metallo Napisano 9 Sierpień 2011 Share Napisano 9 Sierpień 2011 Witajcie!! Man następujący problem. Mam scene w maxie i ze wzgledu na to że bede miał dużo obiektów o różnych materiałach chcę zastosować materiał "Multi/Sub-Object" aby pod jedna kulką w material editor mieć pełno innych materiałów. Problem jest taki ze jak juz wejde w Multi/Sub-Object i stworze np 5 materiałów to jak chce nałożyć różne materiały na różne obiekty to zawsze nakłada mi sie tylko ten pierwszy material z listy Sub-objektów... wiecie jak to rożwiązać?? POMÓŻCIE PROSZĘ !!!! Z góry dziękuję !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 9 Sierpień 2011 Share Napisano 9 Sierpień 2011 w editable poly po zaznaczeniu poligonów masz zakładkę Polygon: Material IDs, numery które przypiszesz poligonom mają odzwierciedlenie w numeracji z multi/sub object możesz tez użyć modyfikatora Material, po wcześniejszym wybraniu poligonów z edit poly lub modyfikatora Mesh select, ale w większości przypadków najbezpieczniej jest w nadać ID na stałe w edit poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metallo Napisano 9 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2011 Dziękuję!!! uratowałeś mi życie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 9 Sierpień 2011 Share Napisano 9 Sierpień 2011 "Multi/Sub-Object" to materiał za pomocą którego można nałożyć kilka materiałów na jeden obiekt, ale należy wcześniej przygotować na tym obiekcie grupy IDs - czyli podczas edycji obiektu kiedy zaznaczamy polygony w rozwijanym bocznym panelu masz zakładkę "Polygon: Material IDs". Okno Set ID służy do przypisania zaznaczonym polygonom wybranej przez ciebie wartości. Jeśli dobrze się przyjrzysz to w ustawieniach materiału "Multi/Sub-Object" również jest zakładka ID, czyli materiał z ID 1 zostanie nałożony polygonom którym przypisałeś również wartość 1. Trochę się spóźniłem:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 9 Sierpień 2011 Share Napisano 9 Sierpień 2011 Masz do dyspozycji również modyfikator "material" dla całego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metallo Napisano 9 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2011 Modyfikator "Material" też fajna rzecz!! Pomaga :) Dzięki wszystkim!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się