Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie!!

Man następujący problem. Mam scene w maxie i ze wzgledu na to że bede miał dużo obiektów o różnych materiałach chcę zastosować materiał "Multi/Sub-Object" aby pod jedna kulką w material editor mieć pełno innych materiałów.

Problem jest taki ze jak juz wejde w Multi/Sub-Object i stworze np 5 materiałów to jak chce nałożyć różne materiały na różne obiekty to zawsze nakłada mi sie tylko ten pierwszy material z listy Sub-objektów... wiecie jak to rożwiązać?? POMÓŻCIE PROSZĘ !!!!

 

Z góry dziękuję !!!!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 809
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w editable poly po zaznaczeniu poligonów masz zakładkę Polygon: Material IDs, numery które przypiszesz poligonom mają odzwierciedlenie w numeracji z multi/sub object

 

możesz tez użyć modyfikatora Material, po wcześniejszym wybraniu poligonów z edit poly lub modyfikatora Mesh select, ale w większości przypadków najbezpieczniej jest w nadać ID na stałe w edit poly.

Napisano

"Multi/Sub-Object" to materiał za pomocą którego można nałożyć kilka materiałów na jeden obiekt, ale należy wcześniej przygotować na tym obiekcie grupy IDs - czyli podczas edycji obiektu kiedy zaznaczamy polygony w rozwijanym bocznym panelu masz zakładkę "Polygon: Material IDs". Okno Set ID służy do przypisania zaznaczonym polygonom wybranej przez ciebie wartości. Jeśli dobrze się przyjrzysz to w ustawieniach materiału "Multi/Sub-Object" również jest zakładka ID, czyli materiał z ID 1 zostanie nałożony polygonom którym przypisałeś również wartość 1.

Trochę się spóźniłem:p

Napisano
  • Autor

Modyfikator "Material" też fajna rzecz!! Pomaga :) Dzięki wszystkim!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności