Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, siedzę obecnie nad animacją i robię w mayi symulację ubrań. Napotkałem jednak na pewien problem. Jak widać na filmiku poniżej, fałdy i zgięcia na ubraniu wyglądają ok, jednak cała tkanina przylega do ciała jakby była do niego przyklejona. Próbowałem zwiększyć thickness, stretch resitance, deform resistance, ale przez nie problem nie znika, tylko zatracają się fałdy i zgięcia. Mam nadzieję, że rozumiecie mniej więcej o co mi chodzi. :) Chcę po prostu pozbyć się efektu przylegania ubrania do ciała, ponieważ obecnie załamuje się na każdym najmniejszym polygonie...

 

Tutaj video

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydaje mi sie ze powinienes zmienic atrr "Space Scale" - przez niego symulacja bedzie mniej lub bardziej dokladna[wieksze/mniejsze faldy]. Robilem symulacje zaslony i operowalem glownie tym parametrem. Tak mi sie wydaje ze ustalenie poprawnej skali sceny zalatwi sprawe... :/ ?

Napisano

sluchajcie a mieliscie problem z tym ze ncloth zapomina ze zaladowany ma cash?

I potem raz go czyta raz nie.

Robilem cash na "raty" pod scene do kazdego ujecia i teraz pamieta tylko ten ostatni. jak laduje te ktore sobie zapisalem wczesniej nie potrafi ich odczytac.

Napisano

donpedrinio - sprawdz zakladki: nClothShape : quality settings i nucleus: solver attributes. Mozesz zwiekszyc substeps na poczatek...

 

pozdro

 

czaps

Napisano

Dzięki za odp, popróbuję coś z ustawieniami jeszcze. A ja jeszcze zapytam. Czy nCloth w Mayi 2011 obsługuje wielowątkowość tak jak Syflex? Czy może dopiero 2012 to ma? Ponieważ niedługo bd wymieniał procesor z athlona 64 x2, 2gb ramu, na i7 2600k i 8gb i jestem ciekawy czy bd mógł wreszcie robić symulacje bez czekania godzinami...

Napisano

@legomir, miałem na myśli czy nCloth w 2012 obsługuje multi-threading. Bo Syflex to wiadomo. A w 2011 kiedy symuluję, to nawet połowy mojego starego procka nie wykorzystuje.

Napisano

przy okazji podpinam się pod temat z pytaniem jak wbić w klucze (bakesimulation?) symulację z ncloth ?

...bake-sym i próby exportów obiektów gubią całą symulację, symulacja jest cały czas aktywna

i rozlatuje się przy próbach zapisania jej w kluczach i usuwaniu historii...co robić :confused:

Napisano

Przems

 

Możesz skeszowac symulacje ( nCache > Create new cache) wtedy masz symulacje zapisana na dysk.

Nie musi sie już symulować za każdym razem od początku animacji. Przewijasz sliderem w obie strony i działa. Mozesz potem zbejkować symulację Edit > Keys > Bake simulation.

W ten sposób dla skeszowanej wcześniej symulacji masz jeszcze zapisane klucze do edycji / korekcji później.

 

Pozdro

 

czaps

Napisano

thx czaps wthu7n.jpg

jest jednak nadal mały klops z próbą exportu "miękkiego" obiektu-ncloth...

mimo że jest cache i bake, po konwersji symulacji obiektu na np. *.obj lub *.sd

nadal gubi symulacje... (mam majkę 2011x64 , ale raczej działa ok.)

Napisano

Przy probie eksportu do .sd zaznacz w opcjach "export deformation" wtedy powinno byc okey w RealFlow i symulacja/ animacja będzie widoczna w scenie.

 

pozdro

 

czaps

Napisano

no to teraz pięknie robi, grats czaps!

2llyukh.jpg

 

i nie przeszkadzam w temacie, tyle że działania nCloth polega gł na thickness -active i passive collider

trzeba tam się nieźle naszukać które to thickness bo sam nie pamiętam który dokł...

można wyświetlać solver-display -żółte podświetlenie pola działania.

Napisano

Spoko ;)

 

 

"i nie przeszkadzam w temacie, tyle że działania nCloth polega gł na thickness -active i passive collider

trzeba tam się nieźle naszukać które to thickness bo sam nie pamiętam który dokł..."

 

Thickness w zakładce "collisions" to jakby grubość działania kolizji - ( od jakiej wartości kolizja ma zadziałać) zarówno dla nClotShape jak i nRigid shape (w passive coliderze).

 

pozdro

 

czaps

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności