Napisano 4 Październik 201113 l Witam wszystkich forumowiczów! wczoraj zaczałem zabawe z normal mapami i mam kilka pytan 1) w viewporcie wszytskoo widac tak jak powinno tj, wszystkie wypukosci i uklad cieni itd, ale po renderze w scanlinie juz nie. z tego co doczytalem jest to kwestia tego czy uzywam opengla czy directXa, tylko gdzie w 3ds moge zmienic uzywanie jedengo na drugi ? 2) czy normal map mozna uzywac tez w innych kolorach niz te jakby niebieskie, tzn nie robi mi to wiekszej roznicy tylko chcialbym wiedziec ;) 3) jakies rady jak uzyskac najlepszy efekt za pomoca normal map, jak najlepiej tworzyc te mapy ? z Góry dzieki za wszystkie odpowiedzi ;) pozdrawiam
Napisano 9 Październik 201113 l Dobra, wiec tak, z maxa jestem świeżakiem jednak postaram odpowiedziec Ci na wszystkie zadane przez Ciebie pytania jak równiez z checia poslucham kogos kto sie na tym zna : ) 1) Customize => Preferences => zakładka Viewports => Choose driver => Rvert... 2) Co do samych normal map, warto przeczytać to : http://www.evermotion.org/tutorials/show/7861/normal-maps . Mapy sa tylko w dwóch wariantach : Object space i Tangent space. Dlaczego uzywa się Tangentów - nie wiem, ale moze znajdzie sie ktos tu i powie czemu :D 3) Mapy takie mozna tworzyc na pare sposobów. Oszukiwac system i tworzyc z koloru tekstury - np. w photoshopie za pomoca pluginu http://philipk.net/ndo.html . Polecam równiez CrazyBump. Mozna też tworzyc normal mapy z HighMapy (w CrazyBump oraz w xNormal) zobacz sobie jeszcze program xNormal gdzie importujesz high i low poly meshe i który na podstawie high meshu wypala normale na siatke zrobiona w low... Oczywiscie jest jeszcze Zbrush i Mudbox. W photoshopie mozesz jeszcze kopiowac jedna normal mape i nakladac na siebie dodajac tryb Overall zeby nadac wiecej głębi normalce. No i ode mnie to tyle, mam nadzieję, ze ktoś doświadczony wypowie się w tej kwestii również, Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto