ostwid1985 Napisano 8 Wrzesień 2011 Share Napisano 8 Wrzesień 2011 Witajcie. Jestem początkujący jeśli chodzi o 3dmaxa. Mam problem podczas nakładania tekstur. Za pomocą UVW rozkładam powieszchnię obiektu, aby przygotować teksturę w photoshopie. Wszytsko pieknie sie rozkłada i układa, nakładam teksturę na obiekt i wygląda super, nie ma żadnych dziur. Ale gdy Eksportuje plik do formatu VRLM i otwieram go w programie Strata 3d ukazują mi się w niektórych miejscach małe prześwity. Czy ktoś wie w czym może leżeć przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostwid1985 Napisano 8 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 8 Wrzesień 2011 jeszcze zauważyłem takie coś. W Strata 3D wygląda to tak jakby źle były ze sobą połączone tekstury. Nie wiem, czy mogłeem cos przegapic podczas tworzeni tekstury w 3DS MAX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 9 Wrzesień 2011 Share Napisano 9 Wrzesień 2011 (edytowane) Nieźle gęsta siatka. Jeżeli chodzi o szpary to czasami wystepowały na kartach Ati. Przynajmniej ja tak miałem na niektórych silnikach. Druga przyczyna może zależeć jaki masz kolor za granicami tekstury. Zawsze trzeba zrobić większą teksturę niż obszar mapowania bo mipmapping ją rozmywa i pobiera też to co jest obok. Edytowane 9 Wrzesień 2011 przez Tores Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Też jestem początkujący i obejrzałem sporo tutoriali odnośnie nakładania tekstur, ale niewiele mi to dało. Gdy w Map editorze ustawiam sobie jakiś jpg np betonu, to potem ten jpg rozciąga mi się na całą ścianę. A chciałbym, żeby się powtarzał. Można takie coś zrobić od razu w 3dsmaxie bez obrabiania każdej ściany oddzielnie w photoshopie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Kiedy masz seamlessową texturę (zakładam że masz) w ustawieniach textury w material editorze zwiększasz opcję tiling lub mirror. Opcje różnią się sposobem nałożenia textury. Potestuj to zobaczysz;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Dzieki Lucek, przetestuje jutro. A te wszystkie uvw mapping itp, to do czego to sluzy? Ja chce po prostu zeby moja sciana byla betonowa Przy uzyciu na przyklad czegos takiego: http://farm3.static.flickr.com/2804/4338268272_5a4163e27f.jpg. A moze moglbys polecic jakis dobry tutorial do tego? Szczerze mowiac maxem bawie sie od wczoraj, wiec jeszcze nie do konca kumam wszystko tak jak bym chcial:) dzieki wielkie z gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 OK, działa, dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się