n-pigeon Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Budowanie form całkiem nieźle ci idzie, trochę za bardzo przejmujesz się poszczególnymi formami :) widać to po jednolitych odstępach między płytami, męczyłeś je od samego początku zgadza się ;) ? Traktuj formy jako jedno, detale jak rozdzielanie płyt itp. można zrobić na końcu na luzie nie starając by wszystko było idealne, tylko detal umieścić tam gdzie jest potrzebny. Uspokój cieniowanie, jak wyżej, cieniujesz każdą formę osobno :) jakby inne nie istniały, starałeś się pokazać refleksy ale zatraciłeś dominacje głównego źródła światła, światło dopełniające z otoczenia też gdzieś się zagubiło, nie widzę jedności kolorów postaci z tym zielonkawym tłem :) Nie przesadzaj z odbiciami kierunkowymi (specularity). Over:
Nilfheim Napisano 18 Październik 2011 Autor Napisano 18 Październik 2011 dzięki n-pigeon! twój over jest bardoz zacny. rzecyzwiście podziały były od początku, i się dużo namęczyłem z tym :) update speedami z dzis ca.org sowieckie eksperymenty
Nilfheim Napisano 23 Październik 2011 Autor Napisano 23 Październik 2011 podciagneite poprzednie ' alt='LOqtD.jpg target=_blank>'> wip pracki i zblizenie w 1:1
Aretus1 Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 sowieckie eksperymenty najlepsze. swietny pomysl i wykonanie tworzace mroczny klimat. chetnie bym wiecej cos z takiej serii zobaczyl.
badassky Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 Hejo ! Ten potwórów jest strasznie nie dynamiczny i brakuje mi tu reszty bandy tego rycerzyka ;) . Pierwszy ma bardzo fajny klimat
n-pigeon Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 Najnowszy post: Pierwszy bardzo fajny, zbudowałeś fajną, spójną kolorystykę, pomysł bardzo ciekawy. Kompozycyjnie też ma potencjał. Tylko widzę trzy problemy, pierwszy zatraciłeś się w tych teksturach, nie spełniają żadnej funkcji, wyglądają przypadkowo i są rozłożone bardzo jednolicie, przez co nie ma rejonów ostrych. Oświetlenie bardzo klimatyczne, ale trochę nie ostrożnie wykorzystane, np. to coś z czego wychodzą kabelki jest nad kloszem, ale dostało światłem, ja bym tam widział czarny abstrakcyjny gładki kształt. Pozy, nudne. Drugi obrazek, wygląda jakby wszystko, kolce potwór, podłoże było zbudowane z tego samego materiału, zmieniłeś walor dla atmosfery, ale walor każdego materiału jest identyczny, tak samo reagują na światło. Pozy, jak wyżej.
Nilfheim Napisano 30 Październik 2011 Autor Napisano 30 Październik 2011 dzeki Bombadil, Aretus1 i n-pigeon powoli poprawki wprowadzam ale w nowe prace praca na ca.org
n-pigeon Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 No, teraz znacznie lepiej, zróżnicowany walor bazowy, widać, że różne przedmioty, są z innego materiału.
Nilfheim Napisano 1 Listopad 2011 Autor Napisano 1 Listopad 2011 dzięki n-pigeon, twoje korekty są zawsze bardzo pomocne i mile widziane :)
Coyote Napisano 1 Listopad 2011 Napisano 1 Listopad 2011 ostatnio moda na overki tak wiec łap w sumie więcej będziesz miał rozkmine i psd'ka http://dl.dropbox.com/u/22038608/overo.psd
n-pigeon Napisano 1 Listopad 2011 Napisano 1 Listopad 2011 @Nilfheim, ostatnia praca wygląda mi na "mały duży" przełom :] tak trzymaj! Fajne kolory, ciekawy temat, formy, oświetlenie, nastrój. Kojot zrobił świetny, bardzo konstruktywny over. Szersze kadrowanie, dodatkowy pierwszy plan i wyciągnięcie go z tak silnego działania atmosfery, trochę żywsze kolory, trochę brudu/cech życia na pustyni, właśnie tego mi tutaj brakuje. Osobiście dodał bym do listy wyostrzenie krawędzi granicznych plam statko/budynku, ale nie jest to już takie ważne. Zwróć uwagę jak Coyote zmusza oko do powrotu na statek przy pomocy postaci, góry w tle, namiotów, wykorzystując ich kształt i kierunek form, zmniejszając poziomu detalu, saturacje, walor. Dzięki tym zabiegom, jasny i kolorowy, temat główny, wyskakuje nam przed oczy, mimo, że jest na środkowym planie. Tak buduje się kompozycję. Sam element postaci dodaje element historii. @Coyote, świetny over, masz oko.
Nilfheim Napisano 1 Listopad 2011 Autor Napisano 1 Listopad 2011 dzięki za overa Coyote! uświadomiło mi to jak znowu brakuje mi kontrastu w pracy, jeszcze ją popodkręcam :) no i jak zwykle dzięki n-pigeon za opinie o nowej pracy :)
ICE Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 (edytowane) Paleta oryginalu bardziej mi pasowala, stonowane nieco pastelowe barwy bez wielkich kontrastow walorowych/saturacyjnych. Szeroki kadr od Kojota zdecydowanie tak, ale te postaci na pierwszym planie s ajuz nieco oklepane, lepiej albo sie jej pozbyc albo dla sklai pokazac moze jakies zwierze, ptaki? zblakanego psa? Craetivity people! EDIT: O prosze wlasnie znalazlem dokladnie to, o czym mowilem powyzej, chodz kadr paskudny to reszta jest poezja: Odnosnie prac poprzednich widze, ze sporo eksperymentowales z wszelakim "szumem" aby zobaczyc, jak powinno sie go kontrolowac, polecam podpatrzec dwie legeendy digital-art'u : Jaime Jones, Craig Mullins. Edytowane 2 Listopad 2011 przez ICE
Kalberos Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 ICE mistrzostwo świata uwielbiam takie prace ile razy próbowałem takiego speeda zrobić rożne pędzle mazy itd ale i tak lipa wychodzi ja nie wiem jak wy to robicie :P .Craiga Mulinsa prace znam ale tego drugiego sprawdzeń :D
ZiN Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Paleta oryginalu bardziej mi pasowala, stonowane nieco pastelowe barwy bez wielkich kontrastow walorowych/saturacyjnych. Zgadzam się, większy kontrast nie zawsze = super praca. Trzeba zawsze wiedzieć, czemu ma to służyć. Dla mnie na miniaturce wyglądało to jak prace wymiataczy. Słowem - dobra wrażeniówka, jakby mi się chwilę wcześniej nasypało tego pustynnego piachu i przecierał oczy ze zdumienia :) pzdr.
n-pigeon Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Ekhm :D ptaki też są mało oryginalne, ludzie są ciekawsi.
ICE Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Ekhm :D ptaki też są mało oryginalne, ludzie są ciekawsi. Ojtam to byl tylko przyklad, a przeciez wymienilem tez psa :P Kundel bury, kundel bury penetruje wszystkie dziu....ekhm, to ja juz sobie pojde ^^ 1
Nilfheim Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 artbytheo był niewątpliwie moją inspiracją przy wyborze kolorów :)
Coyote Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Jeśli chodzi o kolory to raczej moje widzimisię bo równie dobrze można ugrać to tak jak zrobił theo ale w przeciwieństwie do jego pracy praca Nilfheim za bardzo dla mnie nie miała głębi wyraźnie pokazanych planów. 1
nicponim Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 (edytowane) 1. Over zdecydowanie na nie;/ Lubie kontrasty,ale w zaleznosci od klimatu danej sceny czasami trzeba z niego zrezygnowac- taki suchy, pustynny klimat widzi mi sie zdecydowanie bardziej w 'przymglonych' barwach. 2. Staraj sie budowac kompozycje w taki sposob, zeby nie trzeba bylo ją ratować 'pierwszym planem'. Ice podal chyba idealną refke. ( ice, kadr paskudny?;] heh why?) 3. Coyote troche przesadzil z overem, teraz to wyglada jak 'rama', nie ma przestrzeni, statek w tle wydaje sie byc płaską tapetą, ścianą. Lepiej byloby postac przesunac w ten sposob, zeby delikatnie nachodzila na statek, bo teraz to sie czyta jak trzy elementy nie powiązane ze sobą. Edytowane 3 Listopad 2011 przez nicponim
Einule Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 W overze podoba mi się pomysł z dodaniem pierwszego planu, ale w tej postaci za bardzo przyciąga uwagę. Wzrok skacze od lewej do prawej strony, a środek gdzieś odpływa. W oryginalnej pracy kolory są w porządku, moim zdaniem wystarczy dodać jakieś ciemniejsze tony i bardziej walor zróżnicować.
Nilfheim Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 to ja może dodam postęp pracy niestety jeszcze sprzed dwóch dni więc przed korektą ICE'a nie mam czasu jeszcze poprawić dalej
n-pigeon Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 namioty po prawej mogłeś namalować bardziej ostrym pędzlem, trochu za mocno się rozmyło, po prawej poszerzył bym ujęcie i dodał chociaż trochę pustego nieba i gruntu, teraz oko od dzioba ucieka poza obrazek. 5 min chyba masz :) Czekam na następne prace z tą jakością ;) Coyote zrobił dobro, jak to zrobił, to już kwestia jego stylu i upodobań. Istnieją inne drogi do ociągnięcia tego samego :P
nicponim Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 dziub, ktory powinien byc prawie najwazniejszym elementem twojej pracy jest za bardzo w narozniku, niemal styka sie z ramą, unikaj tego, bo takie punkty dla oka nie istnieją. 1
Nilfheim Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 Dzięki za pomoc przy tworzeniu pracy :) poszerzyłem kadr i cośtam podkręciłem, mam nadzieję że nie zepsułem :)
n-pigeon Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 No teraz lepiej :) nadal mi trochę za ciasno u góry. Szkoda, że zdesaturowałeś prace, żywe kolory bardziej pasują na pustyni. Ironicznie powietrze na pustyni jest bardzo czyste, chyba, że jest bardo nisko nad gruntem. Powietrze na pustyni jest bardzo suche, a para wodna jest znacznie mniej przezroczysta od powietrza, które też nie jest 100% przezroczyste, ale nie tak jak para i w powietrzu nie ma tyle cząsteczek organicznych, które są trochę jak dym. Dodatkowo na pustyni nie ma też przeszkód dla wiatru, więc dopóki to nie jest burza, powietrze nie tworzy zawirowań które wzbijały by pył wysoko, trochę pyłu dodał bym jedynie blisko ziemi. Dodatkowo dzięki tym cechom powietrza, bardzo dużo światła dociera do przedmiotów i więcej trafia do oczu, a im więcej świata, tym bardziej wszystko wydaje się posiadać mocniejsze kolory i kontrast, im mniej tego światła, tym kolory są słabiej widoczne i tracimy kontrast. Przez te czynniki na pustyni niebo i grunt wydają się bardzo soczyste. Możesz zostawić takie zdesaturowane, od czego jest licencja artystyczna :P, zawsze można powiedzieć że to bloom i glare od bardzo silnego światła, ale ja osobiście lubie soczek na pustyni. 1
Nilfheim Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 dzięki n-pigeon za wyczerpujące komentarze :) racja, teraz widzę że przydałoby się poszerzyć kadr w górę, ale tak już zostawię, nie chce mi się już tej pracy ciągnąć. Co do kolorów to akurat nei znam się na fizycznej stronie powstawania barw itd. Skąd masz te wszystkie informacje? Masz jakieś książki do polecenia? Czy to z pracy przy 3d czy po prostu z doświadczenia w malowaniu?
WojtekFus Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Skąd masz te wszystkie informacje? Masz jakieś książki do polecenia? Czy to z pracy przy 3d czy po prostu z doświadczenia w malowaniu? Też się zastanawiam :D I dlaczego kolega nie ma teczki? Chętnie bym pooglądał i odwdzięczył się komentarzem, bo repa już nie mogę dawać. :D
Nilfheim Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 ZiN dzięki, spróbuję zdobyć :) takie pomocne komentarze przy poprzedniej pracy, to tu wrzucę szkic wcześniej, może ktoś coś wyłapie :)
Pegazord Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Postać zgrabnie zrobiona. Ale radziłbym dokładniej rysować dłonie i stopy bo ciężko potem od tego odejść:) Sam mam z tym problem.
n-pigeon Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 @Nilfheim Zajmuje się po równo 3D i 2D więc wszelką wiedzę czerpię z obu. :) To techniczne info o atmosferze zdaje się wyhaczyem w tutkach do Vue, cząsteczek i renderingu i compositingu, a to o świetle to nie pamiętam gdzie, ale to na bank z 2D. Co do pracki, to wygląda ciekawie, fajne kolory, tylko to co robi prawa ręka wydaje mi się mało czytelne, trochę sztywno to wygląda. @Rothbart Teczki wrzucę za jakiś (mam nadzieję nie długi) czas, chciałbym jeszcze trochę poskillować w samotności. Jeśli już, to potem będę wrzucał regularne up'y.
Nilfheim Napisano 5 Listopad 2011 Autor Napisano 5 Listopad 2011 no już nie mogę się doczekać Twojej teczki n-pigeon, a nie wrzucasz nigdzie prac w internecie? chyba podkończone chociaż chętnie wysłucham uwag i popoprawiam
KarolGniazdowski Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Aż się zalogowałem, żeby Ci to napisać. Widzę potężny progres. Potężny! Wreszcie jest bryła, przestrzeń, kompozycja, a także to co chyba zawsze było, czyli klimacik, tylko w zupełnie nowy sposób. Mimo pewnych uproszczeń, to jest bardzo fajna praca. Znam twoje rysuny ze dwa lata. Chyba jesteś w jakimś przełomowym momencie.
Kalberos Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 no Karol zgodzę się z tobą no coraz lepiej i oby tak dalej
Nilfheim Napisano 5 Listopad 2011 Autor Napisano 5 Listopad 2011 @Karol dzięki za tak miłe słowa Lorak :) Sam bym chętnie poznał moje rysuny za dwa lata :) @Kalberos dzięki :)
rice Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Hi, nie zgadzam się z tym że progres jest poteżny, wlasciwie to nie ma go wcale. Masz pare stron wczesniej fajniejsze prace. Teraz co mi sie nie podoba w tej. Sciagnalem sobie ja na dysk i podejrzałem color pickerem w jaki sposob dobierasz barwy. Zauważ ze wszystkie ciemne miejsca czy to z pierwszego czy z drugiego planu masz o tej samej saturacji. Jest to dośc poważny blad bo psujesz tym głębie wiec nie wiem o jakiej przestrzeni pisze Karol. Zobacz jaka saturacje masz pod pacha, na szyji czy na Y wszedzie tak samo. Mogę ci polecic tutorial który powinien wszystko wyjaśnić co i jak. Gnomon - Practical Light and Color pozdro
n-pigeon Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 (edytowane) Moim zdaniem jest progres w ostatnich pracach, prace mają fajne wyczucie, klimat. Poprawiasz się również w rysunku, poza sztywna, ale formy czytelne :) tak samo jak formy statku. Zwrócił bym jedynie uwagę na to, że zbyt mocno przejmujesz się detalem, pracuj prostymi plamami, kiedy będą czytelne można myśleć o dodaniu detalu i randoma, będzie ci się przyjemniej i szybciej pracować. Dla inspiracji polecam ostatnie prace Cpt. Obviousa z jego teczki i mazy Criega Mullinsa, patrząc na ich pracę człowiek uświadamia sobie, że tylko wszystko komplikuje, a to wszystko przecież takie proste xD. Tekstury są tylko na wierzchu, pod spodem znajdują się proste czytelne plamy, oświetlenia otoczenia (kolory bazowe) + światła głównego + jakieś świetlne dodatki. Co do moich prac, mam kilka na DA, ale jest ich mało, są to głównie starocie i zabawy. n-pigeon.deviantart.com Co do teczki okaże się czy jest na co czekać :P postanowiłem jakiś czas popracować w samotności i powalczyć z moimi słabymi stronami, by nie katować ludzi moimi bohomazami xD... nie mówię, że to dobra droga, po prostu taką obrałem, ale mam nadzieję szybko ją zmienić :B Edytowane 5 Listopad 2011 przez n-pigeon
Kalberos Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 n -pigeon czekamy w takim razie na twoja tekę :D
Nilfheim Napisano 6 Listopad 2011 Autor Napisano 6 Listopad 2011 @rice z kolorami to nie jest u mnie za dobrze bo to całkiem losowo wybieram, spróbuję zdobyć ten tutorial o którym piszesz dzięki n-pigeon no to tym jednym linkiem sprawiłeś że twoją postać nie spowija już aura tajemniczości :)
Nilfheim Napisano 9 Listopad 2011 Autor Napisano 9 Listopad 2011 szybki up speed całkowicie z wyobrazni aby twarze pocwiczyc 1h
Nilfheim Napisano 11 Listopad 2011 Autor Napisano 11 Listopad 2011 na razie jakieś 1h 20 czy cos chce to dokladnie zrobic a co bedzie to zobaczymy :)
badassky Napisano 11 Listopad 2011 Napisano 11 Listopad 2011 Co do portretu to mocno widać , że nie używałeś refek , w ostatnim mógłbyś wykombinować jakieś źródło światła bo za ciemno tam.Zauważyłem , że w podobny sposób rysujesz każdą powierzchnię metalową może poeksperymentuj z materiałami.
Kalberos Napisano 12 Listopad 2011 Napisano 12 Listopad 2011 no mi się bardziej podoba oryginał Nilfheim twój over Coyote jak dla mnie stracił ten klimat który został stworzony w oryginale :P
Nilfheim Napisano 12 Listopad 2011 Autor Napisano 12 Listopad 2011 dzięki za overa ale ja chciał bardziej mrocznie tu zrobić, błedem może jest nie danie żadnego mocniejszego światła btw. speed z dziś, po wizycie w muzeum wojska, zrobiłem zdjęcie zdjęciu :) czarnobiałemu i sobie namazałem dziś dodając kolor fort czerniakowski 1939 - mniej niz 1h
ICE Napisano 13 Listopad 2011 Napisano 13 Listopad 2011 Coyote podziel sie mzoe z kolega tym malym overem steampunkowej kobiety, ktory dostales kiedys od MantRaza. Ladne sylwetki w ktorych pozniej operujesz, tutaj za duzo dziubales,Gdybys zrobil zolnierzy i tlo na osobnych wasrstwach moglbys zachowac czystos ci modyfikowac/eksperymentowac dowoli. A wiec problemem ostatniej pracy jest glownie to, iz potraktowales ja troche jak rysunek malym pedzelkiem ciosana. Jesli chcialbys robic to w ten sposob, to o idealny przyklad nie ttrzeba dalje jak zerknac na prace forumowego kolegi THX, ktory w niesamowity ( ale i zwyczajny, wydawalo by sie zarazem) sposob, podchodzi do prac cyfrowych.
Coyote Napisano 13 Listopad 2011 Napisano 13 Listopad 2011 Coyote podziel sie mzoe z kolega tym malym overem steampunkowej kobiety, ktory dostales kiedys od MantRaza. http://img412.imageshack.us/img412/1489/kojoti.jpg łap ;)
Nilfheim Napisano 13 Listopad 2011 Autor Napisano 13 Listopad 2011 Dzięki za rady ICE, obejrzę sobie zaraz THX'a i przeanalizuję A właśnie się zorientowałem że mam coś nie tak z monitorem ustawione, mianowicie obejrzałem tą pracę http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/315/9/e/encounter_by_nilfheimsan-d4fvcz6.jpg niedawno na innych komputareach i się zdziwiłem bo na prawdę nie było nic widać, okazuje się że jest błąd z jasnością/kontrastem, bu u mnie wszystko w tej pracy widać, znacie jakiś sposób na kalibrowanie monitora? a z tym overem który kojot dostał od mantraza, to chodzi o spójność oświetlenia? czy o neipotrzebne detale?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się