Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czołem, cały dzień dzisiaj to męczę i dalej nie wiem co jest nie tak.

 

Ten sam problem mam zarówno na maksie 2011, jak i 2009. Na obu mam Vray 1.5 sp4a (lub 5 na 2011) zainstalowane. Całe oprogramowanie legalne.

 

brakcieni.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Scena (>> LINK DO SCENY ) jest prosta jak budowa cepa.

 

VrayPlane, kilka boxów, 1 vray light (dome) z podpiętą do niego mapką HDRI (nr.3 z kolekcji Vis-People darmowych do testów). Ta sama mapka wrzucona w slot Environment. Multiplayer mapki (w ustawieniach jej samej, czyli w material edytorze) x35

 

Color mapping: Reinhard, gamma 2.2, 1, 1.

 

I kompletny brak cieni kierunkowych. Co robię źle? ma ktoś jakiś pomysł bo mnie już szlak trafia obustronnie.

 

Cały ten setup daje takie samo praktycznie oświetlenie jak by tej HDRI nie było w ogóle. Jedyny jej wpływ, to przy niskich mnożnikach intensity daje jakieś zabarwienie - ale wygląda to bardziej na średnią z całej mapki niż realne oswietlenie bazujące na informacji z HDRI.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

no właśnie nie - tutaj jest użyta ta sama HDR'ka i zobacz na cień od tego słupka na środku.

 

ms-house-VPHDRI-03-test-001-linear-post-528x528.jpg

 

-- EDIT --

 

 

Jest pewien postęp. Mianowicie obniżając Gammę ładowanej HDRI do 0.5 udało mi się wyciągnąć z niej wreszcie cienie. Tylko że to bez sensu - bo nie mogę ustawic mnożnika intensity na więcej niz 8 - inaczej przepala całą scenę nie kontrolowanie.

 

takiewyszlo.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

--- edit ---

 

czy może to być spowodowane wersją VRaya? wlanie wpadłem na ten pomysł, a nie mogę nigdzie znaleźć release notes do 1.5sp5 ani do 2.0

Edytowane przez Loki

Napisano

Wiem ze to moze byc dosc przestala informacja, ale w jednym ze starych video Gnomona o oswietleniu zewnetrzym do vraya (chyba to jeszcze duzo przed vrayem 1.5 bylo) instruktor mowil zeby sie raczej nie szarpac z cieniami kierunkowymi z HDRką tylko wrzucic directa i olac sprawe.

Napisano
  • Autor

hmm no wlasnie to jest jakaś opcja, tak robiłem w tych obrazkach: i nie wyszło to rewelacyjnie.

 

hdririg03www.jpg

hdririg05www.jpg

 

dodatkowo mam tak, że jak się na coś uprę to chcę to zrobić porządnie. Widzę przy tym że da sie to ustawić - bo na stronie R.B. jest to pokazane.

Edytowane przez Loki

Napisano
mam tak, że jak się na coś uprę to chcę to zrobić porządnie

 

łapie, tez tak mam :)

Napisano

sprawdź tez opcję "store with irr map" w dome - powinna być wyłączona.

Napisano

A dla directa w wizkach masz przeostrzone te cienie. Musisz je lekko zmiękczyć zwiększając wielkość źródła. Reszta to sprawa balansu siły HDR/Direct.

Napisano
  • Autor

okazało się że po nałożeniu na HDRI ColorCorrecta i ustawieniu w HDRI gammy 1.0 a w ColorCorrect 2.2 wygląda to już w zasadzie akceptowalnie.

 

Faktycznie Hynol, za ostre cienie są od tego directa - co też nie współgra z HDRI. Reputacja przyznana, Hynolowi niestety nie mogę dać punkta :/

Napisano

Eeee tam. Ja nie pomagam dla repa :). Jeszcze Ci właśnie miałem napisać że chyba gammą w niewłaściwą stronę kręcisz. Ja zawsze na wczycie HDRI, jeżeli jadę z dome lighta PODBIJAM gammę nieco (1,6 - 1,8). Z tym że to działa przy wczycie jako Map->Bitmap i przy oknie ładowania mapy HDRI ustawiam custom gamma oraz jeżeli jest to konieczne white point.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności