Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

 

Staram się podszkolić trochę w wizualizacjach dlatego zabrałem się za taką prostą kuchnię. Wymodelowałem obiekty, ustawiłem wstępnie materiały i światło ale teraz stoję w miejscu. Scena nie wygląda jeszcze dość realnie, oświetliłem ją chyba jednak źle, ogólnie rzecz biorąc zwracam się o pomoc w dopracowaniu tego co widać poniżej.

 

W kuchni są dwa podwójne okna na jednej ścianie, jedyne światło to vray sun. Widzę że scena jest zbyt jasna z prawej a za ciemna z lewej strony. Na tym ostatnim renderze trochę prubowałem to ukryć bawiąc się ekspozycją i wogóle HDR.

 

Co do ustawień to używam Vray-a, konkretniej: Irradance map+Light cache, ustawiłem Linear workflow.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Są rzeczy których przed tym renderem nie zmieniłem choć na następnym już na 100% będą poprawione: materiał lampy, brakuje symboli i wyświetlacza na kuchence.

 

 

 

16485037.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

75800418.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

22901735.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo ładna praca. Osobiście część z takiej kuchni chciałbym kiedyś mieć u siebie w domu. Nie podoba mi się tylko umiejscowienie tej szafki na lewo od drzwi - aż się prosi o przywalenie głową albo barkiem o wystający róg :) Powinna być zdecydowanie bardziej odsunięta od framugi. Poza tym nie jestem przekonany co do wygody krzeseł (rozumiem, że są na kształt hookerów - wysokie?) - chodzi mi o te boki, które chyba mogłyby się wżynać w plecy ;)

 

Co do samego renderu to jak dla mnie już zahacza powoli o fotoreal, ale pewnie znawcy się wypowiedzą lepiej :)

 

Pracuj dalej - powodzenia.

Napisano

oooj, krzesła to mnie przeraziły, wyglądają jakby miał na nich siedzieć ktoś dużą nadwagą... a tak to nie jest najgorzej, jedynie ta skala do poprawy miedzy innymi.

Napisano

Z krzesłami to jeszcze jedna sprawa. Są wysokie i żeby ludziom się nogi w powietrzu nie "majtały" hokery mają takie poprzeczki. U Ciebie ich brak. Fanie wyszły kafelki poza ich lewą częścią gdzie robi sie odbicie na krawędzi nie z tej strony co trzeba. Wygląda jakby te kafelki były wklęsłe.

Napisano
Z krzesłami to jeszcze jedna sprawa. Są wysokie i żeby ludziom się nogi w powietrzu nie "majtały" hokery mają takie poprzeczki. U Ciebie ich brak.

 

I siedzisko jest blisko lady, tak blisko, że mojej nóżki bym tam nie wcisnął. Czyli siedzisko za wysoko w hokerach. ładny jest render - chociaż plamiasty tu i tam i może czasem zbyt kontrastowy, ładne niektóre shadery, ale tak jak koledzy wyżej, skale nie wszedzie ok. Ale ja tez mam z tym problem :)

Napisano

O stołkach sie nie bede rozpisywał co do oswietlenia to oprócz vray sun wsadźz przed szyba vraylight i mozna pobawic sie ustawieniami oczywiście najpierw warto odchaczyc w opcjach aby emiter był niewidoczny potem mozesz sie spróbowac co sie stanie z twoim wnetrzem jak ustawisz parametr skylight portal i właczyc takze opcje simple. Co do plam na suficie to zapewne po wstawieniu swiateł powinny zacząć znikac same z siebie oczywiście jak sie ich chcesz pozbyc to trzeba troche pomajstrowac w ustwieniach vraya. Co do tych nieszczesnych skalowanych modeli to jesli nie uzywasz własnych tylko z jakis biblotek zerknij jakie wymiary powinien miec taki stołek czy co tam ma byc u producenta, masa tego w internecie i robi sie boxa o takich wymiarach a nasz przedmiot skaluje do odpowiedniego rozmiaru warto tylko pamietac aby pivot przedmiotu był ustawiony centralnie na nim aby nie dostac jakis fajnych i dziwnych zniekształceń

Napisano

Wielkie dzięki za komentarze.

 

Poprawiłem większość z tych rzeczy które wymieniliście. Stołki zrobiłem od nowa i dostosowałem do wymiarów podanych przez producenta.

Przeskalowałem też wszystkie inne modele, wykonałem je sam, wzorując się na zdjęciach znalezionych w sieci, w gruncie rzeczy na oko, dlatego nie trzymały skali.

 

Widzę że hohla lewituje, to już poprawiłem, drzwi zrobię od nowa, jeszcze nie wiem jakie.

 

Portal light pamiętam z mentala, nie wiedziałem że coś takiego jest w vray-u. Wstawiłem do okien.

 

test1wg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

test2m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

1.Materiał firanek jest sztuczny strasznie, podobnie jak mesh. Zasymuluj go z pomocą Massfx w nowym maksie. Działa szybko i bardzo fajne efekty daje. Poza tym dziwnie twarde światło na tych firankach, powinieneś zwiększyć rozmiar źródła światła.

 

2.Odnoszę wrażenie że bump na podlodze jest odwrotnie niż powinien.

 

3.Masz problemy z antyaliasingiem w całym obrazku.

 

4. Wydaje mi się że słoik na półce nie ma grubości, choć może sztuczny wygląd to wina antyaliasingu.

 

5. Nieszczęśliwy kadr. Przy tym pomieszczeniu aż prosi się o proporcje HD. Z jednej strony ucinasz krzesło, z drugiej jakieś szpary przy ścianie. Wydaje mi się że nie warto ich aż tak eksponować.

 

6. Szczypie w oczy niski sampling odbić w materiałach.

 

7. Czy to światło na suficie oznacza że oświetlasz to zwykłym planem zza okna? Nie wiem czy w vrayu są takie systemy do światła dziennego jak w mentalu ale światło powinno uderzać pod kątem kilkunastu do kilkudziesięciu stopni a nie prostopadle.

 

To tyle:)

Napisano

Dzięki

 

Właśnie, pliki zapisywałem jako exr, 32, aliasing nakładany przez renderer dawał dziwne efekty kiedy zmieniałem ekspozycje dlatego wyłączyłem go i starałem się zamiast tego użyć unsharp mask w ps, wiem że to w gruncie rzeczy antyaliasing i maska wyostrzania to 2 różne sprawy, ale tak mi jakoś się wydawało...

 

Zapomniałem dodać grubość ścianek niektórym słoikom i butelką, shell załatwi sprawę.

Sprawdzę co to massfx, próbowałem użyć cloth.

 

Sampling materiału drewna podniosłem już do 50:] Dlatego nie wiem z kąd ten wygląd, 50 to już i tak chyba kosmiczna wartość.

 

Oświetlam vray sunem:

 

testtp.th.jpg

test2yt.th.jpg

 

 

Właśnie nie jestem pewien z kąd ten wyraźny pasek, światło pada pod dość ostrym kątem.

 

Pobawię się teraz oświetleniem.

Napisano

Dziwne. Z tego co wiem ekspozycja i AA nie powinny sobie przeszkadzać. Używasz Linear workflow? Sprawdź czy w Color mappingu nie masz czasem włączonego sub-pixel mappingu. W ogóle to vray ma już chyba podobną kontrolę ekspozycji wbudowaną jak mental w najnowszej wersji więc możesz to spoko wypróbować i nie będzie dużo kręcenia w shopie. To przepalenie to chyba efekt za dużego reflecta w materiale ścian.

Napisano

Już "poza konkursem" i uwaga kierowane nie tylko konkretnie do tego projektu, ale skąd ta tendencja do spożywania posiłków w okolicach zlewozmywaka. Jak rozumiem musi to być fascynujące szczególnie w momencie gdy znajduje sie w nim odpowiednia ilość brudnych naczyń? Jest to dla mnie równie bez sensu jak nowy "trend" na umiejscawianie "kibla" w sypialni.

A już w temacie to poza samplingie ( ja nie przekraczam 30) sprawdź jakie masz ustawienie "refl. glossines". Im bliżej 1 tym mniej ziarna i rozmycia.

Napisano
A już w temacie to poza samplingie ( ja nie przekraczam 30) sprawdź jakie masz ustawienie "refl. glossines". Im bliżej 1 tym mniej ziarna i rozmycia.

Zmieniać glossa żeby pozbyć się ziarna? Może, właśnie dlatego preferuję mentala. Niczym mnie nie zaskoczy:)

Napisano

@Dynamico - spotkałem się z jendym szybkim rozwiązaniem tego problemu - wysokością blatów. tam gdzie jest część jadalna - był wyższy o jakieś 10cm od tej ze zlewozmywakiem

btw extra wizka :) na pierwszym ujęciu trochę widać, że podłoga wymaga dopracowania, a na drugim to ucięte kadrem krzesło .. zawsze możesz schować i udawać że go tam nie ma - lepiej żeby nie było niż ma być ucięte

pzdr

Napisano

@przemekd

Ogólnie rzecz biorąc nie mam nic przeciwko takim rozwiązaniom. Jak ktoś lubi to proszę. Tylko - ponieważ mam naturę malkontenta - pytam "po co?". Szybciej zaakceptuję trend sadzający "biesiadników" wokół kuchenki. Chociaż mając już prawie półwieczne doświadczenie w obcowaniu ze sprzętami kuchennymi, daję wszystkim użytkownikom takiej architektury bardzo krótki czas radowania się designem. Bardzo szybko dostrzegą wszystkie jego mankamenty. Dla mnie kuchnia to jednak takie miejsce w mieszkaniu gdzie funkcja powinna byc na pierwszym miejscu.

 

Ale powtarzam jeszcze raz: "wolnoć Tomku w swoim domku".

Napisano

no teraz znacnie lepiej ale teraz nalezało by sie pobawic ustawiniami filtrów aa tak na pierwszy rzut oka wyglada ze zastosowałeś catmulla w miejscach przeswietlonycjh zabkuja ci krawedzie jesli go zostawisz to msisz troche sie pomeczyc z oswietleniem mozesz taz zmienic filtr np na Mitchella, ogólnie albo masz za mocny bump w niktórych materiałach ustawiony albo to jeszcze nie sa koncowe ustawienia rendera ale patrząc na drewno to troche za mocny bump

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności