Quentin Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 Witam, siedzę obecnie nad animacją i robię w mayi symulację ubrań. Napotkałem jednak na pewien problem. Jak widać na filmiku poniżej, fałdy i zgięcia na ubraniu wyglądają ok, jednak cała tkanina przylega do ciała jakby była do niego przyklejona. Próbowałem zwiększyć thickness, stretch resitance, deform resistance, ale przez nie problem nie znika, tylko zatracają się fałdy i zgięcia. Mam nadzieję, że rozumiecie mniej więcej o co mi chodzi. :) Chcę po prostu pozbyć się efektu przylegania ubrania do ciała, ponieważ obecnie załamuje się na każdym najmniejszym polygonie... Tutaj video Pozdrawiam
guru Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 moze to pomoze http://www.joelstutz.com/nCloth.html 1 1
blukazs Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 Wydaje mi sie ze powinienes zmienic atrr "Space Scale" - przez niego symulacja bedzie mniej lub bardziej dokladna[wieksze/mniejsze faldy]. Robilem symulacje zaslony i operowalem glownie tym parametrem. Tak mi sie wydaje ze ustalenie poprawnej skali sceny zalatwi sprawe... :/ ?
guru Napisano 31 Sierpień 2011 Napisano 31 Sierpień 2011 sluchajcie a mieliscie problem z tym ze ncloth zapomina ze zaladowany ma cash? I potem raz go czyta raz nie. Robilem cash na "raty" pod scene do kazdego ujecia i teraz pamieta tylko ten ostatni. jak laduje te ktore sobie zapisalem wczesniej nie potrafi ich odczytac.
donpedrinio Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 często zdarza mi się ze podczas symulacji obiekty przenikają przez siebie(tzn zachodzi kolizja ale jest bardzo niedokładna), czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
czaps Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 donpedrinio - sprawdz zakladki: nClothShape : quality settings i nucleus: solver attributes. Mozesz zwiekszyc substeps na poczatek... pozdro czaps
Quentin Napisano 4 Wrzesień 2011 Autor Napisano 4 Wrzesień 2011 Dzięki za odp, popróbuję coś z ustawieniami jeszcze. A ja jeszcze zapytam. Czy nCloth w Mayi 2011 obsługuje wielowątkowość tak jak Syflex? Czy może dopiero 2012 to ma? Ponieważ niedługo bd wymieniał procesor z athlona 64 x2, 2gb ramu, na i7 2600k i 8gb i jestem ciekawy czy bd mógł wreszcie robić symulacje bez czekania godzinami...
legomir Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 (edytowane) Ma to od dawna zerknij na DT ;) http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=1352 Już w 7 była obsługa tego ;) Edytowane 5 Wrzesień 2011 przez legomir
Quentin Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 @legomir, miałem na myśli czy nCloth w 2012 obsługuje multi-threading. Bo Syflex to wiadomo. A w 2011 kiedy symuluję, to nawet połowy mojego starego procka nie wykorzystuje.
przems Napisano 25 Wrzesień 2011 Napisano 25 Wrzesień 2011 przy okazji podpinam się pod temat z pytaniem jak wbić w klucze (bakesimulation?) symulację z ncloth ? ...bake-sym i próby exportów obiektów gubią całą symulację, symulacja jest cały czas aktywna i rozlatuje się przy próbach zapisania jej w kluczach i usuwaniu historii...co robić :confused:
czaps Napisano 25 Wrzesień 2011 Napisano 25 Wrzesień 2011 Przems Możesz skeszowac symulacje ( nCache > Create new cache) wtedy masz symulacje zapisana na dysk. Nie musi sie już symulować za każdym razem od początku animacji. Przewijasz sliderem w obie strony i działa. Mozesz potem zbejkować symulację Edit > Keys > Bake simulation. W ten sposób dla skeszowanej wcześniej symulacji masz jeszcze zapisane klucze do edycji / korekcji później. Pozdro czaps
przems Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 thx czaps jest jednak nadal mały klops z próbą exportu "miękkiego" obiektu-ncloth... mimo że jest cache i bake, po konwersji symulacji obiektu na np. *.obj lub *.sd nadal gubi symulacje... (mam majkę 2011x64 , ale raczej działa ok.)
czaps Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 Przy probie eksportu do .sd zaznacz w opcjach "export deformation" wtedy powinno byc okey w RealFlow i symulacja/ animacja będzie widoczna w scenie. pozdro czaps
przems Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 no to teraz pięknie robi, grats czaps! i nie przeszkadzam w temacie, tyle że działania nCloth polega gł na thickness -active i passive collider trzeba tam się nieźle naszukać które to thickness bo sam nie pamiętam który dokł... można wyświetlać solver-display -żółte podświetlenie pola działania.
czaps Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 Spoko ;) "i nie przeszkadzam w temacie, tyle że działania nCloth polega gł na thickness -active i passive collider trzeba tam się nieźle naszukać które to thickness bo sam nie pamiętam który dokł..." Thickness w zakładce "collisions" to jakby grubość działania kolizji - ( od jakiej wartości kolizja ma zadziałać) zarówno dla nClotShape jak i nRigid shape (w passive coliderze). pozdro czaps
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się