magdzik Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 (edytowane) W jaki sposób mogę przypisać tę samą teksturę dla kilku facesów różnych obiektów? Nie chce by na każdym się powtarzała, ale by zachowała 'ciągłośc'. Dodam, że obiekty są na jednej płaszczyźnie po czym zmieniają swoje położenie więc chciałbym osiągnąć efekt taki, że każdy obiekt zabiera swoją część tekstury. Pozdro. edit: sposób inny niż pocięcie tej tekstury ; ) Edytowane 28 Sierpień 2011 przez magdzik
Monio Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Ustaw obiekty i złącz je za pomocą Mesh > Combine. W edit mode zaznacz fejsy które mają mieć tą teksturę i prawym zrób Assing new material. Teraz mając zaznaczone te fejsy nadaj im nowe uv. Zrób mapowanie z kamery, najlepiej w widoku ortogonalnym (Create UVs based on camera). Możliwe że w UVEditorze trzeba będzie je przeskalować w jakiejś osi. Automatic Mapping tez może się sprawdzić jak go ustawisz, spróbuj. Jak już obiekt ma uv to do stworzonego materiału dodaj teksturę, zobacz czy wszystko wygląda ok i w obiect mode zrób mesh > Separate żeby rozdzielić obiekty. 1
bareja Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Ja mam zle wspomnienia z przypisywaniem materialow do facesow, np w polaczeniu z renderlayerami to jest MEGA zlo. Pamietam, oj tak pamietam jaki kiedys bylo ze 20 renderlayerow i wszystko sie posypalo bo ktos podpial material do facesow....
beny Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Ku woli ścisłości facy przypisuje się do shader nodów w Maya, a nie na odwrót i shader node to co innego niż materiał ... taka mała różnica w podejściu, ale na pewnym poziomie zagłębienia robi ogromną różnicę. A tak poza tym z tego co piszesz to wygląda, że wystarczy zwykły projection node z texture reference obiektem i po sprawie ... ale tak czy inaczej będzie trzeba te facy podpiąć do osobnych shader nodów, więc problem o którym pisze bareja, wciąż Ci pozostanie, chyba że masz Maykę 2012 - tam się sporo pozmieniało w layerach i możliwe, że nie będzie problemu z warstwami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się