Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów ;)

na potrzeby filmu muszę zrobic motyw znany z pierwszej czesci H. Pottera, kiedy to potter ze swoim wielkim kolegą przedostają się do ulicy pokątnej.

po stuknięciu w kilka cegiełek mur zaczyna sie "rozstąpywać" ukazyjąc przejscie, co tu duzo mowic, niżej link ;) zaczyna sie w 5:20

 

http://www.youtube.com/watch?v=yK0M_no3oAs

 

teraz kilka pytań:

1)jak zrobić realistyczna powierzchnie cegły ? (modyfikatorem noise, przy gestej siatce, mapa w bump, jakas dobra tekstura, inne pomysły ?)

2) efekt osypującego sie tynku przy poruszanie się cegieł (domyslam sie ze systemem czasteczek, prosze zatem oo konkretne pomysły ;))

3) czy dyrydy zrobic to w miare realistycznie na scanline ? jeśli nie to jakim silnikiem renderujacym, najlepiej zeby zarło jak najmniej mocy, kwestia slabego sprzetu)

4)pozniej tynk zamiast osypywac sie zrobi taki tuman kurzu(w drugim ujeciu) jak to jakos ladnie ulozyc, najlepiej jeszcze z efektem takiej poswiaty tudziez promieni poadajacych z tego ukrytego pomieszczenia, jednak zeby byly one delikatne.

 

tak wiec prosze o pomoc raz jeszcze i z góry dziekuje wszytskim którzy sie odezwa ;)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej,

1)displace + normal + specular + diffuse

2) czasteczki

3) to juz twoj wybor w jakim rendererze

4) wolumetryczne swiatla i sporo tweakowania ustawien

 

i tak z mojej strony:

5) Wez sie za tutki od modelowanie przez teksturowanie do dynamiki i renderowania, a dopiero pozniej bierz sie za takie projekty. Jesli cos takiego chcesz zrobic, a nie masz o tym pojęcia to po pierwsze wyjdzie źle, po drugie zniechęcisz się.

  • Confused 1
Napisano

dzięki za odp ;)

1)z displace jeszcze nie "pracowałem", dzieki za podpowiedz

2) to ze czasteczki to wiem, chodziło mi o to jak zrobic zeby czasteczki tworzyly sie tam gdzie przesuwa sie cegla, bo recznie ustawiac kazdego emitera nie ma sensu

3);)

4)swiatlo wolumetryczne, tez wiem, czekałem na jakies konkretne pomysły np co do ustawień, chociaz gdzies juz przerabialem tut o tym, wiec chyba dam rade;)

5) przed zaczeciem tego projektu wlasnie chcialem sie zwrocic do kogos bardziej doswiadczonego ode mnie, zeby "wskazał mi drogę" co by się nie zniechęcić ;)

pozdrawiam ;)

Napisano

z twoich wypowiedzi wynika ze juz wiesz jakich narzedzi uzyc, teraz ci potrzeba duzo testow. Ciezko wyciagnac odpwoiedz z worka i powiedziec "tu, dokaldnie tak zadziala" wszystko zalezy od konkretnego przypadku.

W scanline da sie naprawde duzo zrobic, jesli tylko nie potrzebujesz liczyc GI to scanline sobie powinien spokojnie poradzic.

Co do cząsteczek, to moze byc ciezko bez recznego ustawiania emiterow. Mozesz np zrobic geometrie jako emiter w miejscach gdzie mają byc ruchome cegly i ukryc to od renderowania. Pewnie cos podobnego da sie zrobic z texturą. Mozesz polaczyc particle flow z max scriptem co powinno ci dac duze mozliwosci. Jest tez Thinking Particles do maxa, ale na poczatku jest straaaasznie zakrecony (przynajmiej dla mnie).

 

pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności