Jump to content
von_wargus

Problem z malowaniem modeli w Mudboksie

Recommended Posts

Wymodelowałem prosty model konika morskiego w Maksie.

Eksportowałem go w objocie z preferencjami MudBoksa.

Z rzeźbieniem problemu nie ma, ale pojawia się on przy malowaniu:/

Niemal cała siatka jest 'odporna' na malowanie poza niektórymi ściankami głowy konia. Gdy je maluje, efekt jest jakby duplikowany wzdłuż całego modelu (co widać na załączonym obrazku).

Nadmienię, że problem ten się nie pojawia w przypadku podstawowych siatek Mudboksa.

 

http://img718.imageshack.us/img718/439/21930603.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

dawno nic w mudboxie nie robilem, ale stawiam na brak koordynatow UV tekstury

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam inny problemik maluje sobie diffuse uzywam roznych warst z opcjami color burn multiply normal etc... jak zrobie merge vissible to wszystko sie sypie i te elementy miksujace nie wykonuja tego czego bym oczekiwal tylko jakby jedna warstawa na druga naszla w trybie normal. Mam nadzieje ze nie zamotalem.

 

EDit; juz sobie poradzilem nie wazne ile warst mamy lepiej ich nie scalac tylko na ktora kolwiek kliknac prawy i export to psd, a i tak wyeksporuje wszystko. Automatycznie wlaczy sie P.S i mozna zapisac jako plik i pobawic sie takze kolorami.

Edited by Sebazx6r

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej von_wargus ja mam identyczny problem! Jak sie ustawia koordynaty tekstury UV ? to sie robi juz w Mudboksie czy trzeba to zrobic jeszce w maksie przed wyeksporowaniem pliku do Mb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to sie robi w maxie czy mudboxie? a dlaczego jak sie wrzuca kule do mb to malowanie dziala normalnie a jak sie wrzuci cos nieco bardziej skomplikowanego to se ne da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz możesz wymodelować model na jaki lvl chcesz, pużniej najniższy lvl exportujesz do maxa i układasz UV-ke, po skończeniu exportujesz model już z kordynatami np. w obj z maxa, w mudboxie ustawiasz najniższy lvl i file -> import UV -> model obj z poprawnymi kordynatami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy