Gość jose01 Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Witam, jestem bardzo poczatkujacym i mam problem z importem dwg (2D) z autocada do maxa.W cadzie wszystko wyglada ok http://imageshack.us/photo/my-images/8/cadyc.png/, ale kiedy imporuje do maxa z takimi ustawieniami http://imageshack.us/photo/my-images/577/okno.png/ to efekt jest dziwny http://imageshack.us/photo/my-images/10/52862862.png/ ( linie powinny byc do siebie rownolegle, a lacza sie w jedna, zwezaja sie w jedna, lacza sie ) co po uzyciu extrude wyglada tak http://imageshack.us/photo/my-images/837/89368500.png/ Problem nie wystepuje jezeli importuje bez Weld albo z zerowym Weld threshold ale wtedy po wytloczeniu Extrude obiekty nie sa zamkniete od gory i dolu ( wytlacza tylko sciany ). Z cada importuje linie, w ktorych nie ma bledow ( nie pokrywaja sie itd. ) Panowie powiedzcie co jest nie tak, albo jakis inny sposob wyciagania plaskich rys z cada.
mirach Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 z weldem moze byc problem ze skala lub jednostkami. Sproboj zaimportowac z Weld threshhold ustawionym na jakies 0,001. Mozna tez weldowac spliny recznie po imporcie.
Gość jose01 Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Niestety, to nie pomaga, nadal to robi, sprawdzalem juz wiele ustawien weld threshold i jest dobrze tylko przy 0,0 ale tak juz pisalem wtedy obiekty sa otwarte z gory i doly ...
Gość jose01 Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 A moze ktos wie w jaki inny sposob stworzyc plaszczyzny ktora wypelni mi dol i gore jak zrobie extrude ??
Przemekd Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 1: zrób jak robiłeś, z wyłączonym weld - niech będą dziury na górze. na taki obiekt z dziurami nałóż w maxie modyfikator edit poly, włącz wybieranie border selection (3 z klawiatury) , wybierz krawędzie tych dziur i w opcjach edit poly na pasku po prawej będzie przycisk CAP lub cap holes, jakoś tak i powinno się to zamknąć. - lub zamiast cap holes - wybierz polygon selection (4 z klaw) i create - teraz ze snapem weź w opcjach -Create i sobie narysuj brakujące face'y 2: nie eksportuj linii z cada tylko zamknięte polylines ręcznie lub komendą Border. i w opcjach importu odznacz weld, odznacz auto smooth i zaznacz Cap closed entities. powinno sie wyeksportować w postaci takiego zamknietego plane, na to nałóż Extrude lub Shell 3:po prostu wyciągnij 3d w cadzie, zaimportuj do maxa - tylko jako solid a nie jako surface. przy imporcie ustaw surface deviation na 0, a na zaimportowany model z cada - modyfikator smooth mam nadzieje ze coś pomoże pzdr
Tores Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Najpierw skalę sobie sprawdź w dwóch miejscach w maxie i ustaw odpowiednią przy imporcie bo jak widzę to przy wytłoczeniu 1,3 cm odległość między punktami linii jest niewielka. Możesz też zaimportować pojedynczą linię dać jej extrude i pogrubić shellem. Trzecia propozycja to zaimportuj plik ale poprzez File Link Manager a potem zbinduj do sceny. Bardziej dokładny jest ten sposób od importu. Szczególnie przy blokach.
Gość jose01 Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 1: zrób jak robiłeś, z wyłączonym weld - niech będą dziury na górze. na taki obiekt z dziurami nałóż w maxie modyfikator edit poly, włącz wybieranie border selection (3 z klawiatury) , wybierz krawędzie tych dziur i w opcjach edit poly na pasku po prawej będzie przycisk CAP lub cap holes, jakoś tak i powinno się to zamknąć. - lub zamiast cap holes - wybierz polygon selection (4 z klaw) i create - teraz ze snapem weź w opcjach -Create i sobie narysuj brakujące face'y 2: nie eksportuj linii z cada tylko zamknięte polylines ręcznie lub komendą Border. i w opcjach importu odznacz weld, odznacz auto smooth i zaznacz Cap closed entities. powinno sie wyeksportować w postaci takiego zamknietego plane, na to nałóż Extrude lub Shell 3:po prostu wyciągnij 3d w cadzie, zaimportuj do maxa - tylko jako solid a nie jako surface. przy imporcie ustaw surface deviation na 0, a na zaimportowany model z cada - modyfikator smooth Dzieki Przemekd Edit poly + border + cap dziala, dorysowanie recznie brakujacych polygon-ow tez jednak nie zawsze, przy bardziej zlozonych ksztaltach zwlaszcza z łukami http://imageshack.us/photo/my-images/688/46675821.png/ max robi dziwne rzeczy http://imageshack.us/photo/my-images/842/59378718.jpg/ wydaje mi sie ze to jakis problem z importowanymi liniami ( poliliniami ) mimo ze w cadzie wygladaja ok, cad laczy pojedyncze linie w poli bez problemu. I tu pytanie do Tores - a pisales kiedys na forum o czyszczeniu rysunkow w cadzie http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40439 Jest jakas komenda w cadzie ktora to robi ?? Czy musze poprostu szukac lini nakladajacych sie na siebie, nie laczacych sie itd. ??
Przemekd Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 nakładające się linie na siebie w cadzie - polecenie Overkill czyszczenie generalnie rysunku z nieużywanych warstw, bloków itp - Purge generalnie dobrze na koniec przed każdym importem cada zrobić purge i audit (oczywiście pisze o ver ang cada ) co do załączonego obrazka - może shell zamiast edit poly lub po prostu extrude do połowy i modyfikator Symmetry pzdr
Gość matyskrakow Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Witam! Mam spory problem z zaimportowaniem pliku dwg co 3ds maxa. Przeczytałem cały ten temat, oraz szukałem wszędzie indziej informacji i jak na razie nie udało mi się go samodzielnie rozwiązać. tak wygląda obiekt w AutoCadzie (3d solid) http://imageshack.us/photo/my-images/836/beztytuu1pk.png/ ustawienia importu w 3ds maxie (jedne z wielu jakie próbowałem) http://imageshack.us/photo/my-images/833/beztytuu2cc.png/ i efekt po zaimportowaniu http://imageshack.us/photo/my-images/838/beztytuu3pg.png/ jak widać obiekt jest mocno zniekształcony i znacząco odbiega swoją formą od oryginału. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak poprawnie zaimportować ten plik?
adek Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Podkreślam, że się nie znam, ale wiem o czym mniej więcej pisąłem. A to niczego nie ułatwi, to co wypuścił Autodesk ostatnio? http://max3d.pl/news.php?id=2106
Gość matyskrakow Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Nie wiedziałem o tym programie, a wydaje się on do tego celu idealny. Niestety po ściągnięciu i odpaleniu pliku instalatora wyświetla się informacja że instalator nie wykrył ani AutoCad 2012, ani 3dsa 2012 (mam wersje 2011 obydwu programów) i instalacja zostaje przerwana ;/
adek Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 To dla nowych wersji jest: To be able to use AutoCAD Quick Send to 3ds Max technology preview, you first need to install both AutoCAD 2012 SP1 and 3ds Max 2012 SP2 (or 3ds Max Design 2012 SP2). If you need to update AutoCAD 2012 or 3ds Max 2012 with an hotfix or Service Pack, please uninstall the Program "AutoCAD Quick Send to 3ds Max" from the Windows Control Panel.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się