz Albert. Możliwości jest sporo. Może warto o nich pogadać i rozważyć różne za i przeciw. To na pewno będzie wątek, który się może przydać kilku osobom. Wiadomo jak to jest w życiu. Można mieć rower i można mieć ROWER.. można mieć tablet i można mieć TABLET :D tak samo kula.. zależnie od włożonej kasy i czasu, można osiągać lepsze lub gorsze rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, myślę, że wielu osobom się to przyda, wiele osób też na pewno nie wiem po co to robicie. Możesz w skrócie napisać jak wygląda i po co praca z taką kulą?

 

A jak wygląda sam proces pracy z nią, robicie jej zdjęcie, ale właśnie, na tym się chyba nie kończy. Obrabiacie to jakoś specjalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ich kule o srednicy 30cm, niestety polerowanie praktycznie nic nie dalo. Sama kula pozostawia wiele do zyczenia, ma mini wgniecenia (ciezko je nawet tak nazwac - kula jest kula:D ale jak sie przyjrzec pozniejszym refleksom to sa niezle powyginane:/). Juz z mala bombka choinkowa dostawalem lepsze rezultaty. Generalnie mysle, ze szkoda na to czasu lepiej dolozyc do pierwszego lepszego fisheye'a i bedzie to o kilka klas lepszy sprzet (nie mowiac juz o duzo latwiejszym skladaniu fot z fisheye'a bez potrzeby czyszczenia aparatu w odbiciach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to opiszemy różne rozwiązania aby każdy mógł skorzystać i dobrać właściwe na swoją kieszeń i do potrzeb i budżetu danego projektu. To, że są różne klasy i różne rezultaty mamy już załatwione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by coś ten temat ruszyć. To ja może kila słów tytułem wstępu.

 

Co to jest to całe hdri, po co to komu i jakie główne zastosowanie ma w grafice 3d i w filmie?

 

Nazwa hdri to skrót z angielskiego High Dynamic Range Image. Główną zaletą tego formatu zapisu, to właśnie ta wspomniana w nazwie wysoki zakres dynamiki. Spóbuję jakoś w miarę przystępnie i opisowo. Jeśli weźmiemy do ręki aparat fotograficzny i spróbujemy zrobić zdjęcie w jakiejś ciemnej piwnicy, mając za oknami słoneczny dzień możemy napotkać dwa scenariusze. Albo ustawimy ekspozycję tak, że na zdjęciu wyjdą fajne detale z ciemnego wnętrza, ale okna zostaną całkowicie przepalone, albo drugi scenariusz - ustawimy ekspozycję na okna i będzie na zdjęciu widoczne to, co jest na ulicy, jednak wtedy całe wnętrze wyjdzie czarne i niedoświetlone. Format hdri jest na tyle pojemny, że może pomieścić niejako kilka ekspozycji w jednym zdjęciu.

Technika HDRI w filmie przeważnie sprowadza się do sytuacji, gdy musimy do ujęcia z planu filmowego dodać później elementy 3d w taki sposób, aby wizualnie wydawały się stanowić całość tak, jakby elementy 3d znajdowały się na planie już podczas kręcenia, a nie były dodane w postprodukcji. Technik zapisywania otoczenia jest kilka. Opiszę je w kolejnym poście. Jedną z nich jest wspomniana wcześniej kulka, czyli sferyczne odzwierciedlenie otoczenia.

Najciekawsze jednak jest to, co komputer potrafi z tak dostarczonego pliku odczytać. Główne zastosowanie to:

- mapowanie odbić - to co odbija się w kuli, zostaje wykożystanie do mapowania odbić w programie 3d.

- oświetlenie sceny - im jaśniejszy pixel na obrazie hdri, tym więcej światła emituje. Dzięki temu możemy oświetlić scenę za pomocą zjęcia otoczenia, bez wstawiania w ogóle świateł do sceny 3d.

 

Na rozgrzewkę odwołam się do artykułu umieszczonego na stronie Paul'a Devebec'a.

http://ict.debevec.org/~debevec/Research/LS/

 

Dla niecierpliwych podpowiem, że przewijamy na sam dół artykułu i tam od lewej:

- zdjęcie twarzy

- zdjęcie kuli użytej do zapisu otoczenia w kilku exspozycjach

- oświetlony otrzymanym plikiem hdri zeskanowany model twarzy

- rendering nałożony na oryginalne zdjęcie

 

To tyle tytułem delikatnego wstępu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek myślę, że będzie za jakiś czas do podpięcia. Myślę, że jego wartość edukacyjna będzie duża.

 

Edit: jeśli mam być szczery to zawsze zastanawiałem się jaką przewagę nad rybim okiem ma taka kula.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności