Jump to content

Tekstura dla wielu facesów


magdzik
 Share

Recommended Posts

W jaki sposób mogę przypisać tę samą teksturę dla kilku facesów różnych obiektów? Nie chce by na każdym się powtarzała, ale by zachowała 'ciągłośc'. Dodam, że obiekty są na jednej płaszczyźnie po czym zmieniają swoje położenie więc chciałbym osiągnąć efekt taki, że każdy obiekt zabiera swoją część tekstury.

 

Pozdro.

 

edit: sposób inny niż pocięcie tej tekstury ; )

Edited by magdzik
Link to comment
Share on other sites

Ustaw obiekty i złącz je za pomocą Mesh > Combine. W edit mode zaznacz fejsy które mają mieć tą teksturę i prawym zrób Assing new material. Teraz mając zaznaczone te fejsy nadaj im nowe uv. Zrób mapowanie z kamery, najlepiej w widoku ortogonalnym (Create UVs based on camera). Możliwe że w UVEditorze trzeba będzie je przeskalować w jakiejś osi. Automatic Mapping tez może się sprawdzić jak go ustawisz, spróbuj.

Jak już obiekt ma uv to do stworzonego materiału dodaj teksturę, zobacz czy wszystko wygląda ok i w obiect mode zrób mesh > Separate żeby rozdzielić obiekty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam zle wspomnienia z przypisywaniem materialow do facesow, np w polaczeniu z renderlayerami to jest MEGA zlo. Pamietam, oj tak pamietam jaki kiedys bylo ze 20 renderlayerow i wszystko sie posypalo bo ktos podpial material do facesow....

Link to comment
Share on other sites

Ku woli ścisłości facy przypisuje się do shader nodów w Maya, a nie na odwrót i shader node to co innego niż materiał ... taka mała różnica w podejściu, ale na pewnym poziomie zagłębienia robi ogromną różnicę. A tak poza tym z tego co piszesz to wygląda, że wystarczy zwykły projection node z texture reference obiektem i po sprawie ... ale tak czy inaczej będzie trzeba te facy podpiąć do osobnych shader nodów, więc problem o którym pisze bareja, wciąż Ci pozostanie, chyba że masz Maykę 2012 - tam się sporo pozmieniało w layerach i możliwe, że nie będzie problemu z warstwami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy