Napisano 16 Wrzesień 201113 l Jestem w trakcie robienia sceny wewnętrznej i jak zwykle zaczęłam bawić się ujęciami z bliska przedmiotami ze sceny. Problem jest taki, że nie wychodził mi ani bump ani displacement na podłodze przy ustawieniach materiału i environement: Poza tym, podłoga na pierwszym planie jest jakby rozmazana, co wcześniej nigdy mi się nie zdarzyło. Co może być przyczyną? @Vega: proszę o wybaczenie, więcej się to nie powtórzy ;) Edytowane 16 Wrzesień 201113 l przez ladypoison
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Bez jakiegos kierunkowego swiatla ktore bedzie oswietlac ta podloge to bardzo ciezko bedzie widziec bumpa. Co do rozmazania to najprawdopodobniej blur w texturze masz ustationy na 1, zmien na 0,1 albo 0,01.
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulamin działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Autor Poprawiłam i blur i dodałam światło kierunkowe (tak by obejmowało tylko podłogę). Podkręciłam światło, jednak zastanawiam się czy nie za słabo, przy Daylightcie powinnam chyba mega podkręcić. Poprawiłam też postałe rzeczy, dodałam ściereczko-podobne-coś, jednak podłoga chyba jest jak była :(
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Możliwe że masz po prostu źle przygotowaną bump i displace mapę. Na tą podłogę proponowałbym bump obejmujący tylko słoje i displace tak aby wydobyć poszczególne klepki.
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Autor To, że mam źle przygotowany bump i displace jest wysoce prawdopodobne, ponieważ nie do końca wiem, jak to się robi. CHcę tylko pokazać, że na innym ujęciu (poza dziwną falą na lewej desce) podłoga wydaje się być ok. Jedynie z bliska się rozmazuje, z pewnego kąta kamery. I przy okazji, zna ktoś ciekawszy sposób na zrobienie dywanika włochatego niż displacement? Czy po prostu mam tu zły disp i trzeba trochę pogrubić ziarno (?) Bump i disp do drewna (jak tak teraz na to patrzę to faktycznie zły ten disp, znacie dobry tutorial do tego?)
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Trochę na opak Ci to wyszło - disp powienien byc zdecydowanie bardziej kontrastowy. Pamiętaj: co jaśniejsze to wyżej i odwrotnie. Twoja mapka jest mało kontrastowa więc w rezultacie płaska i to widać na renderach. W kolorowej teksturze przerwy pomiędzy deskami powinny wyraźnie(lepiej lub gorzej) odznaczać się od reszty. Pozaznaczaj je, zrób czarne, resztę natomiast wyciągaj w górę (rozjaśnij) nawet do całkowitego białego. Jeśli masz problem ze zrobieniem zaznaczeń, po prostu stwórz czarny wąski prostokąt, a następnie poprzez kopiowanie porozmieszczaj go tam gdzie powinny być szpary (+lekki blur bo to stare deski).
Napisano 21 Wrzesień 201113 l Autor Zrobiłam nowy displacement: Niestety nie wychodzi, kombinowałam także z ilością bump i disp i nic. Wydaje mi się, że to zwyczajnie wina mapy diffuse, która jest po prostu w zbyt małej rozdzielczości (1800x1400)
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Nie mówiac juz ze do displa mozesz zastosowac mape bump dosy czesto ta samą mape wkłada sie w oba sloty. Edytowane 22 Wrzesień 201113 l przez s_vimes
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Autor Próbowałam zastosować tę samą mapę, też nie działa :/ Swoją drogą się zastanawiałam po co dwie osobne mapy jak zasada działania jest podobna.
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Tu masz dwa pakiety tekstur podłogi które zrobiłem które mozesz wypróbowac mapy dif , bump i ref bumpa mozesz wsadzic do displa http://www.fileserve.com/file/rmu3ZgV/tekstury.rar najwyzej pokoloruj mapy dif jak ci bedzie pasowac. A wogóle przerzuc sie na vraya tam jeszcze bedzies miałmodyfikator vraydisplcement i nie bedziesz musiała wsadzac displa w materiał tylko w powierzchnie przedmiotów
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Na displacemencie możesz odwzorować realną geometrię a na bumpie nie. Dlatego robiąc mape displacement bierz pod uwagę realny wygląd materiału jaki chcesz stworzyć bo każdy odcień szarości to inna rzędna wysokości. W Twoim przypadku przyjmując np. że deski są grube na 2,5cm to szczeliny między deskami powinny być czarne a miejsca koło sęków aby były lekko zniekształcone powinny być najwyżej w odcieniu szarości około 220-tu. Da ci to zagłębienie w tym miejscu na 0,3 cm. Pooglądaj mapy displacement dachówek to bardziej będziesz wiedziała o co chodzi.
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Autor OK, dzięki chłopaki :) zaraz wrzucę to do maxa Pracuję na legalnym software, nie mam jeszcze środków na v-raya, robię to bardziej z chęci rozwijania swoich umiejętności..
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Nikt cie nie namwai na urzytkowanie lewizny szczególnie jesli masz to robic zawodowo
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Autor nie sugerowałam tego że mnie namawiasz... :) nie będę pracować w maxie zawodowo, bynajmniej nie będzie to móje główne zajęcie. będę konstruktorem. :)
Napisano 22 Wrzesień 201113 l Autor tak, wiem, autocada mam opanowanego, nawet dziergam projekty dla leniwych studenciaków ;) Nałożyłam Twój materiał, kombinowałam z różnymi ustawieniami, najlepszy efekt jaki udało mi się osiągnąć to: Twój materiał jest za ciemny do tej sceny i mało widać, ale jak na mój gust już nie rozmazuje. Więc to ja mam coś źle w mapie displ. No i wyszło przy okazji że chyba źle jest ustawione światło (?) bo są takie refleksy brzydkie na podłodze... Chyba, że bym całkiem usunęła glossines ale wtedy będzie taki matowy...
Napisano 23 Wrzesień 201113 l Halo powiedziłemze mozesz materiał zminic jak chcesz takze nie bedzie zaciemny jak go rozjaśnisz a wogóle to pokaz jakie ty ustawienia masz w tym materiale szczególnie mapy bump i disp bo cos czuje ze tu lezy wampir pogrzebany
Napisano 23 Wrzesień 201113 l Autor OK, teraz mam pracę do wykonania, w weekend nie siadam do kompa, na poniedziałek wszystko przygotuję, dzięki wielkie za opiekę nade mną i tą moją nieszczęsną podłogą hehe ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto