von_wargus Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 (edited) Witam, wrzucam parę ujęć mojego pierwszego nieorganicznego modelu. Zasadniczo-pobieżnie model ma, co ma mieć;) Chciałbym go nieco wypindrzyć;] Nie umiem sobie poradzić z podzieleniem poszycia na elementy. Gdy próbowałem chamferem zostawiając otwory pomiędzy blachami - nie wychodziło to za dobrze - 'odcięta' blacha odstawała nie trzymając się kupy. Wiem też, że topologia kuleje na szybie i zaraz przy skrzydle. Póki co nie potrafię jej poprawić. http://img35.imageshack.us/img35/9880/sidejf.png http://img10.imageshack.us/img10/2403/a10w.png http://img97.imageshack.us/img97/853/gatcg.png Edited August 26, 2011 by von_wargus Nieprawidłowa nazwa wątku Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 A ten interfejs maxa na screenach to po co? Zerknij sobie w menu u góry-Tools/Views-Grab Viewport;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 człowiek całe życie się uczy;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wjaworski Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 A nie prościej jest nanieść podziały blach za pomocą odp. tekstury nierówności? Dzielić warto tylko główne podzespoły samolotu (skrzydła, kadłub) - tak tylko sobie roboty dodajesz przy rozwijaniu w UV. Linia wzdłuż krawędzi podziału siatki wygładzonej powierzchnią podziałową ("subdivision surface", jak Twoja) ma inny kształt niż na powierzchni przed podziałem. Musisz albo zwiększyć ostrość (w Blenderze to "cearse" - nie wiem, jak w Twoim sofcie) krawędzi, albo, jeżeli nie masz/nie znasz tej funkcji - zagęścić najpierw siatkę wzdłuż przyszłej krawędzi cięcia, by potem nie odkształciła się po podziale. Ładny gwint na lufach - czy ten poziom detalu będzie widoczny na finalnym obrazku? Też lubię cyzelować szczegóły :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Proszę o wskazówki:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Przeoczyłem odpowiedź. Dzięki za uwagi. Krawędzie elementów poszycia chyba jednak załatwię bumpem. Chyba nie mam wyjścia. Co do detalu to chciałbym go utrzymać na całej siatce. Nie wiem tylko czy podołam. W każdym razie nie będę odpuszczał. Dzięki za komentarz:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy post. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane). Link to comment Share on other sites More sharing options...
geno7 Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Świetna maszyna, ja też ostatnio zabrałem się za modelowanie tego "brzydala". Gwint w lufach jest mega, ale wydaje się że ścianki luf powinny być nieco grubsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 Ptaszek może już nie tylko latać, ale i jeździć. Przyozdobiłem go w kółka;] Na dodatek riggowane:D Następnym razem wrzucę clay render, ale po prostu nie umiałem sobie odmówić zrzutów nowego, efekciarskiego viewportu Maxa:D oto one: http://img819.imageshack.us/img819/9571/kolorig1.jpg http://img834.imageshack.us/img834/834/kolorig2.jpg http://img30.imageshack.us/img30/2070/a10yw.jpg http://img585.imageshack.us/img585/4999/a10cv.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
wjaworski Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Golenie kół wyglądają porządnie - przynajmniej tyle, na ile można to ocenić w tym nowym, efekciarskim viewporcie. (Osobiście sądzę że taki styl prezentacji bardziej pasuje do koncepcyjnych zarysów - zresztą stara się imitowac pociągnięcia ołówka - niż do analizy detali maszyn....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 Prawda, wrzucam claya. Render jest pierwszych lotów, ale nie na tym się teraz koncentruję. Dzięki za komentarz:-) http://img191.imageshack.us/img191/7243/clayw.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 zjadłem nie w drugim zdaniu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wjaworski Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Pozwoliłem sobie zerknąć na pierwszy z brzegu "A-10 walkaround", i wydaje mi się, że ta goleń powinna być masywniejsza (ma chyba nieco większą średnicę). Na tym zdjęciu wahacze, łączące tłok i cylinder amortyzatora mają chyba inny kształt (choć to może się różnić pomiędzy seriami produkcyjnymi). W każdym razie przed Tobą jeszcze cały pęk kabelków i innych szczegółów :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
von_wargus Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 Rzeczywiście moja noga jest odrobynkę wychudzona... Kurczę, nie używałem tej frazy "nazwa_samolotu walk around" i przez to połączenie siłownika z goleniem wygląda w ten sposób. Nie widziałem go na żadnym z moich zdjęć, więc je "zaprojektowałem":P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now