Jump to content

normal map - kilka pytan


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów!

wczoraj zaczałem zabawe z normal mapami i mam kilka pytan

1) w viewporcie wszytskoo widac tak jak powinno tj, wszystkie wypukosci i uklad cieni itd, ale po renderze w scanlinie juz nie.

z tego co doczytalem jest to kwestia tego czy uzywam opengla czy directXa, tylko gdzie w 3ds moge zmienic uzywanie jedengo na drugi ?

2) czy normal map mozna uzywac tez w innych kolorach niz te jakby niebieskie, tzn nie robi mi to wiekszej roznicy tylko chcialbym wiedziec ;)

3) jakies rady jak uzyskac najlepszy efekt za pomoca normal map, jak najlepiej tworzyc te mapy ?

z Góry dzieki za wszystkie odpowiedzi ;)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dobra, wiec tak, z maxa jestem świeżakiem jednak postaram odpowiedziec Ci na wszystkie zadane przez Ciebie pytania jak równiez z checia poslucham kogos kto sie na tym zna : )

 

1) Customize => Preferences => zakładka Viewports => Choose driver => Rvert...

 

2) Co do samych normal map, warto przeczytać to : http://www.evermotion.org/tutorials/show/7861/normal-maps . Mapy sa tylko w dwóch wariantach : Object space i Tangent space. Dlaczego uzywa się Tangentów - nie wiem, ale moze znajdzie sie ktos tu i powie czemu :D

 

3) Mapy takie mozna tworzyc na pare sposobów. Oszukiwac system i tworzyc z koloru tekstury - np. w photoshopie za pomoca pluginu http://philipk.net/ndo.html . Polecam równiez CrazyBump. Mozna też tworzyc normal mapy z HighMapy (w CrazyBump oraz w xNormal)

 

zobacz sobie jeszcze program xNormal gdzie importujesz high i low poly meshe i który na podstawie high meshu wypala normale na siatke zrobiona w low... Oczywiscie jest jeszcze Zbrush i Mudbox.

 

W photoshopie mozesz jeszcze kopiowac jedna normal mape i nakladac na siebie dodajac tryb Overall zeby nadac wiecej głębi normalce.

 

No i ode mnie to tyle, mam nadzieję, ze ktoś doświadczony wypowie się w tej kwestii również,

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy