von_wargus Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 (edytowane) Witam, wrzucam parę ujęć mojego pierwszego nieorganicznego modelu. Zasadniczo-pobieżnie model ma, co ma mieć;) Chciałbym go nieco wypindrzyć;] Nie umiem sobie poradzić z podzieleniem poszycia na elementy. Gdy próbowałem chamferem zostawiając otwory pomiędzy blachami - nie wychodziło to za dobrze - 'odcięta' blacha odstawała nie trzymając się kupy. Wiem też, że topologia kuleje na szybie i zaraz przy skrzydle. Póki co nie potrafię jej poprawić. http://img35.imageshack.us/img35/9880/sidejf.png http://img10.imageshack.us/img10/2403/a10w.png http://img97.imageshack.us/img97/853/gatcg.png Edytowane 26 Sierpień 2011 przez von_wargus Nieprawidłowa nazwa wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 A ten interfejs maxa na screenach to po co? Zerknij sobie w menu u góry-Tools/Views-Grab Viewport;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 25 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2011 człowiek całe życie się uczy;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 26 Sierpień 2011 Share Napisano 26 Sierpień 2011 A nie prościej jest nanieść podziały blach za pomocą odp. tekstury nierówności? Dzielić warto tylko główne podzespoły samolotu (skrzydła, kadłub) - tak tylko sobie roboty dodajesz przy rozwijaniu w UV. Linia wzdłuż krawędzi podziału siatki wygładzonej powierzchnią podziałową ("subdivision surface", jak Twoja) ma inny kształt niż na powierzchni przed podziałem. Musisz albo zwiększyć ostrość (w Blenderze to "cearse" - nie wiem, jak w Twoim sofcie) krawędzi, albo, jeżeli nie masz/nie znasz tej funkcji - zagęścić najpierw siatkę wzdłuż przyszłej krawędzi cięcia, by potem nie odkształciła się po podziale. Ładny gwint na lufach - czy ten poziom detalu będzie widoczny na finalnym obrazku? Też lubię cyzelować szczegóły :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 26 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2011 Proszę o wskazówki:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 26 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2011 Przeoczyłem odpowiedź. Dzięki za uwagi. Krawędzie elementów poszycia chyba jednak załatwię bumpem. Chyba nie mam wyjścia. Co do detalu to chciałbym go utrzymać na całej siatce. Nie wiem tylko czy podołam. W każdym razie nie będę odpuszczał. Dzięki za komentarz:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 26 Sierpień 2011 Share Napisano 26 Sierpień 2011 Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy post. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geno7 Napisano 27 Sierpień 2011 Share Napisano 27 Sierpień 2011 Świetna maszyna, ja też ostatnio zabrałem się za modelowanie tego "brzydala". Gwint w lufach jest mega, ale wydaje się że ścianki luf powinny być nieco grubsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2011 Ptaszek może już nie tylko latać, ale i jeździć. Przyozdobiłem go w kółka;] Na dodatek riggowane:D Następnym razem wrzucę clay render, ale po prostu nie umiałem sobie odmówić zrzutów nowego, efekciarskiego viewportu Maxa:D oto one: http://img819.imageshack.us/img819/9571/kolorig1.jpg http://img834.imageshack.us/img834/834/kolorig2.jpg http://img30.imageshack.us/img30/2070/a10yw.jpg http://img585.imageshack.us/img585/4999/a10cv.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 31 Sierpień 2011 Share Napisano 31 Sierpień 2011 Golenie kół wyglądają porządnie - przynajmniej tyle, na ile można to ocenić w tym nowym, efekciarskim viewporcie. (Osobiście sądzę że taki styl prezentacji bardziej pasuje do koncepcyjnych zarysów - zresztą stara się imitowac pociągnięcia ołówka - niż do analizy detali maszyn....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2011 Prawda, wrzucam claya. Render jest pierwszych lotów, ale nie na tym się teraz koncentruję. Dzięki za komentarz:-) http://img191.imageshack.us/img191/7243/clayw.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2011 zjadłem nie w drugim zdaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 31 Sierpień 2011 Share Napisano 31 Sierpień 2011 Pozwoliłem sobie zerknąć na pierwszy z brzegu "A-10 walkaround", i wydaje mi się, że ta goleń powinna być masywniejsza (ma chyba nieco większą średnicę). Na tym zdjęciu wahacze, łączące tłok i cylinder amortyzatora mają chyba inny kształt (choć to może się różnić pomiędzy seriami produkcyjnymi). W każdym razie przed Tobą jeszcze cały pęk kabelków i innych szczegółów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von_wargus Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2011 Rzeczywiście moja noga jest odrobynkę wychudzona... Kurczę, nie używałem tej frazy "nazwa_samolotu walk around" i przez to połączenie siłownika z goleniem wygląda w ten sposób. Nie widziałem go na żadnym z moich zdjęć, więc je "zaprojektowałem":P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się