herm Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 (edytowane) Witam, Ostatnio zacząłem pracować nad moją pierwszą wizualizacją. Jest to mój własny pokój w 3d. Oto wynik moich wypicin. Soft = 3ds Max 2012 + Mental Ray Kilka z renderów z prawie wykończoną jedną ze stron pokoju, zostało łóżko, szafa taka na całą ściane, krzesło itp. No i ogólnie jakieś wypełniacze żeby to nie wyglądało tak hermetycznie. Zignorujcie background za oknem, nic mi nie pasowało więc bawiłem sie różnymi tłami. Proszę o konstruktywne uwagi ;p Edytowane 12 Wrzesień 2011 przez herm
MRmike Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Pokaż cały pokój bo tak jak jest teraz na ujęciach to strasznie czuć takie przytłoczenia. Nie ma przestrzeni. Widok z oknem zupełnie nie pasuje i jest krzywo. Dlaczego okno na dwóch ujęciach jest inne ? Materiały bym odpuscil narazie. pzdr
herm Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 (edytowane) te z innym oknem są wcześniejsze, pozniej dorobilem inne okno takie podobne do tego ktore rzeczywiscie jest u mnie w pokoju. Jesli chodzi o tlo za oknem to wiem ze krzywo i pisalem na poczatku zeby to zignorowac. Pokoj jest maly wiec czuc przytloczenie ;P zaraz zrobie render calosci i wrzuce caly pokoj dla MRmike kamera jest w drzwiach 15 mm lens, po prawej stronie to czego nie widac na renderze czyli szafa. Edytowane 12 Wrzesień 2011 przez herm
thecrev Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Daruj sobie narazie materiały i rendery poprostu dawaj clay, czuje że proporcje leżą, rób meble i pokazuj siate
herm Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 materialy troche trenuję :P zawsze się przyda troche praktyki, wiem , ze bedzie trzeba je poprawić jak skończę. Jeśli chodzi o proporcje, to wszystko jest 1:1 z tym co mam w pokoju. Mierzyłem sam , mebelki moga miec wahania tak z 1-2 cm, ale nic więcej, więc proporcje powinny być ok.
s_vimes Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Czym oswietlasz ta scene i dlaczego jakies dziwne swiatło ci sie pojawiło w tym pokoju przy podłodze wyglada to troche tak jak bys gdziec tam miał niestyczne sciany z podłoga
MRmike Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Wsadz na probe daylighta i skyportala w okno. W ustawieniach exposure control ustaw photometric exposure control i wybierz preset indoor daylight i pobaw sie wartosciami... moze wyjdzie troszke lepiej
herm Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 (edytowane) Wsadz na probe daylighta i skyportala w okno. W ustawieniach exposure control ustaw photometric exposure control i wybierz preset indoor daylight i pobaw sie wartosciami... moze wyjdzie troszke lepiej tak wlasnie jest zrobione na tych renderach -.- z drugiej strony tego swiatla przy podlodze nie ma, moze sie przez przypadek podloga zrotowała , popatrze zmieniłem plane z podłogi w boxa, podniosłem, żeby przecinalo sie ze ściana i nadal, wylaczylem FG to jest troche bardziej widoczne. Od tej strony z ktorej pojawia sie dziwne swiatlo swieci słońce . Ponizej screen z viewportu. Edytowane 12 Wrzesień 2011 przez herm
MRmike Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Nie mam pojecia co to moze byc ... tez mialem prolem kiedys z tym ale bylo to spowodowane tym ze sciany byly z plane'ow. U ciebie sa z boxow wiec nie doradze ci nic. Sprobuj moze dayloghta skierowac bezposrednio do srodka pomieszczenia przez okno
herm Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 (edytowane) skierowałęm daylight przez okno i jest normalne swiatlo napodlodze z okna, pod sciana ladnie, powrot slonca na stare miejsce, znow jest swiatlo pod sciana, dziwne ;P no nic, walcze dalej z mebelkami, wkrótce następny up maly up kanapa Edytowane 13 Wrzesień 2011 przez herm
Sinnerslayer Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 render całego pokoju jest okropny ;P ale to z pewnością przez przeskalowanie obrazka z wyższej rozdzielczości. rozplanowanie mebli w pokoju przywodzi na myśl mój pokój kiedy malowałem w nim ściany. wszystko w chaosie ;) (czytaj: pusto) przydałoby się więcej szczegółów. ktoś ci już napisał, żebyś na razie odpuścił sobie teksturowanie, ale ty z uporem maniaka dalej w to brniesz. połączenie oparcia i siedziska tapczanu raczej tak nie wygląda w naturze. no chyba, że wstawisz refkę to grzecznie przeproszę ;P nóżka tapczanu ma skopany modeling. gdzieś ci się tam wkradł trójką. no chyba, że to zamierzone (czytaj: przydałaby się siatka ;)) walcz dalej xD
herm Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 jesli chodzi o meble to pokój jest w miarę pusty. Bardziej jest zapchany jakimiś dodatkami typu gitara jakieś tam rzeczy się walające itp. To będzie dodane później. Jeśli chodzi o materiały to mi jakoś bardziej pasuje od razu patrzeć jak to wygląda z materiałem. Ale ok, następne będą w clayu ;) Render całego pokoju był robiony z najniższych detalach prawie , które ma menal bo miał być szybki , żeby pokazać babol ze światłem. walczę ;) Pozdrawiam.
herm Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Taki mały up, dokończona (chyba) kanapa ;P i clay render jak wszyscy chcieli. Na tej nodze od kanapy to nie bylo trójkątów ale nie bylo też UVW i cos sie material zle rozkladal.
Sinnerslayer Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 o widzisz. w clay, kiedy pojawia się soft shadow, render wygląda o wiele lepiej. w modelingu teksturowanie to połowa sukcesu. nawet najlepszy model źle oteksturowany może nie wyglądać najlepiej. nie bój się używania Unwrap UVW. im szybciej zaczniesz, tym lepiej dla ciebie :) za okno wstaw V-ray light w opcją sky portal. zapewni ci to doświetlenie sceny i światło słoneczne nie będzie "marnowane" na oświetlenie ścian poza sceną. oczywiście jako słońca proponuję użyć V-ray sun. u mnie zawsze przynosi to fajny efekt. jeśli nie posiadasz V-ray to defaultowy sky portal z mentala też będzie ok. natomiast nadal wracam do nie najlepszego wymodelowania połączenia oparcia kanapy z siedziskiem. czy mógłbyś wrzucić jak największe zbliżenie siatki tego rejonu? pozdrawiam.
herm Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Teraz zauważyłem , ze coś tam jest nie tak, aktualnie jestem w pracy i nie mam najnowszego pliku z ta sceną na laptopie :P Jak wrócę do domu to wrzucę. Co do Vraya, to chciałem się go trochę pouczyć ale nie wychodzi mi za bardzo w nim nic, tzn nie mam zielonego pojęcia jak się tworzy materiały ;) Kiedyś coś próbowałem i to była jedna wielka porażka, ale chyba mam gdzieś jakiś tutek o tym to może spróbuję tą scenę zrobić w Vray zamiast w mentalu. dzięki za komentarze i pozdrawiam.
s_vimes Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Ciagle ci wychodzi to światło obok szafki na dole podłogi nie wiadomo skad bo napewno nie z okna
herm Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 (edytowane) no wiem, próbowałem sobie z tym poradzić, podłogę zamiast plane jest box teraz, sprawdziłem , czy nie ma jakiś miejsc przez które to światło mogłoby się dostać, ale nic takiego nie widzę. Jeszcze dzisiaj spróbuję przerobić całe pomieszczenie zrobię jakieś inne z boxa z shellem czy coś i zobaczę. Jakimś cudem znikneło światło koło ściany, wymieniłem ściany i poszło :> Teraz chciałeś siatke tego pod łóżkiem Edytowane 16 Wrzesień 2011 przez herm
s_vimes Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Podjzewam że Sinnerslayerowi chodziło o inny styk czyli zgiecie na kanapie oparcie i częśc do siedzenia w trakcie złozenie bo własnie tam tworzą ci sie dziwne rzeczy. Ogólnie pokój teraz całkiem dobrze wyglada jedynie nad czym bym popracował jeszcze to kamera wrzuc jej camera correction bo ci sie sciany z deczka rozjeżdzają
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 aha, tamto zostało poprawione ale póki co kończę modelować krzesło jeszcze, mam szafę zrobioną i ogólnie wtedy wrzucę rendery z całości, potem tylko materialy i finito ;)
thecrev Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 render daje dużo do myślenia, poczytaj tutoriale, mój 1 interior nie wyszedł szałowo ale dało się chyba patrzeć > a to 2 tutoriale z których głównie korzystałem > (z tego wiecej) http://www.2d3dtutorials.com/3d-studio-max/how-to-create-a-kids-room-with-3ds-max/ , http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene może ci pomogą, model mojego interioru bardzo stary wiec nie sugeruj, że wyjdzie ci taki tylko lepszy to pokazówka abyś tylko zobaczył jak może wyjść.
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 (edytowane) Jeśli chodzi o modelowanie, to raczej mam wystarczająco zdolności , żeby coś takiego zrobić. tutoriali oglądałęm kilka głównie o modelowaniu. a z materiałami mam nadal problem, ale uczę się ;) Edytowane 17 Wrzesień 2011 przez herm
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 Maly Up, Krzesełko, ogólnie modelowanie takich głównych elementow zakończone, teraz przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu dobrych materiałów
thecrev Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Nie bierz gotowców ja sam wszystko zazwyczaj robie, tylko textury sa z internetu jak np podłogi czy szafy a i tak je modyfikuje ze czasem nie są podobne.
s_vimes Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 (edytowane) pajak pod fotelem jest za delikatny do fotela, te kółka sa totalnie nie spasowane do wymiarów fotela, przydałoby sie troche fałdek na samym fotelu chyba ze ma byc z drewna lub plastiku to taki gładzioch moze byc thecrev : super sprawa wsadzanie własnych prac w czyjś WIP za to sie poprostu nalezy 10 pkt a tak poważnie to pokazujac tak prace zwróć uwage ze dałeś cos gdzie łozko super lewituje nad podłogą fenomenalna sprawa jesli modelowałes wszytko sam bo max to głupi stwór i z automatu wszytkie bryły wrzuca na zero ;) Edytowane 17 Wrzesień 2011 przez s_vimes
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 (edytowane) rzeczywiście troche za małe i delikatne to wszystko jak się spojrzy na to ;) poprawi się, fałdki masz jakiś pomysł jak zrobić jakoś łątwo ? :) O właśnie i jak się robi camera correction ? - Już znalazłem ;P Edytowane 17 Wrzesień 2011 przez herm
s_vimes Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 (edytowane) Szybko i w miare łatwo to mozesz załtwic materiałem dac displac i bump troche przy nich pomajstrowac i bedziesz miał spoku, co do camera correction to zapewne chodzi ci o to gdzie to jest znajduje sie w zakładce Modifiers, kolejna zakładka Cameras, wybierz kamere do której chcesz ten modyfikator podczepić, po wybraniu sam automatycznie przypisuje sie do kamery w scenie dosyc często z automatu poprawia delikatne mankamenty czasami musisz cos sam pomajstrowac zaleznie od tego co chcesz uzyskac Edytowane 17 Wrzesień 2011 przez s_vimes
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 Dzięki, z kamerą pomógł wujek google ;P Są jakieś strony gdzie można znaleźć takie tekstury skóry z bumpem i displacem? Bo jeśli chodzi o robienie tekstur to nie mam póki co większego doświadczenia, zakładam , że można takie coś też wymodelować ale pewnie zrobienie tego materiałem jest łatwiejsze?
herm Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 Upik render z materiałami, jeszcze troche musze popracowac nad kanapą i krzesłem, reszta w miarę mi się podoba. Zauważylem dopiero pod koniec rendera ze box nad oknem nie dochodzi do konca sciany, pozniej sie poprawi ;)
herm Napisano 18 Wrzesień 2011 Autor Napisano 18 Wrzesień 2011 (edytowane) kolejny up, troche zabawy z kanapą i wyszła na ludzi ;) I jeszcze takie coś mały problem czy takie coś mogłobyć spowodowane wrzuceniem turbosmooth już po unwrapie? Edytowane 18 Wrzesień 2011 przez herm
herm Napisano 18 Wrzesień 2011 Autor Napisano 18 Wrzesień 2011 tam jest UVW unwrap właśnie ;> i mimo tego takie cos, jak wrzucam checker to są normalne kwadraty, ale unwrap byl robiony na modelu low poly, a pózniej dopiero wrzuciłem smooth, możliwe ze unwrap sie zrypał przez to?
Sinnerslayer Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 no coś jednak jest z nim nie tak. wrzuć szachownicę tego boku na forum. użyłeś funkcji Flatten Mapping, żeby rozłączył face'y? użyłeś funkcji Relax w modyfikatorze aby wyprostować koślawe face'y? samo przypisanie modyfikatora nic nie zmieni. trzeba nad nim popracować ;]
herm Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Pelt używałem i potem relax, ale nie zawsze dobrze rozkładał siatkę, seamy są wzdłuż najważniejszych edgów, chyba już wiem , gdzie jest problem, zobaczę jak wrócę z pracy ;) "samo przypisanie modyfikatora nic nie zmieni. trzeba nad nim popracować ;]" - Ctp Obvious ;P
herm Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 (edytowane) No i udało się . podzieliłem seamem górę i dół kanapy i po turbosmooth się rozjeżdrzało teraz jest gites I nowy render, troche wiecej bumpa na drewnie i refleksji Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez herm
Sinnerslayer Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 no i ok. materiał przypomina mi kanapy z wagonów z przedziałami PKP xD jednak tu i ówdzie nadal masz porozciąganą teksturę. tego bumpa to za dużo na tym drewnie. refleksu też bym nie dawał aż tyle. powinien być bardziej matowy. użyj opcji Fresnel o ile używasz V-raya. no chyba, że twoje meble tak w rzeczywistości wyglądają :) po drugie niebo za okno odbija się w blacie stolika na czarno. po trzecie ten spot light tuż nad nadprożem okna jest mocno widoczny. widać to po odblasku na prawej ścianie. jest okrągły. bo jeśli to nie omni, to światło wpada przez okno pod dziwnym kątem. jakby z dołu. no chyba, że mieszkasz w wieżowcu na 30 piętrze a okna masz na wschód xD
Georgas Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 zawsze mam do tego typu prac sentyment, idzie bardzo dobrze, powodzenia
herm Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 oo nigdy bym nie zauwazyl tego odbicia :D dzieki, uzywam mentala, nie rozkminilem nigdy vraya , próbowałem kiedyś ale, za dużo tam opcji i jest mało intuicyjny. Zdejmę troche bumpa z drewna , jeśli chodzi o materiał kanapy to to jakas defaultowa textura z folderu maxa, będę robił ze zdjęć taką jaka rzeczywiście jest na tych moich mebelkach ;P, teraz jeśli chodzi o to żę jest krzywa to tak już pewnie zostanie ;P Meble się tak tylko świecą kiedy są wypolerowane jakimś pronto. ps/ NIe wiesz może skąd takie mocne podświetlenie tego boxa nad oknem? Zmniejszyć skyportal, tak zżeby tylko pokrywał sie z "szybami" a nie zahaczał o ramy?
Sinnerslayer Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 ps/ NIe wiesz może skąd takie mocne podświetlenie tego boxa nad oknem? Zmniejszyć skyportal, tak zżeby tylko pokrywał sie z "szybami" a nie zahaczał o ramy? generalnie skyportal ustawia się ciut przed otworem okiennym. być może masz go ustawionego zbyt do środka. no i oczywiście skyportal ustaw jako jeden portal na cały otwór okienny a nie po jednym na każdą z szyb. ale to pewnie wiesz ;] jeśli to nie pomoże, to wklej zrzut ekranu z ustawienia wnętrza sceny oraz na zewnątrz. może coś uda się zauważyć. pozdrawiam.
herm Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Był jeden, trochę go zmniejszyłem, i ustawiłem trochę inaczej, właśnie się robi render, ale dopiero go wrzucę jak wrócę do domu, popracowałem trochę nad glossiness tego materiału drewna, zredukowałem bump, trochę poprawiłem unwrap kanapy, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzisiaj zaczynam się bawić z wypełniaczami pomieszczenia, jednostka centralna, monitor, jakieś gadżety stojące w pokoju, żeby zredukować jego hermetyczność :P
herm Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 zrobiłem clay render w vrayu, postanowiłem na tej scenie pouczyć się trochę vraya, aktualnie ustawiłem oświetlenie
Sinnerslayer Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 ...a to 2 tutoriale z których głównie korzystałem > (z tego wiecej) http://www.2d3dtutorials.com/3d-studio-max/how-to-create-a-kids-room-with-3ds-max/ , http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene... bardzo fajne tutoriale przywołane przez thecrev. masz w nich oświetlenie, proporcje, perspektywę. wszystko, co jest potrzebne do udanego interior renderingu.
herm Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) mój problem polega na tym, ze render w clayu wychodzi ok :) ale jak zaczynam coś robić z materiałami to nic tam nie widać, wszystko jest przepalone itp. Ustawienia brałem z jakiegoś tutoriala o ustawieniach do interior renderingu dla vray 2.0. Nie kapuje tego, no ale przyjdzie z czasem :) ps. Właśnie udało mi się coś wyrenderować, tzn coś co widać :D, a nie jest tylko zarysem czy coś. No nic poczekam do końca pracy i w domu się jeszcze pobawię. Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez herm
herm Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 render w Vrayu. nie wiem tylko skąd te plamy ma ścianie jak by odbicia okien, tzn może ode tego że bylo reflection ustawione z czarnego na mniej czarny? Nie mialem czasu renderowac po zmianie na czarny-czarny. ps. wiem że na biurku nie ma materiału :P
Sinnerslayer Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 eee, po co ci glosiness na ścianach? jeśli już tak musisz mieć jakiś połysk (bo np. masz zmywalną farbe ;)) to ustaw glosi tak jak na biurku na pierwszym planie. poza tym ciut ciemnawo w tym pokoju. ustaw większy multiplier dla słońca. co do architektonicznego projektu samego pomieszczenia to powiedz mi, czy te kwadratowe słupki obok krańcowych boków okna to takie masz w pokoju? bo zwykle okno osadzane jest we wnęce okiennej.
herm Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 To glosiness nie było zamierzone :) miałem nie pełną czerń ustawioną w reflection i się odbija :P a te słupki to listwy drewniane i tak są one u mnie tutaj od zawsze
Sebazx6r Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Qrde musze sie za jakis interior zabrac :). Ladnie Ci idzie. Że tak powiem do przodu :).
herm Napisano 23 Wrzesień 2011 Autor Napisano 23 Wrzesień 2011 Po chwili przerwy spowodowanej małą ilością czasu wrzucam próbę materiału skóry na fotelu oraz model monitora, jeszcze do wykończenia.
herm Napisano 23 Wrzesień 2011 Autor Napisano 23 Wrzesień 2011 Poprawiłem Krzesło, tamto bylo za płaskie ;) Trochę przyciemniłem też reflection map, i chyba lepiej wygląda.
Paveu69 Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 Ładne krzesło! Aż zobaczył bym tą reflection map, jeśli można, bo sam kombinuję ze skórzaną kanapą :D Generalnie ładne masz tekstury, skąd bierzesz? Ogólnie całkiem fajnie idzie, jedziesz dalej! ;)
herm Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 To jest ta mapa. Jeśli chodzi o tekstury to różnie, szukam troche w internecie, trochę tutoriali jak się to robi, jeśli chodzi o tą skórę to 100% z netu ;P tylko odbicia zmieniłem bo były za mocne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się