dimaxion Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 Siema, kolejna rzecz to zapamiętywanie kanałów (render elements) przy renderowaniu batchem. Renderuję scenę z kilku kamer i potrzebuję do każdego ujęcia kilka kanałów, jak VRayRefraction czy VRayZDepth. Nie mam pdplayer'a więc chyba *.vrimg odpada. A może jest inna możliwość zapamiętania kanałów w jednym pliku, tylko w jakim rozszerzeniu? Chodzi mi o coś jak tif z kanałem alpha tylko oprócz niego jeszcze kilka innych kanałów.... Pozdrawiam
Loki Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 po co w jednym pliku? nie prościej zapisywać każdy kanał osobno?
dimaxion Napisano 21 Lipiec 2011 Autor Napisano 21 Lipiec 2011 ponieważ gdyż zapytałem czy można zapamiętać je renderująć batchem. Czyli kilka ujęć na raz. Nie wiem jak to zrobić w osobnych plikach jeśli puszczam batcha z 4 kamer na noc i wychodzę z pracy. Rano mam zapisane wszystkie ujęcia, ale tylko do tego ostatniego, które jest właśnie otwarte mogę zapamiętać kanały.
dimaxion Napisano 21 Lipiec 2011 Autor Napisano 21 Lipiec 2011 Dzięki za szybką odpowiedź! możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć?
wroniec Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 Niestety, ale batch render nadpisuje kanały i tak jak napisałeś zostają tylko te z ostatniej kamery. Ja radzę sobie z tym problem puszczając każde ujęcie jako osobny JOB do backburnera i rano mam wszystkie kanały. Kiedyś jak nie potrafiłem jeszcze poprawnie skonfigurować server i manager backburnera to korzystałem z jednej kamery, którą ustawiałem w każdej kolejnej klatce w innym miejscu i puszczałem render jako animacje tylu klatek ile mam ujęć :] 1
jaras Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 Dzięki za szybką odpowiedź! możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć? w kazdym szanującym sie sofcie do compo np. Nuke, after chyba tez ale nie sprawdzałem 1
pressenter Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 Więc wyjść masz kilka: -możesz renderować kolejne ujęcia do *.vrimg. To Ci zapisuje plik razem z kanałami, taki plik możesz później wczytać do historii VFB (nie potrzeba pdplayera) i z niego wyciągnąć sobie każdy kanał bez problemów. -możesz renderować używając 3dsowego batch rendera niestety tutaj musisz się pogodzić z faktem braku kanałów poza głównym rgb, więc nvm. -i trzecia metoda, moja ulubiona, to skorzystać z backburnera. To taki menadżer zadań, możesz zapisywać kolejne rendery, z dowolnych plików. Polecam Ci zagłębić się w ten temat. Bb jest bardzo prosty do postawienia, na necie jest kilka tutków, nawet dokładnie dla vraya i tylko jednej stacji. Poszukaj, warto. ;) Sz. 1
dimaxion Napisano 21 Lipiec 2011 Autor Napisano 21 Lipiec 2011 Jaras, Breja i Pressenter - dzięki wielkie za pomoc. Na pewno spróbuję wgłębić się w backburner'a, ale póki nie umiem go konfigurować, a terminy pilne i nie mam chwilowo na to czasu, to skorzystam z wariantu z *.vrimg. Dzięki wielkie jeszcze raz, macie po punkcie:)
dimaxion Napisano 25 Lipiec 2011 Autor Napisano 25 Lipiec 2011 ostatnio wtrenderowałem coś i zapamiętałęm do *.vrimg, ale bez oczekiwanego rezultatu. Z kanałów mam tylko RGBcolor i alpha. Czy jest tam jakiś haczyk? Jeszcze poszukam po necie, ale jeśli ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie, proszę o radę. Pozdr
Loki Napisano 25 Lipiec 2011 Napisano 25 Lipiec 2011 renderuj sobie każdą kamerę w Batch Render z innej klatki - nie będą się kanały nadpisywać - i możesz wtedy w każym formacie pliku zapisywać.
jaras Napisano 25 Lipiec 2011 Napisano 25 Lipiec 2011 moze sie przyda http://blog.duber.cz/3ds-max/vray-setup-for-network-rendering
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się