Napisano 6 Wrzesień 201113 l Cześć, właśnie w ramach nauki dłubię sobie taka scenkę... W zamierzeniu jest więcej roślinności, w tym jakieś świecące kwiaty i grzyby ;) w tle chcę umieścić wrak okrętu. Macie pomysł jak zrobić jakąś fajne mgłę do tego? Post w PS czy może pobawić się volume fog? Powiedzcie proszę co myślicie, co poprawić i co dorzucić :) Dzięki! PS. W drugim ujęciu brakuje kilku roślin... Render jest wcześniejszy ;) Potem podmienię
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Czubki trawy po lewo (na 2. obrazku) dziwnie komponują się z resztą. Liście po prawo te bardziej w głębi wydają się być ogromnych rozmiarów, wygląda na to że skala nie gra w tym miejscu. Co do mgły, wygląda ona już nieźle, ale pokombinuj jeszcze z mgłą volume, nie zaszkodzi a może zadziałać na klimat.
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Widze ze w Maya robisz. Mozesz uchylic rabka tajemnicy jak tak ladnie to zrobiles?
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Autor Soft to akurat 3ds max i render w mental rayu. Tajemnic szczegolnych chyba nie ma ;) Wszsytkie uzyte materialy to Arch & Design, oświetlenie to Daylight System (wszystko mental). Skaly i wodorosty na nich zrobione przy pomocy Displacement w materiale (wyszly slabo bo subdivision byl ustawiony na 1K - niestety przy wyzszym subdiv max sie wykrzacza, 8GB pamieci nie starcza. Szkoda bo efekt przy subdiv rzedu 16K jest duuzo lepszy). Ten material to Blend materialow skal i wodorostow z mapa mieszania namalowana za pomoca Vertex Paint. Woda zrobiona na templacie Arch & Design - mapa bump to shader Ocean. Świetliki przy skałach to małe sfery z materiałem self-illumination - poświata to efekt to efekt kamery Glare. Mgła zrobiona za pomocą Haze z Daylight System. To chyba tyle :) Jak cos bys chcial wiecej wiedziec to daj znac :)
Napisano 6 Wrzesień 201113 l Jak skoncze motocykl to tez cos takiego pokombinuje. Czyli modele roslin nie są twoje ? tak :).
Napisano 7 Wrzesień 201113 l Autor Dodałem volume fog, troche świecących roślin, poprawiłem nieco światło i zmniejszyłem palmę po lewej... Jak to teraz wygląda? Co jeszcze poprawić? Coś dodać? :) Mam problem z mgłą nad wodą przy skale - coś ją tam dziwnie wyrenderowało, jakby przebicia... Ktoś wiec co można z tym zrobić?
Napisano 8 Wrzesień 201113 l mgła nad woda wygladafajnie oprcz tej skaly tam. Ale te swieca ce rosliny :D to tak mi srednio podchodzą.
Napisano 9 Wrzesień 201113 l Autor Z tą mgłą przy skale to mam nadzieję, że ktoś pomoże bo nie wiem co z nią zrobić. Co do roślin to wiesz, to są nieznane wody, powinno tam rosnąć coś dziwnego ;)
Napisano 9 Wrzesień 201113 l z mgla przesadziles, 1 obrazek wygladal pod tym wzgledem lepiej. Zrob ja w psie jesli umiesz chodz troche mazac pedlem. Jak nie to chociaz wyrenderuj w pasach i skladaj w czym tam chcesz. Najlepiej zapisz w 32bit i sprobuj czegos porzadnego do compositingu. Krzaki z ciemna obwodka moze przez mgle sie tak wyrenderowaly. na innych tego nie ma. Sprobuj wogole bez niej dla testu. zarowki w pyte :)
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Autor Ok, dzisiaj wrzucę render bez mgły - wywalić tylko tą nad wodą czy na skałach też? Co jeszcze radzili byście dodać przed obróbką w PS? W tło wrzucę wrak okrętu ale to raczej dodam w PS...
Napisano 10 Wrzesień 201113 l więc tak : 1. skała troche niewyrazna mógłbyś zwiększyć bump lub disp. 2. wtf musisz to zminić 3.trawa jakoś mnie nie przekonuje 4skała jakaś niewyrazna nawet jak mgła jest to wyglada to stucznie 5.horyzont dla mnie się dziwnie ucina jak mgła to te ż mogłbyś ją tam dac lub jak pisałeś okręt we mgle 6.To samo co w pkt.1 albo masz za małą texturke i ci się rozciągnęła Można się jeszcze czepiać ale wymieniłem to co ważniejsze więc jak to poprawisz powinno być lepiej.
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Autor Hej, dzieki serdeczne za wskazówki. Postaram się jeszcze dzisiaj wrzucić poprawiony render. Ze skałami mam taki problem, że wyglądają dużo lepiej jak daje wysoki displacemnet subdiv (16K) ale wtedy niestety wywala maxa - chyba mam za mało ramu. Jak renderuję jedną skałkę z samą wodą to wtedy daje rade.
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Jeśli chcesz to prześlij mi scenkę daj znać co ci ustawić i mogę ci wyrenderować na jakich ustawieniach chcesz ^^
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Autor Super! :) wywalę tą mgłę, poprawię tekstury na skałach i podeślę :) dzieki serdeczne!
Napisano 10 Wrzesień 201113 l To czekam na PW, wolisz na mejla ? Czy może jakiś rapidshare/ filesonic ? Nie wywalaj nic, wal wszystko jak najlepsze się da itp. ^^ @Edit i daj znać jaka rozdziałka, czy 1920x1080 czy coś większego.
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Autor Wrzucę na serwer firmowy i podam Ci linka. Mgłę chcę wywalić bo dorobię ją w PS :) Zaraz przygotuje plik...
Napisano 10 Wrzesień 201113 l Nie wiem o co chodzi, ale czy mógłby mi ktoś podesłać tą bilbiotekę albo powiedzieć o co chodzi ? :/
Napisano 11 Wrzesień 201113 l Autor Panowie, Poniżej render bez mgły (tylko haze z sunlight). W kwestii tekstury skał nic narazie nie poradzę - mój komputer nie pozwala na większy displace. Jutro może uda się przerenderować scenę Zernatowi i wtedy zobaczymy co z tym dalej. Nie mam pojęcia dlaczego wokół krzaków na skale robi się ta ciemna obwódka... Jakieś pomysły? W ostateczności wywalę ją w PS. Powiedzcie proszę czy coś jeszcze zrobić zanim render poleci do Zernata i wezmę się za PS ?
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Autor Kilka poprawek w PS... Nie wiem czy jest lepiej czy gorzej :) Myślicie, że zostawić to na tym etapie i wziąć się za coś nowego? Nadaje się do galerii 3D ?
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Moim zdaniem w tym ostatnim zgubił się gdzieś podział na plany. Przedostatni lepszy, jest klimatycznie i ładnie, chociaż te wielkie rośliny zaburzają poczucie skali.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto