PCCOREDUO Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 Witam. 3ds maxem zajmuję się od niedawna i mam takie pytanie czy w 3ds max możliwe jest gdzieś ustawienie czegoś takiego, żeby operacja była wykonywania wzdłuż osi (np x). Tak jak w starszych wersjach Blendera (z nowymi doczynienia nie miałem więc nie wiem) jak kliknąłem w trybie edycji na "x" to wszystkie operacje były wykonywane wzdłuż tej osi, np ciąć dało się tylko wzdłuż osi x (nie przyciągane do osi x tylko wykonywane równolegle do niej) nie ważne gdzie w przestrzeni i to niezależnie od widoku, nawet w perspektywie. Czy jest taka opcja w 3ds max i jeżeli jest to jak to zrobić? Pozdrawiam.
KoMic Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 za bardzo nie rozumiem.(z blendem nie mialem nic wspolnego) chodzi o skale, rotacje i przesowanie? f12
PCCOREDUO Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Hmm... To może tak. pracując na widoku perspektywy (przy niektórych modelach nie potrafię użyć widoku np left ponieważ inna część modelu która jest przed docelowym zasłania do niego dostęp, chyba że można poszczególne elementy siatki jakoś ukrywać, tego nie wiem) chce przeciąć boxa wzdłuż osi Z czyli pionowo. jak to zrobić ponieważ nie mam takiego oka i ręki by zrobić to idealnie samemu.
Dynamico Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Tools -> Array Umożliwia przesuwanie, obracanie, skalowanie. Wzdłuż każdej osi o zadany odcinek, kopiując lub nie itp. edit: No i jeszcze klikając w oś gizma transformacji np. "x" możemy przesuwać dany obiekt tylko wzdłuż tej osi.
PCCOREDUO Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Ale po pierwsze ja chcę przeciąć boxa narzędziem cut, a do tego to się nie nada. Po drugie nie zawsze znam dokładny odcinek w liczbach i czasem łatwiej jest myszką. w powyższym przykładzie chodzi od krawędzi do krawędzi w jednej ze stron.
Dynamico Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 To może "slice plane". Da się precyzyjnie ustawić płaszczyznę cięcia. A potem w każdym widoku mozna ją przesuważ wzdłuż odpowiedniej osi (ciąć na "plasterki").
PCCOREDUO Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Myślałem o tym ale slice przecina cała siatkę modelu, a ja chcę tylko poszczególne części, w dodatku nie wiem jak zrobić by tam gdzie ustawiłem slice plane pojawiła się na modelu krawędź taka jak powstaje po użyciu cut
stormwind Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 chyba że można poszczególne elementy siatki jakoś ukrywać, tego nie wiem) możesz ukrywać poszczególne elementy siatki w editable poly, zaznacz tę cześć która Ci cokolwiek zasłania, i wciśnij hide selected w zakładce edit geometry. Myślałem o tym ale slice przecina cała siatkę modelu, a ja chcę tylko poszczególne części, jesli w edit poly zaznaczysz poligony przez które chcesz przeciąc i uzyjesz slice plane to przetnie Ci tylko te wybrane poligony
Dynamico Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 W trybie "polygon" slice plan tnie tylko zaznaczoną płaszczyznę. Pozostałych nie rusza. Trochę nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc "poszczególne części modelu". Jakiś bardzo złożony model? Może najpierw trzeba go rozgrupować. Albo za pomocą "detach" podzielić na mniejsze części składowe?
PCCOREDUO Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 stormwind i Dynamico dzięki, to co napisaliście częściowo rozwiązało problemy. teraz może dla jasności inaczej sformułuję sprawę. Mam model i chcę do niego dodać dodatkowe krawędzie. Zazwyczaj używałem do tego cut ale problem w tym, że jak np chce tą krawędź w widoku perspektywy zrobić pionowo w dół to ciężko tak wycelować myszką. i najlepiej by było gdyby można było ustawić, żeby cut działał tylko wzdłuż osi Z lub przynajmiej go przyciągało wzdłuż tej linii (nie do linii tylko wzdłuż niej) najlepiej jest robić to przez zaznaczenie danej ściany i slice plane czy jest jakiś inny sposób?
stormwind Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 To chyba najlepszy sposób ze względu na to pewność, że przecięcie jest proste (równolegle do slice plane) na całej długości.
mafida Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 A czemu nie connect?To chyba najwygodniejsze.Masz jeszcze make planar jak krzywo utniesz.Albo jak chcesz równoległą krawędż do jakiejś tam innej-walisz connect,włączasz constrait to edge(shift-x),przesuwasz nową krawędż do oporu do tej do której ma być równolegle a potem cofasz i voila:)
PCCOREDUO Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Wielkie dzięki mafida. To bardzo pomogło :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się