Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów!

wczoraj zaczałem zabawe z normal mapami i mam kilka pytan

1) w viewporcie wszytskoo widac tak jak powinno tj, wszystkie wypukosci i uklad cieni itd, ale po renderze w scanlinie juz nie.

z tego co doczytalem jest to kwestia tego czy uzywam opengla czy directXa, tylko gdzie w 3ds moge zmienic uzywanie jedengo na drugi ?

2) czy normal map mozna uzywac tez w innych kolorach niz te jakby niebieskie, tzn nie robi mi to wiekszej roznicy tylko chcialbym wiedziec ;)

3) jakies rady jak uzyskac najlepszy efekt za pomoca normal map, jak najlepiej tworzyc te mapy ?

z Góry dzieki za wszystkie odpowiedzi ;)

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra, wiec tak, z maxa jestem świeżakiem jednak postaram odpowiedziec Ci na wszystkie zadane przez Ciebie pytania jak równiez z checia poslucham kogos kto sie na tym zna : )

 

1) Customize => Preferences => zakładka Viewports => Choose driver => Rvert...

 

2) Co do samych normal map, warto przeczytać to : http://www.evermotion.org/tutorials/show/7861/normal-maps . Mapy sa tylko w dwóch wariantach : Object space i Tangent space. Dlaczego uzywa się Tangentów - nie wiem, ale moze znajdzie sie ktos tu i powie czemu :D

 

3) Mapy takie mozna tworzyc na pare sposobów. Oszukiwac system i tworzyc z koloru tekstury - np. w photoshopie za pomoca pluginu http://philipk.net/ndo.html . Polecam równiez CrazyBump. Mozna też tworzyc normal mapy z HighMapy (w CrazyBump oraz w xNormal)

 

zobacz sobie jeszcze program xNormal gdzie importujesz high i low poly meshe i który na podstawie high meshu wypala normale na siatke zrobiona w low... Oczywiscie jest jeszcze Zbrush i Mudbox.

 

W photoshopie mozesz jeszcze kopiowac jedna normal mape i nakladac na siebie dodajac tryb Overall zeby nadac wiecej głębi normalce.

 

No i ode mnie to tyle, mam nadzieję, ze ktoś doświadczony wypowie się w tej kwestii również,

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.