Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

3ds maxem zajmuję się od niedawna i mam takie pytanie czy w 3ds max możliwe jest gdzieś ustawienie czegoś takiego, żeby operacja była wykonywania wzdłuż osi (np x). Tak jak w starszych wersjach Blendera (z nowymi doczynienia nie miałem więc nie wiem) jak kliknąłem w trybie edycji na "x" to wszystkie operacje były wykonywane wzdłuż tej osi, np ciąć dało się tylko wzdłuż osi x (nie przyciągane do osi x tylko wykonywane równolegle do niej) nie ważne gdzie w przestrzeni i to niezależnie od widoku, nawet w perspektywie. Czy jest taka opcja w 3ds max i jeżeli jest to jak to zrobić?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... To może tak. pracując na widoku perspektywy (przy niektórych modelach nie potrafię użyć widoku np left ponieważ inna część modelu która jest przed docelowym zasłania do niego dostęp, chyba że można poszczególne elementy siatki jakoś ukrywać, tego nie wiem) chce przeciąć boxa wzdłuż osi Z czyli pionowo. jak to zrobić ponieważ nie mam takiego oka i ręki by zrobić to idealnie samemu.

Napisano

Tools -> Array

Umożliwia przesuwanie, obracanie, skalowanie. Wzdłuż każdej osi o zadany odcinek, kopiując lub nie itp.

 

edit:

No i jeszcze klikając w oś gizma transformacji np. "x" możemy przesuwać dany obiekt tylko wzdłuż tej osi.

Napisano

Ale po pierwsze ja chcę przeciąć boxa narzędziem cut, a do tego to się nie nada.

Po drugie nie zawsze znam dokładny odcinek w liczbach i czasem łatwiej jest myszką. w powyższym przykładzie chodzi od krawędzi do krawędzi w jednej ze stron.

Napisano

To może "slice plane". Da się precyzyjnie ustawić płaszczyznę cięcia. A potem w każdym widoku mozna ją przesuważ wzdłuż odpowiedniej osi (ciąć na "plasterki").

Napisano

Myślałem o tym ale slice przecina cała siatkę modelu, a ja chcę tylko poszczególne części, w dodatku nie wiem jak zrobić by tam gdzie ustawiłem slice plane pojawiła się na modelu krawędź taka jak powstaje po użyciu cut

Napisano
chyba że można poszczególne elementy siatki jakoś ukrywać, tego nie wiem)

 

możesz ukrywać poszczególne elementy siatki w editable poly, zaznacz tę cześć która Ci cokolwiek zasłania, i wciśnij hide selected w zakładce edit geometry.

 

Myślałem o tym ale slice przecina cała siatkę modelu, a ja chcę tylko poszczególne części,

 

jesli w edit poly zaznaczysz poligony przez które chcesz przeciąc i uzyjesz slice plane to przetnie Ci tylko te wybrane poligony

Napisano

W trybie "polygon" slice plan tnie tylko zaznaczoną płaszczyznę. Pozostałych nie rusza. Trochę nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc "poszczególne części modelu". Jakiś bardzo złożony model? Może najpierw trzeba go rozgrupować. Albo za pomocą "detach" podzielić na mniejsze części składowe?

Napisano

stormwind i Dynamico dzięki, to co napisaliście częściowo rozwiązało problemy. teraz może dla jasności inaczej sformułuję sprawę. Mam model i chcę do niego dodać dodatkowe krawędzie. Zazwyczaj używałem do tego cut ale problem w tym, że jak np chce tą krawędź w widoku perspektywy zrobić pionowo w dół to ciężko tak wycelować myszką. i najlepiej by było gdyby można było ustawić, żeby cut działał tylko wzdłuż osi Z lub przynajmiej go przyciągało wzdłuż tej linii (nie do linii tylko wzdłuż niej) najlepiej jest robić to przez zaznaczenie danej ściany i slice plane czy jest jakiś inny sposób?

Napisano

A czemu nie connect?To chyba najwygodniejsze.Masz jeszcze make planar jak krzywo utniesz.Albo jak chcesz równoległą krawędż do jakiejś tam innej-walisz connect,włączasz constrait to edge(shift-x),przesuwasz nową krawędż do oporu do tej do której ma być równolegle a potem cofasz i voila:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności