Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witajcie.

Jestem początkujący jeśli chodzi o 3dmaxa.

Mam problem podczas nakładania tekstur.

Za pomocą UVW rozkładam powieszchnię obiektu, aby przygotować teksturę w photoshopie. Wszytsko pieknie sie rozkłada i układa, nakładam teksturę na obiekt i wygląda super, nie ma żadnych dziur.

Ale gdy Eksportuje plik do formatu VRLM i otwieram go w programie Strata 3d ukazują mi się w niektórych miejscach małe prześwity.

Czy ktoś wie w czym może leżeć przyczyna?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

jeszcze zauważyłem takie coś.

W Strata 3D wygląda to tak jakby źle były ze sobą połączone tekstury.

Nie wiem, czy mogłeem cos przegapic podczas tworzeni tekstury w 3DS MAX

Napisano

Nieźle gęsta siatka.

Jeżeli chodzi o szpary to czasami wystepowały na kartach Ati. Przynajmniej ja tak miałem na niektórych silnikach. Druga przyczyna może zależeć jaki masz kolor za granicami tekstury. Zawsze trzeba zrobić większą teksturę niż obszar mapowania bo mipmapping ją rozmywa i pobiera też to co jest obok.

Edytowane przez Tores

Napisano

Też jestem początkujący i obejrzałem sporo tutoriali odnośnie nakładania tekstur, ale niewiele mi to dało. Gdy w Map editorze ustawiam sobie jakiś jpg np betonu, to potem ten jpg rozciąga mi się na całą ścianę. A chciałbym, żeby się powtarzał. Można takie coś zrobić od razu w 3dsmaxie bez obrabiania każdej ściany oddzielnie w photoshopie?

Napisano

Kiedy masz seamlessową texturę (zakładam że masz) w ustawieniach textury w material editorze zwiększasz opcję tiling lub mirror. Opcje różnią się sposobem nałożenia textury. Potestuj to zobaczysz;)

Napisano

Dzieki Lucek, przetestuje jutro. A te wszystkie uvw mapping itp, to do czego to sluzy? Ja chce po prostu zeby moja sciana byla betonowa Przy uzyciu na przyklad czegos takiego: http://farm3.static.flickr.com/2804/4338268272_5a4163e27f.jpg.

A moze moglbys polecic jakis dobry tutorial do tego? Szczerze mowiac maxem bawie sie od wczoraj, wiec jeszcze nie do konca kumam wszystko tak jak bym chcial:) dzieki wielkie z gory

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.