sender Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 Witam. Na początku zaznaczam, że wiem co to grafika 3d siedzę już kilka lat na programie Blender, ale ostatnio zauważyłem Sculptrisa, a następnie Zbrusha... I jak zobaczyłem jak się łatwo teksturuję w Zbrushu 4.0 To mnie zatkało... Więc zrobiłem sobie model postaci w blenderze następnie zaimportowałem go do Zbrusha i otexturowałem go... Tutaj pytanie: Ja zapisać gotową teksturę i jak zapisać model w .obj razem ze zmapowaną siatką... Bo jak zrobiłem export modelu to ani nie było tekstury ani zmapowanej siatki. Jeśli ktoś będzie tak miły i pomoże mi to będę niezmiernie wdzięczny. Pozdro.
Dagonet, Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 Export robisz z poziomu menu TOOL? Jeśli nie to spróbuj tak.
sender Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Napisano 18 Sierpień 2011 Próbowałem wszystkiego tam są te okienka takie jak Normal map, Geometry itd. Ale nie mogę znaleźć zapisu textury która się utworzyła i tez zapisu modelu w .obj ze ustawioną siatką mapy textury pod texturę która mi wyszła... I jeszcze jest problem: Zrobiłem głowę 1300 TRI jak ją otexturowałem to ma strasznie słabą jakość teksrury (słaba rozdziałka) na tym modelu. Ale jak w Zakładce Geometry ustawiłem na 700 000 POLY to już wyglądało normalnie ale jak zmniejszałem poziom ilości poly to tekstura była coraz brzydsza o co tu chodzi ?
mafida Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 W zbrushu nie malujesz textury tylko poligony.Musisz mieć z milion poly żeby pomalować.Potem robisz gdzieś tam z boku 'polypaint to texture' i export texturki dopiero.
Gość Chrupek3D Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 jeżeli chcesz malować tekstury to nie w ZBrush'u tylko w 3dCoat.
Gość Chrupek3D Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 e tam, 3d Coat jest lepszy, bo... jest lepszy ;P
sender Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Napisano 19 Sierpień 2011 Ale czy te programy które polecacie nadają się do tworzenia textur np. głowy... Bo Zbrush 4.0 ma opcję rozciągania zdjęcia pod model bardzo przyjemnie się texturuję w zbrushu? Acha czyli dlatego że maluje sie poly jest taka słaba jakość przy 1300 Poly a przy 700 000 już coś widać :D dzięki za proste wytłumaczenie już przynajmniej wiem na czym to polega bo wcześniej myślałem że to maluję nie poly a trójkąty...
mafida Napisano 19 Sierpień 2011 Napisano 19 Sierpień 2011 Ale czy te programy które polecacie nadają się do tworzenia textur np. głowy... Lepiej niż zbrush:D Co nie znaczy że w zbrushu się nie da,da się tyle że może mniej wygodnie;)
sender Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Napisano 19 Sierpień 2011 Dzięki za podpowiedź że się maluję poligony od razu mi to rozjaśniło umysł i sobie wypaliłem mapkę na modelu 1 mln poly a potem dałej texture ON i zmniejszyłem go do 1300 POLY... Odnośnie zmpowania siatki głowy to skapnąłem się że program sam nie mapuję siatki więc zrobiłem to wcześniej w blenderze :D Ale teraz drugi problemik już trochę mniejszy: Jak zapisać powstałą texturę z Poly? Ogólnie Zbrush mi się podoba jeżeli o texturowanie się rozbija ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się