Patryk15 Napisano 3 Wrzesień 2011 Napisano 3 Wrzesień 2011 Mm problem (a być może tylko pytanie). Co oznaczają widoczne pofalowania ? http://img692.imageshack.us/img692/7781/wavesc.png Może to później w jakiś sposób przeszkadzać ? Kształt był robiony sweepem jednak wcześniej tego nie było. Wiem że, czasami robi się tak od Quickslice ale tym razem nie mam tam żadnych zbędnych linii, jedynie te które tworzą kształt.
dimaxion Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 czyli linia, po której idzie ściana, jest prosta? Jeśli tak, to zaznacz wszystkie poligony i w rolecie Polygon:Smoothing Groups kliknij Clear All i te pozorne fale powinny zniknąć. Albo szybszy sposób - w modyfikatorach wybierz smooth i tyle:) Pozdr
Tores Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 W sweepie jest możliwość wybrania wygładzania po ścieżce i nazywa się to Smooth Path. Pewnie masz to włączone. Jak chcesz mieś ostre krawędzie to wyłącz tą funkcję.
Patryk15 Napisano 5 Wrzesień 2011 Autor Napisano 5 Wrzesień 2011 Dziękuje za odpowiedź. Żeby nie zaśmiecać forum zapytam jeszcze tutaj: Jak wykonać zadaszenie podobne do tego ? http://img228.imageshack.us/img228/661/stadplanszain9.jpg Ja zrobiłem tak: po otrzymaniu odpowiedniego kształtu zmniejszyłem widoczność plane'a i dałem jasnoniebieski kolor jednak nie wygląda to tak jakbym chciał. Pominąłem również te "kreski" bo nie wiem jak je zrobić (na pewno łatwo :) ).
Tores Napisano 6 Wrzesień 2011 Napisano 6 Wrzesień 2011 Narysuj jedną ćwiartkę obwodu wewnętrznego z linii. Skopiuj ja na pozostałe ćwiartki mirrorem który jest w pozycji Spline. Możesz też jak się da użyć rectangle bo widzę że są tam proste linie boczne i przyjąć odpowiedni promień na rogach a później konwertujesz do editable spline. Jak jesteś w Editable Spline wybierasz Spline i zaznaczasz obwód wewnętrzny. Po tym używasz Outline i robisz z tego obwód zewnętrzny. Tutaj może być tak, że musisz skorygować jeden zewnętrzny narożnik i skopiować go w pozostałe. Pamiętaj tylko żeby nie dodawać więcej vertexów. Teraz modyfikator extrude ale nie zamykaj dna ani góry. Konwertujesz do editable poly. Tutaj wybierasz border i zaznaczasz górne obwódki zewnętrzną i wewnętrzną. Łączysz je za pomocą Bridge. To samo robisz z dolnymi obwódkami. Masz już dach podzielony na paski. Jak chcesz je zagęścić na odcinkach prostych to zaznaczasz te odcinki i robisz na nich connect podając ile potrzebujesz pasków. Teraz podnosisz część wewnętrzną aby dopasować dach do konstrukcji czyli jego spadek. Paski zrobisz wybierając teraz na tym modelu linie górnej powierzchni poprzez zaznaczenie jednej i zastosowanie ringu przy selekcji. Tworzysz linie z nich poprzez Create Shapes From Selection. Nadajesz im odpowiedni kształt Sweepem. I to tyle. Kilka minut roboty.
Tores Napisano 6 Wrzesień 2011 Napisano 6 Wrzesień 2011 Jeżeli jednak miałbyś robić szczeliny między szybami to zaznaczasz wszystkie poprzeczne linie czyli ring i loop a następnie chamfer ale z zaznaczoną opcją open. Wybierasz po tym Border, zaznaczasz wszystkie otwarte obwódki czyli Ctrl +A i zamykasz je funkcją Cap.
Patryk15 Napisano 7 Wrzesień 2011 Autor Napisano 7 Wrzesień 2011 Jak zwykle wszystko działa ;) Tylko co ze szklanym dachem takim jak na zdjęciu ? Wydaje mi się że jest lekko zabarwiony na niebiesko. Renderowanie odpada bo to jest model do gry. Jest jakiś sposób aby to szkło wyglądało bardziej realistycznie ?
Tores Napisano 8 Wrzesień 2011 Napisano 8 Wrzesień 2011 Będzie lepiej wyglądało jak będą odbicia na nim. W grach są różne sztuczki aby to dobrze wyglądało. Odbija to co jest w scenie albo fejkuje się je odpowiednią bitmapą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się