Napisano 21 Lipiec 201113 l Siema, kolejna rzecz to zapamiętywanie kanałów (render elements) przy renderowaniu batchem. Renderuję scenę z kilku kamer i potrzebuję do każdego ujęcia kilka kanałów, jak VRayRefraction czy VRayZDepth. Nie mam pdplayer'a więc chyba *.vrimg odpada. A może jest inna możliwość zapamiętania kanałów w jednym pliku, tylko w jakim rozszerzeniu? Chodzi mi o coś jak tif z kanałem alpha tylko oprócz niego jeszcze kilka innych kanałów.... Pozdrawiam
Napisano 21 Lipiec 201113 l Autor ponieważ gdyż zapytałem czy można zapamiętać je renderująć batchem. Czyli kilka ujęć na raz. Nie wiem jak to zrobić w osobnych plikach jeśli puszczam batcha z 4 kamer na noc i wychodzę z pracy. Rano mam zapisane wszystkie ujęcia, ale tylko do tego ostatniego, które jest właśnie otwarte mogę zapamiętać kanały.
Napisano 21 Lipiec 201113 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź! możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć?
Napisano 21 Lipiec 201113 l Niestety, ale batch render nadpisuje kanały i tak jak napisałeś zostają tylko te z ostatniej kamery. Ja radzę sobie z tym problem puszczając każde ujęcie jako osobny JOB do backburnera i rano mam wszystkie kanały. Kiedyś jak nie potrafiłem jeszcze poprawnie skonfigurować server i manager backburnera to korzystałem z jednej kamery, którą ustawiałem w każdej kolejnej klatce w innym miejscu i puszczałem render jako animacje tylu klatek ile mam ujęć :]
Napisano 21 Lipiec 201113 l Dzięki za szybką odpowiedź! możesz mi jeszcze tylko powiedzieć czym taki format otworzyć? w kazdym szanującym sie sofcie do compo np. Nuke, after chyba tez ale nie sprawdzałem
Napisano 21 Lipiec 201113 l Więc wyjść masz kilka: -możesz renderować kolejne ujęcia do *.vrimg. To Ci zapisuje plik razem z kanałami, taki plik możesz później wczytać do historii VFB (nie potrzeba pdplayera) i z niego wyciągnąć sobie każdy kanał bez problemów. -możesz renderować używając 3dsowego batch rendera niestety tutaj musisz się pogodzić z faktem braku kanałów poza głównym rgb, więc nvm. -i trzecia metoda, moja ulubiona, to skorzystać z backburnera. To taki menadżer zadań, możesz zapisywać kolejne rendery, z dowolnych plików. Polecam Ci zagłębić się w ten temat. Bb jest bardzo prosty do postawienia, na necie jest kilka tutków, nawet dokładnie dla vraya i tylko jednej stacji. Poszukaj, warto. ;) Sz.
Napisano 21 Lipiec 201113 l Autor Jaras, Breja i Pressenter - dzięki wielkie za pomoc. Na pewno spróbuję wgłębić się w backburner'a, ale póki nie umiem go konfigurować, a terminy pilne i nie mam chwilowo na to czasu, to skorzystam z wariantu z *.vrimg. Dzięki wielkie jeszcze raz, macie po punkcie:)
Napisano 25 Lipiec 201113 l Autor ostatnio wtrenderowałem coś i zapamiętałęm do *.vrimg, ale bez oczekiwanego rezultatu. Z kanałów mam tylko RGBcolor i alpha. Czy jest tam jakiś haczyk? Jeszcze poszukam po necie, ale jeśli ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie, proszę o radę. Pozdr
Napisano 25 Lipiec 201113 l renderuj sobie każdą kamerę w Batch Render z innej klatki - nie będą się kanały nadpisywać - i możesz wtedy w każym formacie pliku zapisywać.
Napisano 25 Lipiec 201113 l moze sie przyda http://blog.duber.cz/3ds-max/vray-setup-for-network-rendering
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto