Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema,

 

kolejna rzecz to zapamiętywanie kanałów (render elements) przy renderowaniu batchem.

Renderuję scenę z kilku kamer i potrzebuję do każdego ujęcia kilka kanałów, jak VRayRefraction czy VRayZDepth. Nie mam pdplayer'a więc chyba *.vrimg odpada. A może jest inna możliwość zapamiętania kanałów w jednym pliku, tylko w jakim rozszerzeniu? Chodzi mi o coś jak tif z kanałem alpha tylko oprócz niego jeszcze kilka innych kanałów....

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po co w jednym pliku? nie prościej zapisywać każdy kanał osobno?

Napisano
  • Autor

ponieważ gdyż zapytałem czy można zapamiętać je renderująć batchem. Czyli kilka ujęć na raz. Nie wiem jak to zrobić w osobnych plikach jeśli puszczam batcha z 4 kamer na noc i wychodzę z pracy. Rano mam zapisane wszystkie ujęcia, ale tylko do tego ostatniego, które jest właśnie otwarte mogę zapamiętać kanały.

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybką odpowiedź!

możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć?

Napisano

Niestety, ale batch render nadpisuje kanały i tak jak napisałeś zostają tylko te z ostatniej kamery. Ja radzę sobie z tym problem puszczając każde ujęcie jako osobny JOB do backburnera i rano mam wszystkie kanały.

Kiedyś jak nie potrafiłem jeszcze poprawnie skonfigurować server i manager backburnera to korzystałem z jednej kamery, którą ustawiałem w każdej kolejnej klatce w innym miejscu i puszczałem render jako animacje tylu klatek ile mam ujęć :]

Napisano
Dzięki za szybką odpowiedź!

możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć?

 

w kazdym szanującym sie sofcie do compo np. Nuke, after chyba tez ale nie sprawdzałem

Napisano

Więc wyjść masz kilka:

 

-możesz renderować kolejne ujęcia do *.vrimg. To Ci zapisuje plik razem z kanałami, taki plik możesz później wczytać do historii VFB (nie potrzeba pdplayera) i z niego wyciągnąć sobie każdy kanał bez problemów.

 

-możesz renderować używając 3dsowego batch rendera niestety tutaj musisz się pogodzić z faktem braku kanałów poza głównym rgb, więc nvm.

 

-i trzecia metoda, moja ulubiona, to skorzystać z backburnera. To taki menadżer zadań, możesz zapisywać kolejne rendery, z dowolnych plików. Polecam Ci zagłębić się w ten temat. Bb jest bardzo prosty do postawienia, na necie jest kilka tutków, nawet dokładnie dla vraya i tylko jednej stacji. Poszukaj, warto. ;)

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Jaras, Breja i Pressenter - dzięki wielkie za pomoc. Na pewno spróbuję wgłębić się w backburner'a, ale póki nie umiem go konfigurować, a terminy pilne i nie mam chwilowo na to czasu, to skorzystam z wariantu z *.vrimg.

Dzięki wielkie jeszcze raz, macie po punkcie:)

Napisano
  • Autor

ostatnio wtrenderowałem coś i zapamiętałęm do *.vrimg, ale bez oczekiwanego rezultatu. Z kanałów mam tylko RGBcolor i alpha. Czy jest tam jakiś haczyk? Jeszcze poszukam po necie, ale jeśli ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie, proszę o radę.

 

Pozdr

Napisano

renderuj sobie każdą kamerę w Batch Render z innej klatki - nie będą się kanały nadpisywać - i możesz wtedy w każym formacie pliku zapisywać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności